Elég friss bennem néhány élmény, ezért gondoltam, megosztom a tapasztalataimat veled is. A celebekkel, vloggerekkel-bloggerekkel való együttműködés nem újkeletű a fogászati marketingben – hasznos kiegészítője lehet a fizetett hirdetéseknek, PR kampányoknak és új lendületet adhat a közösségi oldalaknak. Ha jól választasz, busásan megtérül a befektetett idő és energia. 

Ne csak fizetett tartalmakban gondolkodj! 

A nagy eléréssel bíró influenszereknél egyértelmű, hogy mélyen a zsebedbe kell majd nyúlnod, ha nem csak egy tűnékeny instagram sztorira vágysz. Ám azok a népszerű (de nem sztár) tartalomgyártók, akik bizonyos szegmensben már rendelkeznek pár ezer követővel, szívesen vállalják a barter együttműködéseket – legyen szó rendelői vagy otthoni fogfehérítésről, fogpótlásról vagy bölcsességfog műtétről. 

A mikroinfluenszerek mellett szól a már felépített és még megtartott hitelesség-faktor is: azaz a követőik szemében valóban van súlya annak, hogy az illető hova jár és ott milyen tapasztalatai voltak. Még abban az esetben is, ha szerepel mellette a #reklám címke.

Igyekezz hosszan fennmaradó megállapodásokat kötni: a sztori típusú (eltűnő) tartalmak mellett kérj youtuber esetén videót, blogger esetén bejegyzést, tartalomgyártó esetén posztot is. Szuper, ha benne van, hogy az oldalon is megjelenjen a fotójával és a véleményével, illetve a hirdetéseidben is használhasd az együtt készített anyagot. 

3 tipp a fogászati influenszer együttműködésekhez / Fogászati kommunikáció

Mindenképpen írj szerződést!

Én olyan ember vagyok, akinek az adott szó még szentséget jelent, azaz ha valamiben megállapodunk szóban vagy írásban (pl. email), akkor azt úgy kezelem, mintha szerződtünk volna. Szomorú tapasztalat volt számomra, hogy ezzel a neves tartalomgyártók nincsenek minden esetben így. 

Hiába írtuk le részletesen, mi az, amit mi vállalunk és mi az, amit ő, az anyagok mégsem érkeztek meg időben. Kifogások hadába futottunk bele: feleslegesen hivatkoztunk az egyességünkre, kerestünk vissza levelezéseket, és próbáltunk hatni a lelkiismeretére, be kellett látnunk, hogy aláírt szerződés híján nincs eszköz a kezünkben. Rettentően naivak voltunk. 

Fontos kiemelnem, hogy nem minden együttműködőnk viselkedett így, és más esetben a szóbeli megállapodás + emailes megerősítő módszer működött és minden anyagot rendben leadott számunkra. De beláttunk, hogy a jövőben igenis papíroznunk kell sajnos. 

Válaszd azokat, akik téged akarnak! Vagy mégsem?!

Számomra nagyobb elköteleződést jelent az influenszer részéről, ha ő keres meg minket. Akik szájhagyomány útján vagy a közösségi média aktivitás által szimpatikusnak, kompetensnek látnak minket, ott nagyobb eséllyel áll fenn a win-win szituáció lehetősége. Azaz nem (csak) te vagy, aki akar valamit, hanem neki is előnyös lehet az együttműködés. 

Az esetek nagyobb részében én ilyen felállásban dolgoztam: megkeresett minket a tartalomgyártó, és közösen dolgoztuk az együttműködés részleteit. Fontosnak tartottam, hogy nagyobb beavatkozás esetén ne a kezelés teljes díja legyen barter megállapodás része, hanem csak százalékos kedvezményt kapjon a tartalmakért cserébe. Így a mi költségeink is fedezve vannak.

Ám sajnos nem mind arany a közösségi médiában, ami fénylik! Bizony előfordul olyan megkeresés, ahol a tündöklően csillogó mikroinfluenszer egy konzultációs díjat sem tudott kifizetni, nemhogy megtéríteni a többszázezres vagy milliós kezelés díját. Látta az oldalainkon az együttműködéseinket, és úgy gondolta, mindezt mi ingyen biztosítjuk a delikvenseknek. Sajnos csalódottan (és gyorsan) távozott a rendelőből.

Hiába szimpatikus számodra az illető, mindig a tudatos részeddel gondolkodj:

  • beleillik-e a rendelő imázsába, 
  • olyan típusú pácienseket szeretnél, mint a követői
  • te hiteles vagy-e a követői számára
  • valódi követőkkel rendelkezik, akikkel aktív kapcsolatot ápol

Remélem, hasznosnak találtad ezt a rövid összefoglalót, és a jövőben te már nem fogod elkövetni azokat a hibákat, amiket nekünk a saját bőrünkön kellett megtapasztalnunk. 

Máskor is szeretnél hasonló dolgokról olvasni? Kövesd a munkánkat:

Májusban indulunk? Re-start és infekciókontroll

DentOwl Talk INTERAKTÍV PANELBESZÉLGETÉS, melynek témája az esetleges májusi újra-indulás illetve az ezzel kapcsolatos fogászati infekciókontroll protokoll változtatás kérdései.

Ha most kezdeném a marketing szakmát, kitől tanulnék?

Két kérdés is érkezett az elmúlt időszakban ezzel kapcsolatban és úgy gondoltam, szívesen összefoglalom másoknak is a saját élményeim. Természetesen számomra hiteles szakembereket is ajánlok majd a cikkben!

5 páciensszerző mentőöv fogászatoknak

Megcsappant a pácienseid száma? Jelen helyzetben kizárólag online eszközök vannak a kezedben, melyekkel hatást gyakorolhatsz a naptárad foglaltsági szintjére. Mit tegyél és mit ne?

Így kérj véleményt a rendelőben – fizikai ötlettel!

A Facebook oldalamon már többször találkozhattál egy konkrét eszközzel, amivel véleményeket szoktunk kérni a fogászati rendelőben. Ez a technika megkönnyíti és meggyorsítja az értékelések bekérését, és akkor is működik, ha a recepció úszik a mindennapos feladataiban....

Esettanulmány: GYIK videók fogászati rendelőknek

Amikor GYIK tartalmat gyártunk, akkor összegyűjtjük azokat a témákat, amik a legtöbbször merülnek fel a páciensek fejében. Szakmabeliként ezek rendkívül egyértelműnek sőt, akár butaságnak is tűnhetnek, ám sokan mégsem tudják rá a választ.

Fogászati videós tartalmak készítése – 3 tipp

A fogászati videós tartalmak a legkedveltebb játszótereimmé váltak az elmúlt években! Szerencsére nagyon jól teljesítenek, így összeköthetem a kellemest a hasznossal. Írtam nektek egy kisokost a Dental Menedzser oldalára, milyen videókat érdemes készíteni a Youtube-ra.