Mi történt a covid első és második hullámában a külföldi magyar tulajdonú rendelőkkel? Van-e vagy lesz-e hatással a magyar piacra a kiutazni nem tudó orvosok munkakeresése? A DentOwl Talk After Eight december végi különkiadásában ezúttal 3 külföldi praxisban érdekelt szakemberrel beszélgettünk.

Hogyan látja a piaci mozgásokat a befektető, a közgazdász és fogorvos? Miként érintette a külföldi rendelőket a lezárás? Lehet-e, érdemes-e példát venni az angolszász gazdasági kultúrából? És ha igen, mit?

Kitekintés

Erre a beszélgetésre március óta készültem. Akkor kaptak szárnyra az első pletykák a bezárásokról, az óriásrendelők eladásáról-felvásárlásáról, állami befektetésekről… Májusban körvonalazódott a piaci átalakulás a fogászati szektorban. A korábbi versenytársak megtízszereződtek. Rengeteg “kis hal” úszott be a vízbe, de megjelentek a cápák is, akik alapjaiban alakították át a magyar hirdetési piacot.

8 hónapig halogattuk az első, kvázi bevezető beszélgetés elkészültét, de belevágtunk! Kisebb falatnak tűnt a külföldi magyar tulajdonú rendelők helyzete, mint rögtön a beutaztatással kezdeni. De ami késik, nem múlik! 

Meghívott vendégeink

Fontos volt számunkra a különböző nézőpontok ütköztetése, hiszen teljesen más kihívásokkal küzd egy szinte új fogorvosi rendelő, mint a tizenéves tapasztalattal és stabil pénzügyi háttérrel rendelkező társa. Ugyanígy máshogy áll a kihívásokhoz a fogorvos és a közgazdász, más döntéseket hoznak, mást tekintenek prioritásnak. Az ilyen típusú megközelítésekből lehet tartalmas beszélgetést remélni.

Akik kamerák elé ültek:

  • Dr. Hargitai Dániel, az írországi Be Spoke Dental tulajdonosa
  • Sugár Márton, közgazdász, befektető, akkreditált coach, a londoni és budapesti székhelyű Forest & Ray tulajdonosa
  • Máté Zoltán fogászati közgazdász és tréner, a Dental Menedzser Kft. tulajdonosa, több külföldi rendelő tanácsadója

A beszélgetés egy pontján becsatlakozott Szakonyi Gábor, a Vital Europe Kft. vezetője, akinek ezúton is köszönjük a meglátásait. A szervezési fázisban természetesen megkerestünk nagy (nagyon nagy) kinti rendelőt is, de nem vállalták a szereplést. Külön öröm számunkra, hogy végül jelentős piaci szereplő is merte vállalni a gondolatait a témában.

Az interaktív panelbeszélgetés házigazdái a DentOwl Talk alapítói voltak:

  • Dr. Radánovics-Nagy Dániel
  • Dr. Mekis Miklós
  • Szemes Orsolya – Fogászati Kommunikáció
DentOwl Talk - After Eight: Külföldi rendelők helyzete / Fogászati kommunikáció

Szerkesztői meglátás

A műsor után szó érte a ház elejét, hogy mit keres egy fogorvosoknak szóló műsorban közgazdász és/vagy tanácsadó, nincs rálátásuk arra, ami mindennap a rendelőben történik, „nem nekik kell a hátukon vinni a praxist”.  Ezzel egyáltalán nem értek egyet! Az, hogy a magyar felsőoktatásban nem képezi részét az orvosok oktatásának a praxismenedzsment, a gazdasági alapok, azt rettentő nagy hibának tartom. Egy rendelő üzemeltetése nem merül ki abban, hogy elvégezzük azt, amire felesküdtünk. Számos egyéb, rendkívül stresszes adminisztrációs, jogi és gazdasági feladattal jár, amit tárgyi tudás nélkül mindenki a saját kárán tapasztal meg. A fogorvos társadalom egy jelentős része önálló praxisban dolgozik, saját rendelőt vezet, gazdasági tevékenységként IS tekintve a munkájára. A gyógyításon kívül a célja, hogy megéljen (ördögtől való, de akár profitáljon is) belőle.

Akik már felismerték, hogy a jó munka nem egyenesen arányos a jövedelmező praxissal, azok tanulnak, fejlődnek gazdasági kérdésekben is, kíváncsiak, hogyan látják a piac helyzetét a gazdasági szakemberek. Így lehet érzések és vélemények mellé behozni racionális meglátásokat is.

Szerintem a négy beszélgetőtárssal lett kerek egész a történet.

A beszélgetést itt tudod visszanézni, ha lemaradtál róla:

Máskor is szeretnél hasonló dolgokról olvasni? Kövesd a munkánkat:

Folytatódnak a jótékonysági látogatások!

Óriási örömmel osztom meg veletek a hírt, hogy a Dental Meetup keretében összegyűjtött adományokból idén is több krízisközpontba tudunk ellátogatni fogászati prevenciós foglalkozást tartani.😊

Miért nem lesz páciens a bejelentkezőkből?

Minden bejelentkező ügyfél egy potenciális páciens, aki súlyos forintokba kerül a rendelőnek. Ha nincs is állandó hirdetésed, akkor is van: honlapod közösségi oldalaid (Facebook, Youtube, Instagram) nyomtatott anyagod (névjegy, ajánlókártya) hírleveleid amiért egyszer...

Szemét kérdés – Költségcsökkentés a rendelőben

Hogyan lehet csökkenteni az ipari mennyiségű szemetet a rendelőben? Mi történik a kommunális szemétbe kidobott veszélyes hulladékkal?
Ezekre a kérdésekre keressük a választ ma meghívott vendégeinkkel.

Ilyen volt a tavalyi évem! 2022-es évértékelő

Nagyon szeretem olvasni mások, főleg szakmabeliek évértékelőjét, és úgy gondoltam, idén én is megpróbálkozom vele. Három szempontot fogok behozni: munka, szakmai kihívások, magánélet.

Önérvényesítés a munkaerőpiacon – fogászati asszisztenseknek

Online webinárral készülünk Nektek Szemes Orsolyával, a Fogászati kommunikáció alapítójával. A téma: Önérvényesítés a munkaerőpiacon.

Fogászati marketing: SEO – Podcast

Ebben a podcast adásban biztos megtalálod a saját nézőpontodat: Ha fogalmad sincs arról, minek a rövidítése a SEO és hogy jön ez a fogászathoz. Ha hallottad már a fogászati marketingesedtől, de nem hozott túlságosan lázba. Vagy ha szakértő vagy, és te is az AI megoldásokkal kísérletezel.