Azért, hogy ne csak te, de az olvasóid is élvezzék azt, amiről írsz, érdemes betartanod néhány blogolási alapszabályt.

1. Tarts mértéket! Gyakori hiba friss „bloggerek” körében, hogy Háború és béke hosszúságú posztokat írnak, mert „van miről”. Az ideális bejegyzés 1500-2000 karakter hosszú (kb. egy A4-es oldal). Hosszabbat nem érdemes írnod, mert nem igazán olvassák el. Ha úgy érzed, a téma bírna még többet, inkább írj egy külön posztot.

2. Nézd meg, mi érdekli az olvasókat! Egy adott téma kapcsán érdemes utánanézned, mi az, ami valóban érdekli az embereket a témával kapcsolatban. A Google, a gyakorikérdések.hu vagy a Facebook remek felület arra, hogy rákeress, mit nem tudnak az emberek.

3. Soha ne lopj! Nem érdemes kimásolnod egy kész anyagot az internetről, mert a Google úgyis tudja, hogy más tollával ékeskedsz. A lopást pedig mindenhol büntetik – az interneten is. A plagizált szövegeket visszasorolja a Google a találati listán, így soha nem fog eljutni az olvasókhoz, azaz nem éri el a célját.

4. Legyen eleje, közepe, vége. Már alsóban megtanítják nekünk, hogy a történeteknek mindig 3 részre tagolhatóak. Ez a blogolásnál sincs másképp. Az első részben (leadben) röviden fogalmazd meg, miről fogsz írni. Ez maximum 3 mondat legyen. A második részben (tartalom) fejtsd ki a mondandódat, 2-3 bekezdésben. A harmadik rész legyen a csattanó, valami frappáns lezárás, konklúzió, életbölcsesség, tanács stb. Ez is férjen bele 2-3 mondatba. Ez a szerkezet könnyen befogadható mindenki számára.

5. Vond be az olvasódat! A blog a legtöbb esetben nem érted, hanem az olvasóért van. Mesélj magadról, de ne menj bele unalmas részletekbe. Gondolj mindig arra, hogy az olvasó ebből mit profitál? Miért lesz neki jobb, ha ezt elolvassa? Ha a blog stílusa engedi, használj E/2 személyt (te)! Szólítsd meg, és ne engedd el addig, amíg be nem fejezted a történeted.

6. Tagolj! Felgyorsult világunkban a legtöbben csak a címsorokat olvassák el. Ha ömlesztve kapod a szöveget, úgy érzed, sem időd, sem kedved nincs ezt a hosszú (és valószínűleg unalmas) szöveget végigbogarászni. Legyenek tételmondatok, amik felkeltik az olvasó érdeklődését. Ne csak stilisztikailag, hanem vizuálisan is tagold a cikket. Használj szóközöket, bekezdéseket, hogy a szemek is meg tudják különböztetni a részeket.

7. Kerüld a körmondatokat! Lehet, hogy Zrínyinek jól állt a barokkos cifrázás, de neked nem fog. A modern ember gyorsan akar információhoz jutni, nincs ideje alárendelő szerkezeteket elemezgetni. Nem kell tőmondatokban fogalmaznod, de ügyelj rá, hogy csak egy-két kötőszó legyen a mondatban.

8. Használj igéket! A cselekvésre késztető szavak használatával az olvasó úgy érezheti, mintha ő is aktív részese lenne a cikknek. Ügyelj rá, hogy a mondatok ne csak leíró jellegűek legyenek, hanem tartalmazzanak igéket is. Természetesen nem kell, hogy az egész cikk felszólító mondatokból álljon.

9. Kerüld a jelzőket! Magyarországon nem divat a felsőfokú jelző használata (kivéve persze a marketingeseket). A legeslegjobb, világ legjobb, mennyei stb. fokozott jelzők használata gyanút ébreszt az olvasóban, és úgy érzi, valamit el akarnak adni neki. Maradj mindig a letisztult verzióknál!

+1. Ne használj idegen eredetű szavakat! Ne nézd butának az olvasóidat, de ügyelj rá, hogy hétköznapi emberek számára is érthetően írj. A sokadig ismeretlen kifejezés elveheti a kedvét az olvasástól, és akár 2-3 mondat után ott is hagyhatja az oldalt. Ha egy új kifejezést írsz (pl. angolból átvett technikai kifejezés vagy ismeretlen anyag), próbáld megmagyarázni, körülírni, hogy értse, miről is van szó. Keress rá szinonimát vagy használd könnyen érthető szövegkörnyezetben.

További tippeket osztok meg ebben a live videóban:

Máskor is szeretnél hasonló dolgokról olvasni? Kövesd a munkánkat:

DentOwl Talk – After Eight Dr. Lászlófy Csabával

A tavaszi karantén alatt DentOwl Talk címmel indítottunk élő, interaktív Zoom-beszélgetéseket, meghívott vendégekkel. Az első invitáltunk Dr. Lászlófy Csaba, szájsebész kolléga volt, aki most is első kérésre elfogadta meghívásunkat, hogy a márciusi korlátozások óta eltelt 9 hónapról, annak tanulságairól és személyes tapasztalatairól kötetlenül beszélgessen velünk.

Fórumok, chatszobák és zárt csoportok – Mi a közös bennük?

Tegnap jött a felismerés: minden maradt a régi, csak a platform változott. 2007-ben kezdtem el online marketing területen dolgozni. Akkoriban szinte minden honlapnak volt hozzászólás/chat/fórum funkciója, amit sokan használtak is, ott osztották meg kért-kéretlenül a véleményüket az adott tartalomról.

ELVESZETT a rendelő a Google-ben? Google Cégem hiba javítása

Mit lehet tenni, ha a Google nem jó helyre rakja a rendelő pozícióját és így nem találnak oda a páciensek?

Gyakran ismételt kérdések a fogászati marketinggel kapcsolatban

Nehezen igazodsz el a fogászati marketinggel kapcsolatos kifejezések között? Még csak ismerkedsz a különböző hirdetésekkel? Bizonytalan vagy a kezdő lépésekben? Összegyűjtöttem a legfontosabb kérdéseket és válaszokat a témában. 

III. Dental Meetup – Vendég: Járai Márk, a Halott Pénz énekese

Nagy sikerrel zajlott a III. Dental Meetup a DentOwl Academy és a Fogászati kommunikáció szervezésében. Vendégünk a Halott Pénz zenekar énekese, Járai Márk volt. Annó pécsi fogorvostan-hallgató volt, így akadt téma a fogászat kapcsán is bőven, de az élet nagy dolgai is szóba kerültek. 

Letiltott Facebook hirdetési fiók – Mit tehetsz?

Júniusban új együttműködést kezdtünk egy frissen induló ügyféllel: főként PPC kampányokban kérte a segítségem, azaz a Facebook és Google hirdetések tervezésében és kivitelezésében. Ám már a kampányindítás előtt problémába ütköztünk: le volt tiltva a hirdetési fiókja. Tanulságos kálvária-megosztás kezdődik.