Az év végén sokakban merül fel igényként, hogy segítsenek a rászorulókon. Egyrészt magával hozza ezt a karácsonyi időszak ajándékhulláma és a már belénk égetett cipősdoboz akció, másrészt szeretnénk visszaadni abból a sok jóból, amit egész évben ért minket (covidtól függetlenül azért ért mindannyiunkat 2020-ban is).

De hogyan érdemes ezt kommunikálni a páciensek felé? 

Jónak lenni és jót tenni 

A CSR – Corporate social responsibility, azaz társadalmi felelősségvállalás intézménye itthon csak a 90-es években kezdett kialakulni, akkor is felülről irányítottan, azaz nem a vásárlók kényszerítették rá erre a cégeket, hanem a külföldi befektetők hozták be ezt a tevékenységet Magyarországra. Hazánkban sok kis- és középvállalkozás tekint PR tevékenységként az adakozásra, azaz az egyetlen célja vele, hogy  megismerjék általa a márkát és ha már megismerték, akkor pozitív színben tűnjenek fel előttük. 

Ez főként azoknál a vállalkozásoknál figyelhető meg, akik évente egyszer, nagy felhajtás mellett adakoznak valamilyen aktuálisan népszerű kampányban, mint amilyen például a nemluxustáska vagy a Mikulásgyár cipősdoboz kezdeményezése is. Az év kiemelt időszakában ettől hangos a sajtó és könnyű ráfeküdni a hashtaghullámra a 10 perc hírnévért.

Az adakozás fontos és szükséges dolog. De ha az önkéntesség része kiveszik belőle és csak az üzlet marad, az nem jó, mert megérzik a páciensek is.

Egy pozitív CSR példa a fogászatból

Hosszú távú CSR tevékenységben jó példaként szolgál Dr. Kovács Sarolta (KS Fogszabályozás) vállalása: a konzultációk díját 100%-ban jótékony célra fordítják, valamint kiemelten fontos számukra a rendelői környezetvédelem. Ezt nem csak az év egy részében, hanem minden munkanap vállalják, kommunikálják.

Tudatformáló munkájukat fogászati szakemberekkel is szívesen megosztják a Tudatos Szájápolás workshop kreditpontos képzésein belül. Bővebb info itt.

Hogyan érdemes jótékonykodni karácsonykor? / Fogászati kommunikáció

Hogyan adakozz idén karácsonykor?

  • Remek alkalom az év vége arra, hogy végiggondold, mi az, ami neked személy szerint vagy a rendelőben dolgozó munkatársaknak kiemelten fontos terület. Nekem például a hátrányos helyzetű gyermekek és a környezetvédelem a legfontosabb, de vannak, akik az állatokon vagy az idős, beteg embereken segítenének inkább.
  • Nézz körül, az adott témában milyen kezdeményezések vannak. Böngéssz a közösségi oldalakon vagy kérdezz rá az ismerőseidnél, ők tudnak-e megbízható alapítványt vagy programot. Akár kérdésként fel is teheted a Facebook oldaladon, a követőid kit ajánlanak.
  • Válaszd ki a kezdeményezést és támogasd őket azon a módon, ami számukra a legjobb!
  • Ha szeretnéd erről értesíteni a követőidet, akkor egy inspiráló poszt keretében mesélj az élményeidről. Kik kaptak az ajándékokból? Milyen volt látni az ő boldog arcukat? Milyen érzéseid voltak? Bármi, ami valóban megérintett téged.
  • Az adakozási kedved ne csökkenjen az év többi részében sem, támogasd idővel, figyelemmel, energiával vagy akár pénzzel/tárgyakkal a kiválasztott programot, családot, alapítványt. 

Ötletek a jótékonykodásra

Közös idő, élmény

Ha nem teheted meg, hogy anyagilag támogass valakit, akkor adj időt neki: ez lehet meseolvasás hátrányos helyzetű gyermekeknek, sütisütés, közös játék.

