Nézd meg a teljes beszélgetést itt:

Vagy olvasd el röviden most.

Petrekovits Marcival, a FatFlamingo webdizájnerével készítettünk egy videósorozatot a fogászati honlapokról. Az első adásunkban arról beszélgetünk, melyek azok a helyzetek, amikor érdemes lehet lecserélni egy rendelő weboldalát. Az erről készült videót itt találod. A második videóban igyekeztünk összegyűjteni a leggyakoribb hibákat, amiket ne kövess el, ha új weboldalt készíttetsz. Ha érdekel, itt tudod elolvasni vagy megnézni.

Fejlesztőre vagy webdesignerre lesz szükséged?

Már tudjuk, hogy változtatásra van szükség az oldalunkon, azt is megállapítottuk, hogy ezek milyen típusú változtatások legyenek. Most egy újabb nehéz kérdés elé nézünk:

  • Kit bízzunk meg a feladattal?
  • Fejlesztőre vagy webdesignerre lesz szükségünk?
  • Mennyi időt és energiát szánunk erre?

Kit bízzunk meg a feladattal?

Ahogy a fogászatban is, úgy a weboldal készítésben is vannak szakterületek. Valószínűleg nem implantológus szakorvoshoz fordulunk, ha tömésre van szükségünk – bár vannak olyan polihisztorok, akik szájsebészként is tudnak/szeretnek pepecselős munkákat végezni. Ugyanígy vannak olyan webfejlesztők, akik külföldi multicégek oldalait programozzák évek óta. Ezek a legtöbbször olyan rendszerek, amibe egy laikus felhasználó (jelen esetben te vagy a praxismenedzsered) NEM tud belenyúlni. A fejlesztő segítségére van szükség, ha észrevesztek egy elgépelést a szövegben vagy szeretnétek cserélni az egyik munkatárs fényképét.

Tapasztalatom szerint a legtöbb JÓ fejlesztőre sokat kell várni, mert sorban állnak a megrendelők a laptopja előtt, így az ilyen apróságok, mint a fentebb írtak, háttérbe szorulnak. Természetesen az is előfordulhat, hogy egy-két napon belül tud reagálni és proaktív, de nekem nem ez a tapasztalatom.

Mennyi időt és energiát szánunk erre?

Olcsón, gyorsan és jót – gondolom neked is ezek az elvárásaid a fogászati honlapoddal kapcsolatban. De a mi szakmánk sem különbözik a tiedtől: a fogászatban is választani kell a fenti háromból kettőt, hogy kijöjjön a matek.

El tud készülni egy honlap gyorsan (pár hét alatt), ha minden anyag a rendelkezésre áll, azaz megvannak a szövegek, a fotók, a tárhely és a domain is. Általában nem a webdesignerre kell várni hónapokat, hanem a szövegekre és a képekre. Ha az orvos írja, akkor azt munkaidő után, a szabadidőből lecsipegetve kell megtennie – erre kevesen hajlandóak. A szövegírók gyorsabban és rutinosabban dolgoznak, de plusz költséggel járnak.

Ha az első honlapodat készíted, akkor valószínűleg szeretnéd jobban átlátni és kézben tartani a folyamatot, így több mindent bevállalsz (például a fent említett szövegírás). Gyakorlottabb rendelőtulajdonosok tudják, hogy jobban megéri egy profi csapatra bízni a tervezést és a kivitelezést, így rövidebb idő alatt minőségi munka tud elkészülni.

Máskor is szeretnél hasonló dolgokról olvasni? Kövesd a munkánkat:

Hogyan érdemes jótékonykodni karácsonykor?

Az év végén sokakban merül fel igényként, hogy segítsenek a rászorulókon. Egyrészt magával hozza ezt a karácsonyi időszak ajándékhulláma és a már belénk égetett cipősdoboz akció, másrészt szeretnénk visszaadni abból a sok jóból, amit egész évben ért minket (covidtól függetlenül azért ért mindannyiunkat 2020-ban is). De hogyan érdemes ezt kommunikálni a páciensek felé?

Fogászati apróhirdetés – 3 tipp, hogy még sikeresebb legyen a hirdetésed!

Írtam egy újabb vendégposztot a Dental Menedzser oldalára a fogászati apróhirdetésekkel kapcsolatban. A marketing feladatok mellett toborzással is foglalkozom az ügyfeleimnél, így a saját bőrömön tapasztalom, milyen fontos egy jól megírt hirdetés.

A nagy öregek dilemmája

Az elmúlt hetekben több konzultációm is volt a “szakma nagy öregjeivel”. Arról számoltak be, hogy hiába az évtizedes szakmai múlt, a tudás, mégsem megy úgy a praxis, mint 10-15 évvel ezelőtt. Nem értik, mi változott, hiszen ők mindent ugyanúgy csinálnak. A tudásuk, a...

Negatív értékelések – Hogyan válaszolj rájuk?

Fontos tisztában lenned azzal, hogy a negatív visszajelzésekre azért adunk választ szövegesen is, mert ez a jövendő pácienseknek szól.

A befektetett munka gyümölcse – DentalWorld2019

Reggel, amikor megláttam a Dental World kék szőnyegét, kitörő öröm lett úrrá rajtam. Valósággá vált 6 hónapnyi befektetett munka! Sohasem látott, ultraprofi standok, rengeteg ember a térben, tucatnyi egyidejű, telházas workshop... A kapocs pedig mi vagyunk mindehhez!...

Letiltott Facebook hirdetési fiók – Mit tehetsz?

Júniusban új együttműködést kezdtünk egy frissen induló ügyféllel: főként PPC kampányokban kérte a segítségem, azaz a Facebook és Google hirdetések tervezésében és kivitelezésében. Ám már a kampányindítás előtt problémába ütköztünk: le volt tiltva a hirdetési fiókja. Tanulságos kálvária-megosztás kezdődik.