Pénteken egy privát oktatáson szóba került a DARK és a szürke MARKETING. Ma reggel pedig ócsárolni kezdtek egy meghatározó praxist az egyik szakmai Facebook csoportban.

Sajnos rendszeresen hallok történeteket arról, hogyan járatják le egymást a „konkurens rendelők”:

Facebookon egy álnéven írt negatív komment, Google-ben egy rossz értékelés, szakmai pletykák terjesztése, névtelen üzenet az ÁNTSZ-nek…

Már írtam erről, de most is nagyon fontosnak tartom megjegyezni: az áskálódás, a konkurencia lehúzása (nyilvánosan vagy „csak” online) NEM vezet sehova. A te idődet, energiádat elveszi, mert addig sem a SAJÁT DOLGAIDDAL foglalkozol. Minden negatív komment visszaüt rád – nem most, majd egy másik csoportban.

A felesleges kommentelgetés helyett nézd meg, mi zavar téged abban a bizonyos másikban:

(1) Ha mindenhol vele, az ő hirdetésével találkozol

Tanulj tőle, használj te is remarketinget, csoportosíts nagyobb büdzsét az online hirdetésekre és optimalizáld jobban a kampányaidat. Vagy tiltsd le a hirdetéseit minden felületen!

(2) Szakmaiatlannak tartod az üzletpolitikáját

Fordíts nagyobb figyelmet az edukációra a saját csatornáidon. Mutasd meg a leendő pácienseknek, mivel kaphatnak nálad többet. Magyarázz meg mindent az alapoktól! Tüntesd fel a szakmai sikereidet (páciensnyelven is érthető formában) a honlapon és a közösségi oldalakon.

(3) „Nem is jó orvos, csak híres!”

Ki gátol meg téged, hogy YouTube csatornát indíts? Vagy szakmai anyagokat publikálj? Vagy előadj hazai és nemzetközi konferenciákon? Keresd meg a szervezőket, kezdd kicsiben. Ha meg nem akarsz híres lenni, mert „inkább gyógyítasz”, akkor fogadd el, hogy neki a szereplés jutott, ő ebben jó, te pedig valami másban.

Máskor is szeretnél hasonló dolgokról olvasni? Kövesd a munkánkat:

MIKOR érdemes egy telített piacra új szereplőként belépni?

Évente sok ezerrel nő az új rendelők száma. A fiatal orvosgeneráció már el sem tudja képzelni, hogy 5-10 év munka után ne nyisson saját rendelőt. De vajon érdemes-e? És ha igen, mikor érdemes belevágni? A piac egyre szegmentáltabb lesz. A specifikus rendelők előnnyel...

Karácsonyi látogatás az SOS Krízisközpont anyaotthonaiban

Karácsonyhoz közeledvén úgy gondoltuk, hogy újra meglátogatunk néhány szociális intézményt, hogy szájápolási termékeket és a „köszönöm-listákról” jó néhány kívánságot (tartós élelmiszert, higiénés árucikkeket) vigyünk a rászorulóknak.

“Én nem használom ezt a marketingeszközt, tehát nincs értelme használni a cégemben sem!”

Az elmúlt hetekben többször is belefutottam a fenti gondolatmenetbe a marketing kampányok kapcsán: ha te valamit magánemberként nem használsz vagy nem szeretsz, akkor a teljes marketing eszköz értelmetlen, és ne is használjuk őket a cégben sem. De biztos ez a jó gondolatmenet?

Fogászati marketing: SEO – Podcast

Ebben a podcast adásban biztos megtalálod a saját nézőpontodat: Ha fogalmad sincs arról, minek a rövidítése a SEO és hogy jön ez a fogászathoz. Ha hallottad már a fogászati marketingesedtől, de nem hozott túlságosan lázba. Vagy ha szakértő vagy, és te is az AI megoldásokkal kísérletezel.

3 ok, amiért elutasítja a Facebook a hirdetésedet

“Hirdetésedet elutasítottuk!” - az egyik legbosszantóbb mondat, amit csak kaphatunk kampányidőszak alatt. A Meta keze gyakran jár el az egészségügyi hirdetések esetén, mert érzékeny tartalomnak minősül sok esetben. Hoztam 3 gyakori példát és megoldást az elutasított...

A nagy öregek dilemmája

Az elmúlt hetekben több konzultációm is volt a “szakma nagy öregjeivel”. Arról számoltak be, hogy hiába az évtizedes szakmai múlt, a tudás, mégsem megy úgy a praxis, mint 10-15 évvel ezelőtt. Nem értik, mi változott, hiszen ők mindent ugyanúgy csinálnak. A tudásuk, a...