Rengeteg alkalom adódik, amikor másodvéleményt kell adni egy páciensnek, akár házon belül, akár ismeretlen fogorvos ajánlatával kapcsolatban. Ebben az esetben SOHA nem ajánlott a minősítés – még akkor sem, ha te a kiadott kezelési tervvel semmilyen szempontból nem értesz egyet.

  • Nem ismered a körülményeket. Sokszor nem látod, pontosan MIKOR adták ki a javaslatot, romlott-e azóta a beteg állapota.
  • Nem tudod, mi volt a beteg kérése, milyen panasszal ment a rendelőbe. Lehet, hogy teljesen mást kért tőled, mint a kollégádtól.
  • Nem tudod, mi volt az orvos kezelési menete, hacsak fel nem hívod és nem egyeztettek róla. (De valljuk be, ez szökőévente egyszer történik meg, pedig mindenkinek van nyilvános telefonszáma, Facebook oldala, email címe…)

Ilyenkor megfelelő kommunikációval elkerülheted a szakmán belüli konfrontációt, és növelheted a szolidaritást.
“Én azt javaslom, először…”
“Véleményem szerint…”
“Tapasztalatom szerint…”

Ha pedig valóban semmilyen módon nem értesz egyet a kiadott ajánlattal, törekedj a párbeszédre! Mert a fogászati szakma csak együtt fejlődhet, és olyan erős, mint a leggyengébb láncszeme. Az egész szakmát érheti megbélyegzés, ha valaki “kontár” munkát végez.

Máskor is szeretnél hasonló dolgokról olvasni? Kövesd a munkánkat:

Milyen szakértőn ne spórolj?

Én minden partneremet arra biztatom, hogy tanácsadók bevonása helyett az edukációra fordítson nagyobb figyelmet: így a tudás házon belül marad, és ez hosszú távon sokkal kifizetődőbb a rendelőnek. Viszont vannak olyan területei a fogászati marketingnek, amibe...

Esettanulmány: GYIK videók fogászati rendelőknek

Amikor GYIK tartalmat gyártunk, akkor összegyűjtjük azokat a témákat, amik a legtöbbször merülnek fel a páciensek fejében. Szakmabeliként ezek rendkívül egyértelműnek sőt, akár butaságnak is tűnhetnek, ám sokan mégsem tudják rá a választ.

Peres ügyek a rendelőben – Működő megoldások

Élő webinár a rendelői peres ügyekről. Miket tapasztalunk mostában, hogyan érdemes kezelni és hogyan nem a perrel fenyegő pácienseket

Hogyan érdemes jótékonykodni karácsonykor?

Az év végén sokakban merül fel igényként, hogy segítsenek a rászorulókon. Egyrészt magával hozza ezt a karácsonyi időszak ajándékhulláma és a már belénk égetett cipősdoboz akció, másrészt szeretnénk visszaadni abból a sok jóból, amit egész évben ért minket (covidtól függetlenül azért ért mindannyiunkat 2020-ban is). De hogyan érdemes ezt kommunikálni a páciensek felé?

I. Dental Meetup – Vendég: Dr. Volom András

A Dental Meetuppal az volt elsődleges célunk, hogy összehozzuk a szakma apraját-nagyját egy kötetelen, feltöltő, inspiráló együttlétre. Beszélgessünk – egy kicsit fogászatról, de leginkább az életről. Találkozzunk olyanokkal, akik előrébb akarják vinni a dolgokat. Így egy hét és rengeteg pozitív visszajelzés távlatából azt kell mondanom, jó döntés volt!

Szemét kérdés – Költségcsökkentés a rendelőben

Hogyan lehet csökkenteni az ipari mennyiségű szemetet a rendelőben? Mi történik a kommunális szemétbe kidobott veszélyes hulladékkal?
Ezekre a kérdésekre keressük a választ ma meghívott vendégeinkkel.