Miért NEM JÓ neked sem hosszú távon, ha más orvosokat minősítesz a közösségi oldalakon? Hogyan csap vissza rád a saját „varázsigéd”? Nyílt levélnek szánt gondolatmenet.

A minap belefutottam a TikTok algoritmusnak hála egy videóba, ahol a fogorvos egy komment alapján állította a hozzászólónak, hogy “félrekezelnek téged.” 

Anélkül, hogy látta volna a beteg száját, az aktuális állapotot, egyeztetett volna a jelenlegi orvosával 1f449_1f3fb.png több ezer, de akár százezer felhasználóhoz jutott el ez az üzenet.

Sajnos az algoritmus napok óta úgy véli, hogy releváns számomra ez a fogorvosi csatorna, így láttam, hogy ezt a minősítést nem egy videójában, hanem rendszeresen megteszi. A gondolatmenetével mindig oda lyukad ki, hogy ő (és az ő rendelője) az egyetlen, aki megoldást tud nyújtani a KONTÁR fogorvosok munkájára. (Ez a kifejezés el is hangzik az egyik videóban.)

Így rontjuk az egész fogorvos-közösség megítélését

A videó alapot ad arra, hogy a páciens a környezetében már úgy adja tovább, hogy: “Képzeld, az az idióta fogorvosom félrekezel engem! Pedig mennyi pénzt hagytam nála! Látszik, hogy csak a pénzre hajt az összes orvos!” (Biztos olvastatok ennél cifrábbakat is)

Azzal, hogy helyt adunk az ilyen jellegű etikátlan megnyilvánulásoknak, sőt, szítjuk azokat, vagy akár mi magunk is megfogalmazunk ilyen kijelentéseket NYILVÁNOSAN, azzal a teljes fogorvos-közösség megítélését rontjuk, ami hosszú távon a saját praxisunkra is kihat. Hiszen hogyan lehetnénk mi különbek, ha egyébként az egyetemekről csak dilettánsok kerülnek ki?!

Hogyan lehet finomítani az ilyen jellegű megnyilvánulásokat?

A közösségi média óriási eszköz, de felelősségünk is van, hogyan használjuk. A fenti durva, minősítő KIJELENTÉS helyett lehetett volna úgy fogalmazni, hogy:

  • “A vér sajnos nem jó jel. Érdemes lenne felkeresned egy parodontológus fogszakorvost, aki tud segíteni ebben.” (És itt ajánlhatja a saját csapatában lévő szakorvost.) 1f449_1f3fb.png Majd készíthet egy magyarázó videót, mit csinálnak az egyes szakterületek orvosai. 
  • Vagy fogalmazhat E/1-ben: “Én ezt úgy szoktam…”, “Tapasztalatom szerint…” Ebben az esetben nem másokról beszél, hanem a saját gyakorlatáról. Ezzel el is kerülhető mások minősítése.
Fejezzük már be az ítélkezést a pályatársaink felett!
 

Valamint…

Nem vagyok naiv, tisztában vagyok vele, hogy minden szakterületnek vannak kiemelkedő és kevésbé kiemelkedő alakjai. Mindenki másban jó: lehet, hogy akit egy videóban lenézel, azok extrém munkabírással és türelemmel rendelkeznek, vagy kiválóan kommunikálnak a nehezebb páciensekkel. De akár anyag- és eszközhiány mellett is tudnak korrekt gyógyítást végezni.

Attól, ha valakit lehúzunk, minősítünk, ország-világ előtt lehordjuk, mi nem leszünk jobbak a saját munkánkban. Hosszú távon érdeke az orvos közösségnek, hogy ilyen mondatok nyilvánosság előtt ne hangozzanak el többet! 

Erre a megkülönböztetésre IS való a fogászati marketing: kiemelni, megmutatni azokat az értékeket, amikkel rendelkezünk, anélkül, hogy minősítést mondanánk más rendelőkről, vagy összehasonlítanánk magunkat velük.

Máskor is szeretnél hasonló dolgokról olvasni? Kövesd a munkánkat:

“Én nem használom ezt a marketingeszközt, tehát nincs értelme használni a cégemben sem!”

Az elmúlt hetekben többször is belefutottam a fenti gondolatmenetbe a marketing kampányok kapcsán: ha te valamit magánemberként nem használsz vagy nem szeretsz, akkor a teljes marketing eszköz értelmetlen, és ne is használjuk őket a cégben sem. De biztos ez a jó gondolatmenet?

Fogászati reklámtábla – 5 tipp, hogy hasznos legyen

Bár alapvetően mindig online marketinggel foglalkoztam, ezt tartom a leghasznosabbnak és ez az eszköz a leginkább mérhető, mégis részese voltam néhány rendelői reklámtábla készítésének. Az itt ért tapasztalataimat osztom meg most veletek.

Karácsonyi látogatás az SOS Krízisközpont anyaotthonaiban

Karácsonyhoz közeledvén úgy gondoltuk, hogy újra meglátogatunk néhány szociális intézményt, hogy szájápolási termékeket és a „köszönöm-listákról” jó néhány kívánságot (tartós élelmiszert, higiénés árucikkeket) vigyünk a rászorulóknak.

Májusban indulunk? Re-start és infekciókontroll

DentOwl Talk INTERAKTÍV PANELBESZÉLGETÉS, melynek témája az esetleges májusi újra-indulás illetve az ezzel kapcsolatos fogászati infekciókontroll protokoll változtatás kérdései.

7 fogászati marketing kampány, amivel neked már nem érdemes kísérletezned

Azt nem lehet rám mondani, hogy ne lennék kreatív ötletek híján, ha új fogászati marketing kampányokat kell kitalálni. Szeretek tesztelgetni, és szerencsére az ügyfeleim jelentős része is nyitott az újdonságokra. Vannak ötletek, amik eleve kudarcra voltak ítélve, de akadnak olyanok, amikről csak később derült ki, hogy nem fogják beváltani a hozzájuk fűzött reményeket.

3 tipp a fogászati influenszer együttműködésekhez

A celebekkel, vloggerekkel-bloggerekkel való együttműködés nem újkeletű a fogászati marketingben – hasznos kiegészítője lehet a fizetett hirdetéseknek, PR kampányoknak és új lendületet adhat a közösségi oldalaknak.