Az év végén sokakban merül fel igényként, hogy segítsenek a rászorulókon. Egyrészt magával hozza ezt a karácsonyi időszak ajándékhulláma és a már belénk égetett cipősdoboz akció, másrészt szeretnénk visszaadni abból a sok jóból, amit egész évben ért minket (covidtól függetlenül azért ért mindannyiunkat 2020-ban is).

De hogyan érdemes ezt kommunikálni a páciensek felé? 

Jónak lenni és jót tenni 

A CSR – Corporate social responsibility, azaz társadalmi felelősségvállalás intézménye itthon csak a 90-es években kezdett kialakulni, akkor is felülről irányítottan, azaz nem a vásárlók kényszerítették rá erre a cégeket, hanem a külföldi befektetők hozták be ezt a tevékenységet Magyarországra. Hazánkban sok kis- és középvállalkozás tekint PR tevékenységként az adakozásra, azaz az egyetlen célja vele, hogy  megismerjék általa a márkát és ha már megismerték, akkor pozitív színben tűnjenek fel előttük. 

Ez főként azoknál a vállalkozásoknál figyelhető meg, akik évente egyszer, nagy felhajtás mellett adakoznak valamilyen aktuálisan népszerű kampányban, mint amilyen például a nemluxustáska vagy a Mikulásgyár cipősdoboz kezdeményezése is. Az év kiemelt időszakában ettől hangos a sajtó és könnyű ráfeküdni a hashtaghullámra a 10 perc hírnévért.

Az adakozás fontos és szükséges dolog. De ha az önkéntesség része kiveszik belőle és csak az üzlet marad, az nem jó, mert megérzik a páciensek is.

Egy pozitív CSR példa a fogászatból

Hosszú távú CSR tevékenységben jó példaként szolgál Dr. Kovács Sarolta (KS Fogszabályozás) vállalása: a konzultációk díját 100%-ban jótékony célra fordítják, valamint kiemelten fontos számukra a rendelői környezetvédelem. Ezt nem csak az év egy részében, hanem minden munkanap vállalják, kommunikálják.

Tudatformáló munkájukat fogászati szakemberekkel is szívesen megosztják a Tudatos Szájápolás workshop kreditpontos képzésein belül. Bővebb info itt.

Hogyan érdemes jótékonykodni karácsonykor? / Fogászati kommunikáció

Hogyan adakozz idén karácsonykor?

  • Remek alkalom az év vége arra, hogy végiggondold, mi az, ami neked személy szerint vagy a rendelőben dolgozó munkatársaknak kiemelten fontos terület. Nekem például a hátrányos helyzetű gyermekek és a környezetvédelem a legfontosabb, de vannak, akik az állatokon vagy az idős, beteg embereken segítenének inkább.
  • Nézz körül, az adott témában milyen kezdeményezések vannak. Böngéssz a közösségi oldalakon vagy kérdezz rá az ismerőseidnél, ők tudnak-e megbízható alapítványt vagy programot. Akár kérdésként fel is teheted a Facebook oldaladon, a követőid kit ajánlanak.
  • Válaszd ki a kezdeményezést és támogasd őket azon a módon, ami számukra a legjobb!
  • Ha szeretnéd erről értesíteni a követőidet, akkor egy inspiráló poszt keretében mesélj az élményeidről. Kik kaptak az ajándékokból? Milyen volt látni az ő boldog arcukat? Milyen érzéseid voltak? Bármi, ami valóban megérintett téged.
  • Az adakozási kedved ne csökkenjen az év többi részében sem, támogasd idővel, figyelemmel, energiával vagy akár pénzzel/tárgyakkal a kiválasztott programot, családot, alapítványt. 

Ötletek a jótékonykodásra

Közös idő, élmény

Ha nem teheted meg, hogy anyagilag támogass valakit, akkor adj időt neki: ez lehet meseolvasás hátrányos helyzetű gyermekeknek, sütisütés, közös játék.

