Az elmúlt hetekben többször is belefutottam a fenti gondolatmenetbe a marketing kampányok kapcsán: ha te valamit magánemberként nem használsz vagy nem szeretsz, akkor a teljes marketing eszköz értelmetlen, és ne is használjuk őket a cégben sem. De biztos ez a jó gondolatmenet?

Soha nem szoktam kiindulni a marketing folyamatok tervezésénél abból, hogy én személy szerint milyen vagyok, mit szeretek és milyen eszközöket használok. 

Például: Sok könyvet olvasok hagyományos könyvből (tehát nem e-book olvasóval). Ez alapján gondolhatnám, hogy mások számára is fontos a könyvolvasás, és ezt nem hangoskönyv vagy e-book formában teszik, hanem 3D változatban, lapozgatva. 

De vajon igaz-e a fenti gondolatmenet MINDEN magyar felhasználóra? Vagy a legtöbb magyar felsőoktatásban végzett, 35+ nőre? Vagy a budapesti lakosokra? 

Igencsak kétlem. Viszont ahelyett, hogy hasraütés-szerűen megbecsülném ezt a számot, vagy kijelenteném, hogy “szoktak vagy nem szoktak”, felmegyek a Google-re és keresek erről aktuális statisztikákat. 

Tudtad?

“A 2005. évi kutatási eredményekhez viszonyítva 12 százalékponttal esett vissza a könyvolvasó felnőttek aránya; 2020-ban a felnőtt magyar lakosság 13%-a olvas rendszeresen (legalább hetente), míg 2005-ben 25%-uk olvasott rendszeresen.”

Forrás: https://librarius.hu/2020/09/23/felmertek-milyenek-ma-a-konyvolvasasi-es-vasarlasi-szokasaink-magyarorszagon/ 

Releváns volt az az információ, hogy én milyen vagyok és hogyan működöm? Aligha, hiszen a felnőtt lakosság azon elenyésző 13%-ba tartozom, akik még olvasnak rendszeresen könyveket.

“Én nem használom ezt a marketingeszközt, tehát nincs értelme használni a cégemben sem!”

Ugyanez marketingesítve

(1) A TikTok hülyeség és nincs semmi értelme

A TikTok igenis egy releváns közösségi oldal Magyarországon, ahonnan jönnek konverziók (pl. Bejelentkezések). Az, hogy szerinted csak a 12+ korosztály használja tátogásra és táncolgatásra, ebben a formában már nem igaz. Minden platformnak megvan a vezető tartalma, és igen, sok a trash videó a TikTokon, de ettől még nem csak az van és nem csak tini lányok használják aktívan.

Tudtad?

  • A TikTok felhasználók száma Magyarországon 2023-ban eléri a több mint 2 millió főt.
  • A 25 és 34 év közötti korosztály aránya 29% -os.
  • A 35 és 44 év közötti korosztály aránya 16% -os.
  • A 45 éves és idősebb korosztály aránya 17% -os.

Forrás: https://davidkovacs.com/tiktok-felhasznalok/

(2) Hírleveleket már senki nem olvas!

Sokan temették már a hírlevelet, de még mindig van relevanciája. Az, hogy személy szerint egyetlen hírlevelet sem olvasol el az maximum csak annak a mutatója, hogy nem releváns tartalmakra vagy feliratkozva! 🙂 A saját ügyfeleimen látom, hogy a nagyobb értékű képzések és termékek 30-50%-át lehet hírlevelet keresztül értékesíteni.

Tudtad?

  • Az e-mail felhasználók 99%-a naponta ellenőrzi postafiókját, egyes felhasználók akár naponta 20-szor is bejelentkeznek.
  • A 25 és 44 év közötti felnőttek körében a legmagasabb az e-mail használat aránya, 93,6%, és ezen belül a legtöbb kapott és küldött levél üzleti ügyeket érint.
  • A fogyasztók 49%-a szeretne olyan e-maileket kapni, amelyek kedvezményeket és kuponokat tartalmazó ajánlatokat tartalmaznak.

Forrás: https://welldata.hu/email-marketing-statisztikak

 

A fenti példákkal az adatvezérelt gondolkodásra szerettem volna felhívni a figyelmed. Mindig arra fókuszálj, mit csinál a célközönséged, milyen szokások jellemzőek rájuk, hol fogod tudni a leginkább elérni őket! Olvass statisztikákat arról, amiben nem tudsz dönteni, és kevésbé adj hitelt “az én szoktam/nem szoktam” megközelítéseknek. 

Máskor is szeretnél hasonló dolgokról olvasni? Kövesd a munkánkat:

Szemét kérdés – Költségcsökkentés a rendelőben

Hogyan lehet csökkenteni az ipari mennyiségű szemetet a rendelőben? Mi történik a kommunális szemétbe kidobott veszélyes hulladékkal?
Ezekre a kérdésekre keressük a választ ma meghívott vendégeinkkel.

Hirdetések a jövőből! – Ilyen a japán reklám

Tavaly volt szerencsém két hetet Japánban tölteni (szinte Dr. Póti Lászlóval egyidőben), és szó szerint nem tudtam figyelmen kívül hagyni a reklámkultúrát. Óriási beszélő videós hirdetések a házfalakon, interaktív tabletek a drogériákban és az átkelőknél… Ilyen hírverés várható nálunk is a jövőben?

Dark marketing – te meddig mész el?

Pénteken egy privát oktatáson szóba került a DARK és a szürke MARKETING. Ma reggel pedig ócsárolni kezdtek egy meghatározó praxist az egyik szakmai Facebook csoportban. Sajnos rendszeresen hallok történeteket arról, hogyan járatják le egymást a "konkurens rendelők":...

Az alázat ereje

Én hiszek az ALÁZAT erejében. Tudom, ez manapság már nem trendi, de én akkor is el fogom mondani minden adandó alkalommal, hogy mennyi mindent nyerhetsz azzal, ha alázatos vagy - a munkádban, a szakmádban, sőt, akár az életedben is. Ha alázattal végigtanulod az...

9+1 tipp a hatékony fogászati blogposzthoz

Azért, hogy ne csak te, de az olvasóid is élvezzék azt, amiről írsz, érdemes betartanod néhány blogolási alapszabályt.

Nem megfelelő beteganyag? Ezért ne legyél „kuponos rendelő”!

A május 1-i Dentowl Talk komment szekciójában jót mulattak a fogorvosok a "kuponos rendelő" kifejezésen. A pandémiával járó leállás rengeteg fogászatot hozott nehéz helyzetbe - pont, mint a 2008-as gazdasági válság. Hiszem, vallom és tapasztalom, hogy nem kell állandó...