Pénteken egy privát oktatáson szóba került a DARK és a szürke MARKETING. Ma reggel pedig ócsárolni kezdtek egy meghatározó praxist az egyik szakmai Facebook csoportban.

Sajnos rendszeresen hallok történeteket arról, hogyan járatják le egymást a „konkurens rendelők”:

Facebookon egy álnéven írt negatív komment, Google-ben egy rossz értékelés, szakmai pletykák terjesztése, névtelen üzenet az ÁNTSZ-nek…

Már írtam erről, de most is nagyon fontosnak tartom megjegyezni: az áskálódás, a konkurencia lehúzása (nyilvánosan vagy „csak” online) NEM vezet sehova. A te idődet, energiádat elveszi, mert addig sem a SAJÁT DOLGAIDDAL foglalkozol. Minden negatív komment visszaüt rád – nem most, majd egy másik csoportban.

A felesleges kommentelgetés helyett nézd meg, mi zavar téged abban a bizonyos másikban:

(1) Ha mindenhol vele, az ő hirdetésével találkozol

Tanulj tőle, használj te is remarketinget, csoportosíts nagyobb büdzsét az online hirdetésekre és optimalizáld jobban a kampányaidat. Vagy tiltsd le a hirdetéseit minden felületen!

(2) Szakmaiatlannak tartod az üzletpolitikáját

Fordíts nagyobb figyelmet az edukációra a saját csatornáidon. Mutasd meg a leendő pácienseknek, mivel kaphatnak nálad többet. Magyarázz meg mindent az alapoktól! Tüntesd fel a szakmai sikereidet (páciensnyelven is érthető formában) a honlapon és a közösségi oldalakon.

(3) „Nem is jó orvos, csak híres!”

Ki gátol meg téged, hogy YouTube csatornát indíts? Vagy szakmai anyagokat publikálj? Vagy előadj hazai és nemzetközi konferenciákon? Keresd meg a szervezőket, kezdd kicsiben. Ha meg nem akarsz híres lenni, mert „inkább gyógyítasz”, akkor fogadd el, hogy neki a szereplés jutott, ő ebben jó, te pedig valami másban.

Máskor is szeretnél hasonló dolgokról olvasni? Kövesd a munkánkat:

Fogászati SEO teszt – Fogfeltöltés

Márciusban megalkottam egy új fogászati szót, ami korábban nem létezett: a FOGFELTÖLTÉS nevet kapta.

Nem megfelelő beteganyag? Ezért ne legyél „kuponos rendelő”!

A május 1-i Dentowl Talk komment szekciójában jót mulattak a fogorvosok a "kuponos rendelő" kifejezésen. A pandémiával járó leállás rengeteg fogászatot hozott nehéz helyzetbe - pont, mint a 2008-as gazdasági válság. Hiszem, vallom és tapasztalom, hogy nem kell állandó...

MÁSODVÉLEMÉNY = minősítés?

Rengeteg alkalom adódik, amikor másodvéleményt kell adni egy páciensnek, akár házon belül, akár ismeretlen fogorvos ajánlatával kapcsolatban. Ebben az esetben SOHA nem ajánlott a minősítés - még akkor sem, ha te a kiadott kezelési tervvel semmilyen szempontból nem...

Ilyen volt a tavalyi évem! 2022-es évértékelő

Nagyon szeretem olvasni mások, főleg szakmabeliek évértékelőjét, és úgy gondoltam, idén én is megpróbálkozom vele. Három szempontot fogok behozni: munka, szakmai kihívások, magánélet.

Szemét kérdés – Költségcsökkentés a rendelőben

Hogyan lehet csökkenteni az ipari mennyiségű szemetet a rendelőben? Mi történik a kommunális szemétbe kidobott veszélyes hulladékkal?
Ezekre a kérdésekre keressük a választ ma meghívott vendégeinkkel.

Mi lesz veled, fogászati turizmus?

Sokakat foglalkoztat a fogászati turizmus helyzete. Vagy azért, mert benne dolgozik, és lassan egy éve kell szembenéznie egy teljesen új rendszerrel, vagy pedig azért, mert őt is érinti a kiéleződő verseny a hazai betegekért.