Én a Voneszo Alapítványt tudom javasolni neked: https://www.voneszo.hu

HHH-s gyermekek támogatása pénzmozgás nélkül

Fogadj örökbe egy ovit! Itt a családod által már megunt játékok kelnek új életre a HHH-s gyermekek kezében. Mivel nekem még nincsenek gyermekeim, így mosógéppel és fogkefékkel támogattam őket. Az év végi terv egy nagyobb tisztasági csomag eljuttatása.

A programról itt olvashatsz többet: https://orokbefogadokegyovit.hu

Mélyszegénységben élő fiatal iskolai támogatása

Szerintem a nehéz sorsú gyermekeket úgy lehet a leginkább támogatni, ha segítünk hozzájutni a saját erejükhöz. Az, hogy lehetősége van valakinek tanulni, mondjuk elvégezni a középiskolát, segítheti, hogy jobb élete legyen, mint amilyen a családjának jutott. Megismerhet más perspektívát is. A programban te választhatod ki, hogy kit szeretnél támogatni, mi érdekelje őt (pl. humán beállítottságú) és hogy mekkora összeggel tudod őt segíteni havonta. Ezt a legtöbb esetben a kollégiumi díjra költik. A tanuló minden félévben beszámol neked (kézírással) a tanulmányi eredményéről.

A Nyilas Misi egyesületről itt olvashatsz: http://www.nyilasmisi.ro

Tudásod elajándékozása

És nem utolsó sorban, rendszeresen megajándékozhatsz valakit egy új mosollyal!

Máskor is szeretnél hasonló dolgokról olvasni? Kövesd a munkánkat:

Gyakran ismételt kérdések a fogászati marketinggel kapcsolatban

Nehezen igazodsz el a fogászati marketinggel kapcsolatos kifejezések között? Még csak ismerkedsz a különböző hirdetésekkel? Bizonytalan vagy a kezdő lépésekben? Összegyűjtöttem a legfontosabb kérdéseket és válaszokat a témában. 

Ezért készíts Google Cégem fiókot, ha még nincs!

Hogyan szerezhetsz havi 2500 megtekintést 0 Ft-nyi kiadással? Az ingyenes Google Cégem-cégprofil segítségével fokozhatod a helyi ügyfelek elköteleződését a Google Keresésben és a Térképen.

Fogászati apróhirdetés – 3 tipp, hogy még sikeresebb legyen a hirdetésed!

Írtam egy újabb vendégposztot a Dental Menedzser oldalára a fogászati apróhirdetésekkel kapcsolatban. A marketing feladatok mellett toborzással is foglalkozom az ügyfeleimnél, így a saját bőrömön tapasztalom, milyen fontos egy jól megírt hirdetés.

Miért nem lesz páciens a bejelentkezőkből?

Minden bejelentkező ügyfél egy potenciális páciens, aki súlyos forintokba kerül a rendelőnek. Ha nincs is állandó hirdetésed, akkor is van: honlapod közösségi oldalaid (Facebook, Youtube, Instagram) nyomtatott anyagod (névjegy, ajánlókártya) hírleveleid amiért egyszer...

Nem megfelelő beteganyag? Ezért ne legyél „kuponos rendelő”!

A május 1-i Dentowl Talk komment szekciójában jót mulattak a fogorvosok a "kuponos rendelő" kifejezésen. A pandémiával járó leállás rengeteg fogászatot hozott nehéz helyzetbe - pont, mint a 2008-as gazdasági válság. Hiszem, vallom és tapasztalom, hogy nem kell állandó...

A nagy öregek dilemmája

Az elmúlt hetekben több konzultációm is volt a “szakma nagy öregjeivel”. Arról számoltak be, hogy hiába az évtizedes szakmai múlt, a tudás, mégsem megy úgy a praxis, mint 10-15 évvel ezelőtt. Nem értik, mi változott, hiszen ők mindent ugyanúgy csinálnak. A tudásuk, a...