Az interneten fellelhető képeket nem használhatod fel kedved szerint, hiszen azok valaki munkájának gyümölcsei, így jogosan tart igényt a jogdíj megfizetésére. Talán már Te is hallottál olyan „stockfotó” oldalakról, ahonnan 1-2 dollárért cserébe letölthetsz képeket, azonban jelenleg a költségcsökkentés a cé- lunk, így a kis- és középvállalkozásoknak nem ez a legjobb képforrás. Vannak azonban olyan oldalak, melyek lehetővé teszik, hogy forrásmeg- jelöléssel, vagy akár anélkül letölthess és használj képeket.

Az interneten található letölthető képek jogi háttere elég bonyolult, amit tudnod kell az az, hogy a CC (Creative Commons) joggal felruházott képeket forrásmegjelöléssel használhatod csak fel. Vannak olyan oldalak, melyek szabadon felhasználható, forrásmegjelölés nélküli képeket kínálnak, az alábbi listában ezek szerepelnek:

 

FONTOS!

Az alábbi oldalak mindegyike egyénileg jelöli a képek fel- használhatóságára vonatkozó jogokat, így minden esetben ügyelj arra, hogy ingyenes, vagy CC megjelöléssel ellátott képeket tölts le! Abban az esetben, ha szükséges a forrásmegjelölés, a képaláírásnál, vagy a bejegyzésed végén ezt jelölheted. Leggyakrabban a szerző nevét és az oldal címét kell megjelölni, ahonnan a képet letöltötted!

Szerző: Petrekovits Márton

Máskor is szeretnél hasonló dolgokról olvasni? Kövesd a munkánkat:

A befektetett munka gyümölcse – DentalWorld2019

Reggel, amikor megláttam a Dental World kék szőnyegét, kitörő öröm lett úrrá rajtam. Valósággá vált 6 hónapnyi befektetett munka! Sohasem látott, ultraprofi standok, rengeteg ember a térben, tucatnyi egyidejű, telházas workshop... A kapocs pedig mi vagyunk mindehhez!...

Mik a leggyakoribb hibák a fogászati weboldalaknál?

Nézd meg a teljes beszélgetést itt:Vagy olvasd el röviden most. Petrekovits Marcival, a FatFlamingo webdizájnerével készítettünk egy videósorozatot a fogászati honlapokról. Az első adásunkban arról beszélgetünk, melyek azok a helyzetek, amikor érdemes lehet lecserélni...

Mit tegyél, ha nem szexi a fogászati márkád?

Dolgoztam olyan fogászati kereskedőcéggel, akik nem számítottak "szexinek" a piacon, de ettől függetlenül gyorsan tudtak növekedni és rengeteg megrendelőjük volt. Náluk a klasszikus B2B kommunikáció NEM MŰKÖDÖTT. A kezdeti években kint voltunk a Dental World-ön,...

Fogászati arculat FOG nélkül?

Ha hosszú távon gondolkozol, és a praxisodat 5-10 éven belül bővíteni szeretnéd egyéb kiegészítő szolgáltatásokkal (pl. esztétikai kezelésekkel, sebészettel, Cantienica-módszerrel stb) vagy csak unod a sablonos fogászati logókat, akkor azt javaslom, LÉGY EGYEDI és...

A nagy öregek dilemmája

Az elmúlt hetekben több konzultációm is volt a “szakma nagy öregjeivel”. Arról számoltak be, hogy hiába az évtizedes szakmai múlt, a tudás, mégsem megy úgy a praxis, mint 10-15 évvel ezelőtt. Nem értik, mi változott, hiszen ők mindent ugyanúgy csinálnak. A tudásuk, a...

Esettanulmány: GYIK videók fogászati rendelőknek

Amikor GYIK tartalmat gyártunk, akkor összegyűjtjük azokat a témákat, amik a legtöbbször merülnek fel a páciensek fejében. Szakmabeliként ezek rendkívül egyértelműnek sőt, akár butaságnak is tűnhetnek, ám sokan mégsem tudják rá a választ.