Rengeteg alkalom adódik, amikor másodvéleményt kell adni egy páciensnek, akár házon belül, akár ismeretlen fogorvos ajánlatával kapcsolatban. Ebben az esetben SOHA nem ajánlott a minősítés – még akkor sem, ha te a kiadott kezelési tervvel semmilyen szempontból nem értesz egyet.

  • Nem ismered a körülményeket. Sokszor nem látod, pontosan MIKOR adták ki a javaslatot, romlott-e azóta a beteg állapota.
  • Nem tudod, mi volt a beteg kérése, milyen panasszal ment a rendelőbe. Lehet, hogy teljesen mást kért tőled, mint a kollégádtól.
  • Nem tudod, mi volt az orvos kezelési menete, hacsak fel nem hívod és nem egyeztettek róla. (De valljuk be, ez szökőévente egyszer történik meg, pedig mindenkinek van nyilvános telefonszáma, Facebook oldala, email címe…)

Ilyenkor megfelelő kommunikációval elkerülheted a szakmán belüli konfrontációt, és növelheted a szolidaritást.
„Én azt javaslom, először…”
„Véleményem szerint…”
„Tapasztalatom szerint…”

Ha pedig valóban semmilyen módon nem értesz egyet a kiadott ajánlattal, törekedj a párbeszédre! Mert a fogászati szakma csak együtt fejlődhet, és olyan erős, mint a leggyengébb láncszeme. Az egész szakmát érheti megbélyegzés, ha valaki „kontár” munkát végez.

Máskor is szeretnél hasonló dolgokról olvasni? Kövesd a munkánkat:

Fogászati apróhirdetés – 3 tipp, hogy még sikeresebb legyen a hirdetésed!

Írtam egy újabb vendégposztot a Dental Menedzser oldalára a fogászati apróhirdetésekkel kapcsolatban. A marketing feladatok mellett toborzással is foglalkozom az ügyfeleimnél, így a saját bőrömön tapasztalom, milyen fontos egy jól megírt hirdetés.

MIKOR érdemes egy telített piacra új szereplőként belépni?

Évente sok ezerrel nő az új rendelők száma. A fiatal orvosgeneráció már el sem tudja képzelni, hogy 5-10 év munka után ne nyisson saját rendelőt. De vajon érdemes-e? És ha igen, mikor érdemes belevágni? A piac egyre szegmentáltabb lesz. A specifikus rendelők előnnyel...

Ingyenes fotóbankok – Innen válogass!

Az interneten fellelhető képeket nem használhatod fel kedved szerint, hiszen azok valaki munkájának gyümölcsei, így jogosan tart igényt a jogdíj megfizetésére. Talán már Te is hallottál olyan „stockfotó” oldalakról, ahonnan 1-2 dollárért cserébe...

Átmeneti otthonba látogatott a Dental Meetup csapata

Az idei nyár utolsó helyszíneként az SOS Krízisalapítvány egyik fővárosi intézményében járt a Dental Meetup csapata. A 13 család átmeneti befogadására alkalmas otthon lakóinak vittek korcsoport specifikus szájhigiénés termékeket a Jordan Hungary jóvoltából. Az ott...

9+1 tipp a hatékony fogászati blogposzthoz

Azért, hogy ne csak te, de az olvasóid is élvezzék azt, amiről írsz, érdemes betartanod néhány blogolási alapszabályt.

Önérvényesítés a munkaerőpiacon – fogászati asszisztenseknek

Online webinárral készülünk Nektek Szemes Orsolyával, a Fogászati kommunikáció alapítójával. A téma: Önérvényesítés a munkaerőpiacon.