Én a Voneszo Alapítványt tudom javasolni neked: https://www.voneszo.hu

HHH-s gyermekek támogatása pénzmozgás nélkül

Fogadj örökbe egy ovit! Itt a családod által már megunt játékok kelnek új életre a HHH-s gyermekek kezében. Mivel nekem még nincsenek gyermekeim, így mosógéppel és fogkefékkel támogattam őket. Az év végi terv egy nagyobb tisztasági csomag eljuttatása.

A programról itt olvashatsz többet: https://orokbefogadokegyovit.hu

Mélyszegénységben élő fiatal iskolai támogatása

Szerintem a nehéz sorsú gyermekeket úgy lehet a leginkább támogatni, ha segítünk hozzájutni a saját erejükhöz. Az, hogy lehetősége van valakinek tanulni, mondjuk elvégezni a középiskolát, segítheti, hogy jobb élete legyen, mint amilyen a családjának jutott. Megismerhet más perspektívát is. A programban te választhatod ki, hogy kit szeretnél támogatni, mi érdekelje őt (pl. humán beállítottságú) és hogy mekkora összeggel tudod őt segíteni havonta. Ezt a legtöbb esetben a kollégiumi díjra költik. A tanuló minden félévben beszámol neked (kézírással) a tanulmányi eredményéről.

A Nyilas Misi egyesületről itt olvashatsz: http://www.nyilasmisi.ro

Tudásod elajándékozása

És nem utolsó sorban, rendszeresen megajándékozhatsz valakit egy új mosollyal!

Máskor is szeretnél hasonló dolgokról olvasni? Kövesd a munkánkat:

3 hiba, amit ne kövess el a videós fogászati tartalmaknál!

Örömmel látom, hogy egyre több rendelő fektet kiemelt figyelmet a videós tartalmak készítésére: szinte naponta jönnek ki az érdekesebbnél érdekesebb részek a közösségi oldalakon. Ám hibák is akadnak sajnos szép számmal! Ezekre figyelj, ha tökéletes szintre szeretnéd emelni a fogászati marketinged!

3 tipp a fogászati influenszer együttműködésekhez

A celebekkel, vloggerekkel-bloggerekkel való együttműködés nem újkeletű a fogászati marketingben – hasznos kiegészítője lehet a fizetett hirdetéseknek, PR kampányoknak és új lendületet adhat a közösségi oldalaknak.

Nem megfelelő beteganyag? Ezért ne legyél „kuponos rendelő”!

A május 1-i Dentowl Talk komment szekciójában jót mulattak a fogorvosok a "kuponos rendelő" kifejezésen. A pandémiával járó leállás rengeteg fogászatot hozott nehéz helyzetbe - pont, mint a 2008-as gazdasági válság. Hiszem, vallom és tapasztalom, hogy nem kell állandó...

II. Dental Meetup – Vendég: Makó János ftm

Makó János az ország – és talán a világ – egyik legismertebb fogtechnikus mestere. Milyen úgy összességében a fogászat a világ különböző részein? Erre ugyanis óriási rálátással bír, tekintettel arra, hogy összeszámolni is nehéz (mi azért megtettük), hány országban járt az elmúlt években kurzust tartani. De volt még sok más téma is, az Élet nagy dolgairól.

MIKOR érdemes egy telített piacra új szereplőként belépni?

Évente sok ezerrel nő az új rendelők száma. A fiatal orvosgeneráció már el sem tudja képzelni, hogy 5-10 év munka után ne nyisson saját rendelőt. De vajon érdemes-e? És ha igen, mikor érdemes belevágni? A piac egyre szegmentáltabb lesz. A specifikus rendelők előnnyel...

5 páciensszerző mentőöv fogászatoknak

Megcsappant a pácienseid száma? Jelen helyzetben kizárólag online eszközök vannak a kezedben, melyekkel hatást gyakorolhatsz a naptárad foglaltsági szintjére. Mit tegyél és mit ne?