Nézd meg a teljes beszélgetést itt:

Vagy olvasd el röviden most.

Petrekovits Marcival, a FatFlamingo webdizájnerével készítettünk egy videósorozatot a fogászati honlapokról. Az első adásunkban arról beszélgetünk, melyek azok a helyzetek, amikor érdemes lehet lecserélni egy rendelő weboldalát. Az erről készült videót itt találod. A második videóban igyekeztünk összegyűjteni a leggyakoribb hibákat, amiket ne kövess el, ha új weboldalt készíttetsz. Ha érdekel, itt tudod elolvasni vagy megnézni.

Fejlesztőre vagy webdesignerre lesz szükséged?

Már tudjuk, hogy változtatásra van szükség az oldalunkon, azt is megállapítottuk, hogy ezek milyen típusú változtatások legyenek. Most egy újabb nehéz kérdés elé nézünk:

  • Kit bízzunk meg a feladattal?
  • Fejlesztőre vagy webdesignerre lesz szükségünk?
  • Mennyi időt és energiát szánunk erre?

Kit bízzunk meg a feladattal?

Ahogy a fogászatban is, úgy a weboldal készítésben is vannak szakterületek. Valószínűleg nem implantológus szakorvoshoz fordulunk, ha tömésre van szükségünk – bár vannak olyan polihisztorok, akik szájsebészként is tudnak/szeretnek pepecselős munkákat végezni. Ugyanígy vannak olyan webfejlesztők, akik külföldi multicégek oldalait programozzák évek óta. Ezek a legtöbbször olyan rendszerek, amibe egy laikus felhasználó (jelen esetben te vagy a praxismenedzsered) NEM tud belenyúlni. A fejlesztő segítségére van szükség, ha észrevesztek egy elgépelést a szövegben vagy szeretnétek cserélni az egyik munkatárs fényképét.

Tapasztalatom szerint a legtöbb JÓ fejlesztőre sokat kell várni, mert sorban állnak a megrendelők a laptopja előtt, így az ilyen apróságok, mint a fentebb írtak, háttérbe szorulnak. Természetesen az is előfordulhat, hogy egy-két napon belül tud reagálni és proaktív, de nekem nem ez a tapasztalatom.

Mennyi időt és energiát szánunk erre?

Olcsón, gyorsan és jót – gondolom neked is ezek az elvárásaid a fogászati honlapoddal kapcsolatban. De a mi szakmánk sem különbözik a tiedtől: a fogászatban is választani kell a fenti háromból kettőt, hogy kijöjjön a matek.

El tud készülni egy honlap gyorsan (pár hét alatt), ha minden anyag a rendelkezésre áll, azaz megvannak a szövegek, a fotók, a tárhely és a domain is. Általában nem a webdesignerre kell várni hónapokat, hanem a szövegekre és a képekre. Ha az orvos írja, akkor azt munkaidő után, a szabadidőből lecsipegetve kell megtennie – erre kevesen hajlandóak. A szövegírók gyorsabban és rutinosabban dolgoznak, de plusz költséggel járnak.

Ha az első honlapodat készíted, akkor valószínűleg szeretnéd jobban átlátni és kézben tartani a folyamatot, így több mindent bevállalsz (például a fent említett szövegírás). Gyakorlottabb rendelőtulajdonosok tudják, hogy jobban megéri egy profi csapatra bízni a tervezést és a kivitelezést, így rövidebb idő alatt minőségi munka tud elkészülni.

Máskor is szeretnél hasonló dolgokról olvasni? Kövesd a munkánkat:

Külföldi tulajdonú fogorvosi rendelők helyzete

Mi történt a covid első és második hullámában a külföldi magyar tulajdonú rendelőkkel? Van-e vagy lesz-e hatással a magyar piacra a kiutazni nem tudó orvosok munkakeresése?

7 fogászati marketing kampány, amivel neked már nem érdemes kísérletezned

Azt nem lehet rám mondani, hogy ne lennék kreatív ötletek híján, ha új fogászati marketing kampányokat kell kitalálni. Szeretek tesztelgetni, és szerencsére az ügyfeleim jelentős része is nyitott az újdonságokra. Vannak ötletek, amik eleve kudarcra voltak ítélve, de akadnak olyanok, amikről csak később derült ki, hogy nem fogják beváltani a hozzájuk fűzött reményeket.

Gyakran ismételt kérdések a fogászati marketinggel kapcsolatban

Nehezen igazodsz el a fogászati marketinggel kapcsolatos kifejezések között? Még csak ismerkedsz a különböző hirdetésekkel? Bizonytalan vagy a kezdő lépésekben? Összegyűjtöttem a legfontosabb kérdéseket és válaszokat a témában. 

Yandex Direct – Így működik orosz “Google Ads”!

2024-ben volt alkalmam megismerni az “orosz Google Ads-t”, a Yandex Direct-et. Milyen lépéseken kell végigmenni ahhoz, hogy létrehozz egy hirdetési fiókot? Milyen mérési lehetőségek vannak? Miben különbözik a Google Ads-től? Mutatom!

Ingyenes fotóbankok – Innen válogass!

Az interneten fellelhető képeket nem használhatod fel kedved szerint, hiszen azok valaki munkájának gyümölcsei, így jogosan tart igényt a jogdíj megfizetésére. Talán már Te is hallottál olyan „stockfotó” oldalakról, ahonnan 1-2 dollárért cserébe...

Fogászati reklámtábla – 5 tipp, hogy hasznos legyen

Bár alapvetően mindig online marketinggel foglalkoztam, ezt tartom a leghasznosabbnak és ez az eszköz a leginkább mérhető, mégis részese voltam néhány rendelői reklámtábla készítésének. Az itt ért tapasztalataimat osztom meg most veletek.