Miért NEM JÓ neked sem hosszú távon, ha más orvosokat minősítesz a közösségi oldalakon? Hogyan csap vissza rád a saját „varázsigéd”? Nyílt levélnek szánt gondolatmenet.

A minap belefutottam a TikTok algoritmusnak hála egy videóba, ahol a fogorvos egy komment alapján állította a hozzászólónak, hogy “félrekezelnek téged.” 

Anélkül, hogy látta volna a beteg száját, az aktuális állapotot, egyeztetett volna a jelenlegi orvosával 1f449_1f3fb.png több ezer, de akár százezer felhasználóhoz jutott el ez az üzenet.

Sajnos az algoritmus napok óta úgy véli, hogy releváns számomra ez a fogorvosi csatorna, így láttam, hogy ezt a minősítést nem egy videójában, hanem rendszeresen megteszi. A gondolatmenetével mindig oda lyukad ki, hogy ő (és az ő rendelője) az egyetlen, aki megoldást tud nyújtani a KONTÁR fogorvosok munkájára. (Ez a kifejezés el is hangzik az egyik videóban.)

Így rontjuk az egész fogorvos-közösség megítélését

A videó alapot ad arra, hogy a páciens a környezetében már úgy adja tovább, hogy: “Képzeld, az az idióta fogorvosom félrekezel engem! Pedig mennyi pénzt hagytam nála! Látszik, hogy csak a pénzre hajt az összes orvos!” (Biztos olvastatok ennél cifrábbakat is)

Azzal, hogy helyt adunk az ilyen jellegű etikátlan megnyilvánulásoknak, sőt, szítjuk azokat, vagy akár mi magunk is megfogalmazunk ilyen kijelentéseket NYILVÁNOSAN, azzal a teljes fogorvos-közösség megítélését rontjuk, ami hosszú távon a saját praxisunkra is kihat. Hiszen hogyan lehetnénk mi különbek, ha egyébként az egyetemekről csak dilettánsok kerülnek ki?!

Hogyan lehet finomítani az ilyen jellegű megnyilvánulásokat?

A közösségi média óriási eszköz, de felelősségünk is van, hogyan használjuk. A fenti durva, minősítő KIJELENTÉS helyett lehetett volna úgy fogalmazni, hogy:

  • “A vér sajnos nem jó jel. Érdemes lenne felkeresned egy parodontológus fogszakorvost, aki tud segíteni ebben.” (És itt ajánlhatja a saját csapatában lévő szakorvost.) 1f449_1f3fb.png Majd készíthet egy magyarázó videót, mit csinálnak az egyes szakterületek orvosai. 
  • Vagy fogalmazhat E/1-ben: “Én ezt úgy szoktam…”, “Tapasztalatom szerint…” Ebben az esetben nem másokról beszél, hanem a saját gyakorlatáról. Ezzel el is kerülhető mások minősítése.
Fejezzük már be az ítélkezést a pályatársaink felett!
 

Valamint…

Nem vagyok naiv, tisztában vagyok vele, hogy minden szakterületnek vannak kiemelkedő és kevésbé kiemelkedő alakjai. Mindenki másban jó: lehet, hogy akit egy videóban lenézel, azok extrém munkabírással és türelemmel rendelkeznek, vagy kiválóan kommunikálnak a nehezebb páciensekkel. De akár anyag- és eszközhiány mellett is tudnak korrekt gyógyítást végezni.

Attól, ha valakit lehúzunk, minősítünk, ország-világ előtt lehordjuk, mi nem leszünk jobbak a saját munkánkban. Hosszú távon érdeke az orvos közösségnek, hogy ilyen mondatok nyilvánosság előtt ne hangozzanak el többet! 

Erre a megkülönböztetésre IS való a fogászati marketing: kiemelni, megmutatni azokat az értékeket, amikkel rendelkezünk, anélkül, hogy minősítést mondanánk más rendelőkről, vagy összehasonlítanánk magunkat velük.

Máskor is szeretnél hasonló dolgokról olvasni? Kövesd a munkánkat:

Kedvenc medical tartalomgyártóim a TikTokon

Könnyed tartalom az év végére: szubjektív magyar tartalomgyártói ajánló a TikTok egészségügyi szegmenséből. A legkevésbé sem a követők száma vagy az együttműködő márkák éves bevétele alapján kerültek be a listámba a csatornák. Sokkal inkább a tartalom minősége vagy a szimpátia döntött. A legtöbben orvosok vagy azok lesznek hamarosan, de bekerült 1 kakukktojás is közéjük. 

Negatív értékelések – Hogyan válaszolj rájuk?

Fontos tisztában lenned azzal, hogy a negatív visszajelzésekre azért adunk választ szövegesen is, mert ez a jövendő pácienseknek szól.

Gyakran ismételt kérdések a fogászati marketinggel kapcsolatban

Nehezen igazodsz el a fogászati marketinggel kapcsolatos kifejezések között? Még csak ismerkedsz a különböző hirdetésekkel? Bizonytalan vagy a kezdő lépésekben? Összegyűjtöttem a legfontosabb kérdéseket és válaszokat a témában. 

Szemét kérdés – Költségcsökkentés a rendelőben

Hogyan lehet csökkenteni az ipari mennyiségű szemetet a rendelőben? Mi történik a kommunális szemétbe kidobott veszélyes hulladékkal?
Ezekre a kérdésekre keressük a választ ma meghívott vendégeinkkel.

Karácsonyi látogatás az SOS Krízisközpont anyaotthonaiban

Karácsonyhoz közeledvén úgy gondoltuk, hogy újra meglátogatunk néhány szociális intézményt, hogy szájápolási termékeket és a „köszönöm-listákról” jó néhány kívánságot (tartós élelmiszert, higiénés árucikkeket) vigyünk a rászorulóknak.

Hogyan érdemes jótékonykodni karácsonykor?

Az év végén sokakban merül fel igényként, hogy segítsenek a rászorulókon. Egyrészt magával hozza ezt a karácsonyi időszak ajándékhulláma és a már belénk égetett cipősdoboz akció, másrészt szeretnénk visszaadni abból a sok jóból, amit egész évben ért minket (covidtól függetlenül azért ért mindannyiunkat 2020-ban is). De hogyan érdemes ezt kommunikálni a páciensek felé?