Rengeteg alkalom adódik, amikor másodvéleményt kell adni egy páciensnek, akár házon belül, akár ismeretlen fogorvos ajánlatával kapcsolatban. Ebben az esetben SOHA nem ajánlott a minősítés – még akkor sem, ha te a kiadott kezelési tervvel semmilyen szempontból nem értesz egyet.

  • Nem ismered a körülményeket. Sokszor nem látod, pontosan MIKOR adták ki a javaslatot, romlott-e azóta a beteg állapota.
  • Nem tudod, mi volt a beteg kérése, milyen panasszal ment a rendelőbe. Lehet, hogy teljesen mást kért tőled, mint a kollégádtól.
  • Nem tudod, mi volt az orvos kezelési menete, hacsak fel nem hívod és nem egyeztettek róla. (De valljuk be, ez szökőévente egyszer történik meg, pedig mindenkinek van nyilvános telefonszáma, Facebook oldala, email címe…)

Ilyenkor megfelelő kommunikációval elkerülheted a szakmán belüli konfrontációt, és növelheted a szolidaritást.
„Én azt javaslom, először…”
„Véleményem szerint…”
„Tapasztalatom szerint…”

Ha pedig valóban semmilyen módon nem értesz egyet a kiadott ajánlattal, törekedj a párbeszédre! Mert a fogászati szakma csak együtt fejlődhet, és olyan erős, mint a leggyengébb láncszeme. Az egész szakmát érheti megbélyegzés, ha valaki „kontár” munkát végez.

Máskor is szeretnél hasonló dolgokról olvasni? Kövesd a munkánkat:

A befektetett munka gyümölcse – DentalWorld2019

Reggel, amikor megláttam a Dental World kék szőnyegét, kitörő öröm lett úrrá rajtam. Valósággá vált 6 hónapnyi befektetett munka! Sohasem látott, ultraprofi standok, rengeteg ember a térben, tucatnyi egyidejű, telházas workshop... A kapocs pedig mi vagyunk mindehhez!...

A nagy öregek dilemmája

Az elmúlt hetekben több konzultációm is volt a “szakma nagy öregjeivel”. Arról számoltak be, hogy hiába az évtizedes szakmai múlt, a tudás, mégsem megy úgy a praxis, mint 10-15 évvel ezelőtt. Nem értik, mi változott, hiszen ők mindent ugyanúgy csinálnak. A tudásuk, a...

Milyen szakértőn ne spórolj?

Én minden partneremet arra biztatom, hogy tanácsadók bevonása helyett az edukációra fordítson nagyobb figyelmet: így a tudás házon belül marad, és ez hosszú távon sokkal kifizetődőbb a rendelőnek. Viszont vannak olyan területei a fogászati marketingnek, amibe...

Így kérj véleményt a rendelőben – fizikai ötlettel!

A Facebook oldalamon már többször találkozhattál egy konkrét eszközzel, amivel véleményeket szoktunk kérni a fogászati rendelőben. Ez a technika megkönnyíti és meggyorsítja az értékelések bekérését, és akkor is működik, ha a recepció úszik a mindennapos feladataiban....

Orvoskeresésben vagy épp? Ez a tipp segíthet megtalálni a megfelelő embert!

Kétségbeesett hirdetések és hónapos keresgélések nélkül sikerült egy értékes csapattagot találnunk. Isteni szerencse vagy hosszú évek óta tartó tudatos marketing? Mindenki döntse el maga.

ELVESZETT a rendelő a Google-ben? Google Cégem hiba javítása

Mit lehet tenni, ha a Google nem jó helyre rakja a rendelő pozícióját és így nem találnak oda a páciensek?