Tavaly találkoztam először az OHI-S orosz edukációs platform hirdetéseivel az Instagramon.

Bár én nem vagyok fogorvos, mégis belekerültem a célzásukba. Ez valószínűleg azért lehet, mert a napom nagy részében orvosi oldalakat nézek vagy ezeket kezelem, illetve 2015 óta én is érdekelt vagyok a nemzetközi fogászati oktatások online értékesítésében.

Lenyűgöztek a megszokottól eltérő grafikai anyagaik (eye-catching) és a tökéletesen felépített weboldaluk (UI – user interface), de a legfontosabb indok, amiért bekövettem őket, az “agresszív” piacrálépésük volt. Nem tudtam úgy kinyitni az Instagramot, hogy ne futottam volna bele valamelyik hirdetésükbe.

Ennek valószínűleg banálisan egyszerű az oka: az orosz piacon megszokott hirdetési ár töredékéért tudnak itthon jelen lenni. Az erre allokált összeg elegendő arra, hogy a potenciális felhasználók mindegyikét elérjék – akár többször.

 

Az OHI-S-ről

Az orosz tulajdonú cég webinárokat kínál szupersztár fogászati előadókkal, emellett a világ nagyvárosaiba szervez fogászati kongresszusokat. A Facebookon 34.000 követőjük van, a VK oldalukat (orosz közösségi oldal) közel 16.000 ember követi, és az Instagramon is több mint 36.000 rajongót tudtak összegyűjteni.

Gyors kutatást végeztem, és a követők jelentős része szakmabeli. Nem volt nehéz kitalálnom, mert sokan a közösségi médiában is feltüntetik a doktor titulust a nevük előtt. Elsősorban oroszul kommunikálnak a követőkkel, de a honlapjuknak van angol változata is, bár nem minden tartalom érhető el rajta így.

A hitelesség érték?

Egy prominens fogorvos ismerősöm ismeri a márkát, látta már a hirdetésüket, de még soha nem kattintott rájuk. A hitelességet hiányolta tőlük: nem voltak referenciáik, mégis nagy nevekkel hirdettek. Kikerülték a hagyományos fogorvosi platformokat, amiket mindenki ismer. Az új orvosi oldalak mindig ezeken a csatornákon keresztül érkeztek, a közönség is így volt kondicionálva.

Az OHI-S-nél csak a domináns jelenlétet tapasztalta, plusz a szép, de kevésbé releváns illusztrációs képeket.

Viszont telnek-múlnak a hónapok, még mindig jelen vannak a piacon, és nem igazán érkezett rájuk panasz a közösségi oldalakon. Sőt, a fogorvosi szupersztárok sem posztoltak, hogy visszaéltek volna a képeikkel, így ez a gát kezd feloldódni… Lassan átveszi a helyét a kíváncsiság: mit tudhat ez a cég, hogy ennyi ideje jelen tud lenni a közösségi oldalakon? Vajon ennyire jól megy nekik vagy hatalmas tartalékokkal rendelkeznek?

A saját ügyfeleimnél is tapasztaltam, mennyivel jobban tud teljesíteni egy ismert edukációs márka egy ifjú titánhoz képest. Ezért fontos, hogy új belépőnél időt és pénzt invesztáljunk a márkaépítésbe, akár a fent említett fogászati berkekben „ismert platformok” bevonásával.

Én mindig a hosszú távú építkezésben hiszek: biztos alapokra épül a legerősebb vár.

Máskor is szeretnél hasonló dolgokról olvasni? Kövesd a munkánkat:

Ha most kezdeném a marketing szakmát, kitől tanulnék?

Két kérdés is érkezett az elmúlt időszakban ezzel kapcsolatban és úgy gondoltam, szívesen összefoglalom másoknak is a saját élményeim. Természetesen számomra hiteles szakembereket is ajánlok majd a cikkben!

Ilyen volt 2024! Évértékelő

A 2024-es évem - tőlem szokatlan módon - rengeteg változással, változtatással telt. Nyitottunk képzési központot, felbomlottak évek óta tartó együttműködések, tanítottam sokat és ősszel ellátogattam a világ másik felére is.A 2023-as évzárómat azzal zártam, ahogy...

Peres ügyek a rendelőben – Működő megoldások

Élő webinár a rendelői peres ügyekről. Miket tapasztalunk mostában, hogyan érdemes kezelni és hogyan nem a perrel fenyegő pácienseket

II. Dental Meetup – Vendég: Makó János ftm

Makó János az ország – és talán a világ – egyik legismertebb fogtechnikus mestere. Milyen úgy összességében a fogászat a világ különböző részein? Erre ugyanis óriási rálátással bír, tekintettel arra, hogy összeszámolni is nehéz (mi azért megtettük), hány országban járt az elmúlt években kurzust tartani. De volt még sok más téma is, az Élet nagy dolgairól.

Mit tegyél, ha nem szexi a fogászati márkád?

Dolgoztam olyan fogászati kereskedőcéggel, akik nem számítottak "szexinek" a piacon, de ettől függetlenül gyorsan tudtak növekedni és rengeteg megrendelőjük volt. Náluk a klasszikus B2B kommunikáció NEM MŰKÖDÖTT. A kezdeti években kint voltunk a Dental World-ön,...

Fogászati marketing: SEO – Podcast

Ebben a podcast adásban biztos megtalálod a saját nézőpontodat: Ha fogalmad sincs arról, minek a rövidítése a SEO és hogy jön ez a fogászathoz. Ha hallottad már a fogászati marketingesedtől, de nem hozott túlságosan lázba. Vagy ha szakértő vagy, és te is az AI megoldásokkal kísérletezel.