Rengeteg alkalom adódik, amikor másodvéleményt kell adni egy páciensnek, akár házon belül, akár ismeretlen fogorvos ajánlatával kapcsolatban. Ebben az esetben SOHA nem ajánlott a minősítés – még akkor sem, ha te a kiadott kezelési tervvel semmilyen szempontból nem értesz egyet.

  • Nem ismered a körülményeket. Sokszor nem látod, pontosan MIKOR adták ki a javaslatot, romlott-e azóta a beteg állapota.
  • Nem tudod, mi volt a beteg kérése, milyen panasszal ment a rendelőbe. Lehet, hogy teljesen mást kért tőled, mint a kollégádtól.
  • Nem tudod, mi volt az orvos kezelési menete, hacsak fel nem hívod és nem egyeztettek róla. (De valljuk be, ez szökőévente egyszer történik meg, pedig mindenkinek van nyilvános telefonszáma, Facebook oldala, email címe…)

Ilyenkor megfelelő kommunikációval elkerülheted a szakmán belüli konfrontációt, és növelheted a szolidaritást.
„Én azt javaslom, először…”
„Véleményem szerint…”
„Tapasztalatom szerint…”

Ha pedig valóban semmilyen módon nem értesz egyet a kiadott ajánlattal, törekedj a párbeszédre! Mert a fogászati szakma csak együtt fejlődhet, és olyan erős, mint a leggyengébb láncszeme. Az egész szakmát érheti megbélyegzés, ha valaki „kontár” munkát végez.

Máskor is szeretnél hasonló dolgokról olvasni? Kövesd a munkánkat:

Esettanulmány: GYIK videók fogászati rendelőknek

Amikor GYIK tartalmat gyártunk, akkor összegyűjtjük azokat a témákat, amik a legtöbbször merülnek fel a páciensek fejében. Szakmabeliként ezek rendkívül egyértelműnek sőt, akár butaságnak is tűnhetnek, ám sokan mégsem tudják rá a választ.

Orvoskeresésben vagy épp? Ez a tipp segíthet megtalálni a megfelelő embert!

Kétségbeesett hirdetések és hónapos keresgélések nélkül sikerült egy értékes csapattagot találnunk. Isteni szerencse vagy hosszú évek óta tartó tudatos marketing? Mindenki döntse el maga.

Fogászati marketing: SEO – Podcast

Ebben a podcast adásban biztos megtalálod a saját nézőpontodat: Ha fogalmad sincs arról, minek a rövidítése a SEO és hogy jön ez a fogászathoz. Ha hallottad már a fogászati marketingesedtől, de nem hozott túlságosan lázba. Vagy ha szakértő vagy, és te is az AI megoldásokkal kísérletezel.

MIKOR érdemes egy telített piacra új szereplőként belépni?

Évente sok ezerrel nő az új rendelők száma. A fiatal orvosgeneráció már el sem tudja képzelni, hogy 5-10 év munka után ne nyisson saját rendelőt. De vajon érdemes-e? És ha igen, mikor érdemes belevágni? A piac egyre szegmentáltabb lesz. A specifikus rendelők előnnyel...

II. Dental Meetup – Vendég: Makó János ftm

Makó János az ország – és talán a világ – egyik legismertebb fogtechnikus mestere. Milyen úgy összességében a fogászat a világ különböző részein? Erre ugyanis óriási rálátással bír, tekintettel arra, hogy összeszámolni is nehéz (mi azért megtettük), hány országban járt az elmúlt években kurzust tartani. De volt még sok más téma is, az Élet nagy dolgairól.

Ilyen volt 2024! Évértékelő

A 2024-es évem - tőlem szokatlan módon - rengeteg változással, változtatással telt. Nyitottunk képzési központot, felbomlottak évek óta tartó együttműködések, tanítottam sokat és ősszel ellátogattam a világ másik felére is.A 2023-as évzárómat azzal zártam, ahogy...