Az igazságügyi fogorvostan a szakma végtelenül izgalmas határterülete, melynek módszerei rutinszerűen alkalmazott részét képezik az igazságügyi személyazonosítás tárházának – akár ha bűnfelderítésre, harapásnyomok vizsgálatára, akár ha katasztrófák és halálos tömegszerencsétlenségek áldozatainak identifikálására gondolunk.

Ennek alapja, hogy nincs két, teljesen egyforma fogazattal és szájképletekkel rendelkező egyén. Számos kombinációs lehetőség adódik pusztán a fogak létének, illetve meg nem létének változatos szituációiból: az első fog elvesztésétől egészen a teljes fogatlanság állapotáig; nem beszélve a még egyedibb fogászati beavatkozásokból (tömések, pótlások, implantátumok, stb.) adódó variabilitásra.

Mutasd a fogad, megmondom, ki vagy! Igazságügyi fogorvosszakértők

Két meghívott vendégünk tisztel meg minket azzal, hogy elmondja tapasztalatait a témában.

Dr. Ajang Armin Farid az USA-ban tanulta a harapásnyomok elemzését, a washingtoni Amerikai Fegyveres Erők Patológiai Intézetében, valamint a Texasi Egyetem Igazságügyi Fogorvostani Tanszékén részesült továbbképzésében. 2018 óta tagja lett az INTERPOL DVI (Disaster Victims Identification) fogászati al-munkacsoportjának mint magyarországi képviselő. Fogászati csapatvezetőként tagja volt a 2019. május 29-én történt dunai Hableány-hajóbaleset áldozatait azonosító egységnek.

Dr. Simon Botond a téma fiatal szakértője, az új felfedezések megszállottja. Kutatásában ötvözi a digitális fogászatot a fogászati ikerkutatással és emberi azonosítással. Csapatával közösen elnyerték a Semmelweis Egyetem Innovációs díját 2019-ben, az American Society of Forensic Odontology kutatási ösztöndíját 2020-ban és 2021-ben, valamint számos hazai és világkonferencián dobogós helyezéssel jutalmazták kutatási prezentációit. Alapító és elnökségi tagja a Magyar Esztétikai és Restauratív Fogászati Társaságnak illetve aktív tagja a Digital Dentistry Society International digitális fogászati szervezetnek.

A DentOwl Talk házigazdái:

▪ Dr. Radánovics-Nagy Dániel
▪ Dr. Mekis Miklós
▪ Szemes Orsolya – Fogászati kommunikáció

A beszélgetést itt tudod visszanézni, ha lemaradtál róla:

Máskor is szeretnél hasonló dolgokról olvasni? Kövesd a munkánkat:

I. Dental Meetup – Vendég: Dr. Volom András

A Dental Meetuppal az volt elsődleges célunk, hogy összehozzuk a szakma apraját-nagyját egy kötetelen, feltöltő, inspiráló együttlétre. Beszélgessünk – egy kicsit fogászatról, de leginkább az életről. Találkozzunk olyanokkal, akik előrébb akarják vinni a dolgokat. Így egy hét és rengeteg pozitív visszajelzés távlatából azt kell mondanom, jó döntés volt!

Nem megfelelő beteganyag? Ezért ne legyél „kuponos rendelő”!

A május 1-i Dentowl Talk komment szekciójában jót mulattak a fogorvosok a "kuponos rendelő" kifejezésen. A pandémiával járó leállás rengeteg fogászatot hozott nehéz helyzetbe - pont, mint a 2008-as gazdasági válság. Hiszem, vallom és tapasztalom, hogy nem kell állandó...

MÁSODVÉLEMÉNY = minősítés?

Rengeteg alkalom adódik, amikor másodvéleményt kell adni egy páciensnek, akár házon belül, akár ismeretlen fogorvos ajánlatával kapcsolatban. Ebben az esetben SOHA nem ajánlott a minősítés - még akkor sem, ha te a kiadott kezelési tervvel semmilyen szempontból nem...

Hogyan érdemes jótékonykodni karácsonykor?

Az év végén sokakban merül fel igényként, hogy segítsenek a rászorulókon. Egyrészt magával hozza ezt a karácsonyi időszak ajándékhulláma és a már belénk égetett cipősdoboz akció, másrészt szeretnénk visszaadni abból a sok jóból, amit egész évben ért minket (covidtól függetlenül azért ért mindannyiunkat 2020-ban is). De hogyan érdemes ezt kommunikálni a páciensek felé?

“Én nem használom ezt a marketingeszközt, tehát nincs értelme használni a cégemben sem!”

Az elmúlt hetekben többször is belefutottam a fenti gondolatmenetbe a marketing kampányok kapcsán: ha te valamit magánemberként nem használsz vagy nem szeretsz, akkor a teljes marketing eszköz értelmetlen, és ne is használjuk őket a cégben sem. De biztos ez a jó gondolatmenet?

Orvoskeresésben vagy épp? Ez a tipp segíthet megtalálni a megfelelő embert!

Kétségbeesett hirdetések és hónapos keresgélések nélkül sikerült egy értékes csapattagot találnunk. Isteni szerencse vagy hosszú évek óta tartó tudatos marketing? Mindenki döntse el maga.