Miért NEM JÓ neked sem hosszú távon, ha más orvosokat minősítesz a közösségi oldalakon? Hogyan csap vissza rád a saját „varázsigéd”? Nyílt levélnek szánt gondolatmenet.

A minap belefutottam a TikTok algoritmusnak hála egy videóba, ahol a fogorvos egy komment alapján állította a hozzászólónak, hogy “félrekezelnek téged.” 

Anélkül, hogy látta volna a beteg száját, az aktuális állapotot, egyeztetett volna a jelenlegi orvosával 1f449_1f3fb.png több ezer, de akár százezer felhasználóhoz jutott el ez az üzenet.

Sajnos az algoritmus napok óta úgy véli, hogy releváns számomra ez a fogorvosi csatorna, így láttam, hogy ezt a minősítést nem egy videójában, hanem rendszeresen megteszi. A gondolatmenetével mindig oda lyukad ki, hogy ő (és az ő rendelője) az egyetlen, aki megoldást tud nyújtani a KONTÁR fogorvosok munkájára. (Ez a kifejezés el is hangzik az egyik videóban.)

Így rontjuk az egész fogorvos-közösség megítélését

A videó alapot ad arra, hogy a páciens a környezetében már úgy adja tovább, hogy: “Képzeld, az az idióta fogorvosom félrekezel engem! Pedig mennyi pénzt hagytam nála! Látszik, hogy csak a pénzre hajt az összes orvos!” (Biztos olvastatok ennél cifrábbakat is)

Azzal, hogy helyt adunk az ilyen jellegű etikátlan megnyilvánulásoknak, sőt, szítjuk azokat, vagy akár mi magunk is megfogalmazunk ilyen kijelentéseket NYILVÁNOSAN, azzal a teljes fogorvos-közösség megítélését rontjuk, ami hosszú távon a saját praxisunkra is kihat. Hiszen hogyan lehetnénk mi különbek, ha egyébként az egyetemekről csak dilettánsok kerülnek ki?!

Hogyan lehet finomítani az ilyen jellegű megnyilvánulásokat?

A közösségi média óriási eszköz, de felelősségünk is van, hogyan használjuk. A fenti durva, minősítő KIJELENTÉS helyett lehetett volna úgy fogalmazni, hogy:

  • “A vér sajnos nem jó jel. Érdemes lenne felkeresned egy parodontológus fogszakorvost, aki tud segíteni ebben.” (És itt ajánlhatja a saját csapatában lévő szakorvost.) 1f449_1f3fb.png Majd készíthet egy magyarázó videót, mit csinálnak az egyes szakterületek orvosai. 
  • Vagy fogalmazhat E/1-ben: “Én ezt úgy szoktam…”, “Tapasztalatom szerint…” Ebben az esetben nem másokról beszél, hanem a saját gyakorlatáról. Ezzel el is kerülhető mások minősítése.
Fejezzük már be az ítélkezést a pályatársaink felett!
 

Valamint…

Nem vagyok naiv, tisztában vagyok vele, hogy minden szakterületnek vannak kiemelkedő és kevésbé kiemelkedő alakjai. Mindenki másban jó: lehet, hogy akit egy videóban lenézel, azok extrém munkabírással és türelemmel rendelkeznek, vagy kiválóan kommunikálnak a nehezebb páciensekkel. De akár anyag- és eszközhiány mellett is tudnak korrekt gyógyítást végezni.

Attól, ha valakit lehúzunk, minősítünk, ország-világ előtt lehordjuk, mi nem leszünk jobbak a saját munkánkban. Hosszú távon érdeke az orvos közösségnek, hogy ilyen mondatok nyilvánosság előtt ne hangozzanak el többet! 

Erre a megkülönböztetésre IS való a fogászati marketing: kiemelni, megmutatni azokat az értékeket, amikkel rendelkezünk, anélkül, hogy minősítést mondanánk más rendelőkről, vagy összehasonlítanánk magunkat velük.

Máskor is szeretnél hasonló dolgokról olvasni? Kövesd a munkánkat:

“Egy ilyen fogsor nekem csak álom” – Budapesti anyaotthonban jártunk

“Egy ilyen fogsor nekem csak álom” – hangzott el az egyik édesanya szájából a mondat, mikor Emese Mester-rel és Dr. Radánovics-Nagy Dániel – fogorvos-sal a közös képet készítettük. A Dental Meetup karitatív programjában egy budapesti anyaotthonban jártunk.

Ezért készíts Google Cégem fiókot, ha még nincs!

Hogyan szerezhetsz havi 2500 megtekintést 0 Ft-nyi kiadással? Az ingyenes Google Cégem-cégprofil segítségével fokozhatod a helyi ügyfelek elköteleződését a Google Keresésben és a Térképen.

Dr. Varga Endre és Késmárki László. A legmenőbb fogászati startup

A DentOwl Talk következő vendége Dr. Varga Endre és Késmárki László tech guru lesz a dicomLAB-tól. A fogászati vállalkozást idén a 2. legnagyobb potenciálú magyar startupnak választották.

Dr. AI rendel! Mesterséges intelligencia a fogorvosi rendelőben

A most diplomázó orvosok számára pont annyira természetes a ChatGPT-n keresztül orvosi témákról beszélgetni, mint a Google-ben keresni. A változás már elkezdődött, rajtunk áll, mihez kezdünk vele.

Negatív értékelések – Hogyan válaszolj rájuk?

Fontos tisztában lenned azzal, hogy a negatív visszajelzésekre azért adunk választ szövegesen is, mert ez a jövendő pácienseknek szól.

Mikor érdemes lecserélni a fogászat weboldalát?

Petrekovits Marcival, a FatFlamingo webdizájnerével készítettünk egy videósorozatot a fogászati honlapokról. Az első adásunkban arról beszélgetünk, melyek azok a helyzetek, amikor érdemes lehet lecserélni egy rendelő weboldalát.