Rengeteg alkalom adódik, amikor másodvéleményt kell adni egy páciensnek, akár házon belül, akár ismeretlen fogorvos ajánlatával kapcsolatban. Ebben az esetben SOHA nem ajánlott a minősítés – még akkor sem, ha te a kiadott kezelési tervvel semmilyen szempontból nem értesz egyet.

  • Nem ismered a körülményeket. Sokszor nem látod, pontosan MIKOR adták ki a javaslatot, romlott-e azóta a beteg állapota.
  • Nem tudod, mi volt a beteg kérése, milyen panasszal ment a rendelőbe. Lehet, hogy teljesen mást kért tőled, mint a kollégádtól.
  • Nem tudod, mi volt az orvos kezelési menete, hacsak fel nem hívod és nem egyeztettek róla. (De valljuk be, ez szökőévente egyszer történik meg, pedig mindenkinek van nyilvános telefonszáma, Facebook oldala, email címe…)

Ilyenkor megfelelő kommunikációval elkerülheted a szakmán belüli konfrontációt, és növelheted a szolidaritást.
„Én azt javaslom, először…”
„Véleményem szerint…”
„Tapasztalatom szerint…”

Ha pedig valóban semmilyen módon nem értesz egyet a kiadott ajánlattal, törekedj a párbeszédre! Mert a fogászati szakma csak együtt fejlődhet, és olyan erős, mint a leggyengébb láncszeme. Az egész szakmát érheti megbélyegzés, ha valaki „kontár” munkát végez.

Máskor is szeretnél hasonló dolgokról olvasni? Kövesd a munkánkat:

II. Dental Meetup – Vendég: Makó János ftm

Makó János az ország – és talán a világ – egyik legismertebb fogtechnikus mestere. Milyen úgy összességében a fogászat a világ különböző részein? Erre ugyanis óriási rálátással bír, tekintettel arra, hogy összeszámolni is nehéz (mi azért megtettük), hány országban járt az elmúlt években kurzust tartani. De volt még sok más téma is, az Élet nagy dolgairól.

Szemét kérdés – Költségcsökkentés a rendelőben

Hogyan lehet csökkenteni az ipari mennyiségű szemetet a rendelőben? Mi történik a kommunális szemétbe kidobott veszélyes hulladékkal?
Ezekre a kérdésekre keressük a választ ma meghívott vendégeinkkel.

Fejezzük már be az ítélkezést a pályatársaink felett!

Miért NEM JÓ neked sem hosszú távon, ha más orvosokat minősítesz a közösségi oldalakon? Hogyan csap vissza rád a saját „varázsigéd”? Nyílt levélnek szánt gondolatmenet.

Karácsonyi látogatás az SOS Krízisközpont anyaotthonaiban

Karácsonyhoz közeledvén úgy gondoltuk, hogy újra meglátogatunk néhány szociális intézményt, hogy szájápolási termékeket és a „köszönöm-listákról” jó néhány kívánságot (tartós élelmiszert, higiénés árucikkeket) vigyünk a rászorulóknak.

Miért nem lesz páciens a bejelentkezőkből?

Minden bejelentkező ügyfél egy potenciális páciens, aki súlyos forintokba kerül a rendelőnek. Ha nincs is állandó hirdetésed, akkor is van: honlapod közösségi oldalaid (Facebook, Youtube, Instagram) nyomtatott anyagod (névjegy, ajánlókártya) hírleveleid amiért egyszer...

Peres ügyek a rendelőben – Működő megoldások

Élő webinár a rendelői peres ügyekről. Miket tapasztalunk mostában, hogyan érdemes kezelni és hogyan nem a perrel fenyegő pácienseket