Soha nem szoktam kiindulni a marketing folyamatok tervezésénél abból, hogy én személy szerint milyen vagyok, mit szeretek és milyen eszközöket használok.
Például: Sok könyvet olvasok hagyományos könyvből (tehát nem e-book olvasóval). Ez alapján gondolhatnám, hogy mások számára is fontos a könyvolvasás, és ezt nem hangoskönyv vagy e-book formában teszik, hanem 3D változatban, lapozgatva.
De vajon igaz-e a fenti gondolatmenet MINDEN magyar felhasználóra? Vagy a legtöbb magyar felsőoktatásban végzett, 35+ nőre? Vagy a budapesti lakosokra?
Igencsak kétlem. Viszont ahelyett, hogy hasraütés-szerűen megbecsülném ezt a számot, vagy kijelenteném, hogy “szoktak vagy nem szoktak”, felmegyek a Google-re és keresek erről aktuális statisztikákat.
Tudtad?
“A 2005. évi kutatási eredményekhez viszonyítva 12 százalékponttal esett vissza a könyvolvasó felnőttek aránya; 2020-ban a felnőtt magyar lakosság 13%-a olvas rendszeresen (legalább hetente), míg 2005-ben 25%-uk olvasott rendszeresen.”
Releváns volt az az információ, hogy én milyen vagyok és hogyan működöm? Aligha, hiszen a felnőtt lakosság azon elenyésző 13%-ba tartozom, akik még olvasnak rendszeresen könyveket.
Ugyanez marketingesítve
(1) A TikTok hülyeség és nincs semmi értelme
A TikTok igenis egy releváns közösségi oldal Magyarországon, ahonnan jönnek konverziók (pl. Bejelentkezések). Az, hogy szerinted csak a 12+ korosztály használja tátogásra és táncolgatásra, ebben a formában már nem igaz. Minden platformnak megvan a vezető tartalma, és igen, sok a trash videó a TikTokon, de ettől még nem csak az van és nem csak tini lányok használják aktívan.
Tudtad?
- A TikTok felhasználók száma Magyarországon 2023-ban eléri a több mint 2 millió főt.
- A 25 és 34 év közötti korosztály aránya 29% -os.
- A 35 és 44 év közötti korosztály aránya 16% -os.
- A 45 éves és idősebb korosztály aránya 17% -os.
Forrás: https://davidkovacs.com/tiktok-felhasznalok/
(2) Hírleveleket már senki nem olvas!
Sokan temették már a hírlevelet, de még mindig van relevanciája. Az, hogy személy szerint egyetlen hírlevelet sem olvasol el az maximum csak annak a mutatója, hogy nem releváns tartalmakra vagy feliratkozva! 🙂 A saját ügyfeleimen látom, hogy a nagyobb értékű képzések és termékek 30-50%-át lehet hírlevelet keresztül értékesíteni.
Tudtad?
- Az e-mail felhasználók 99%-a naponta ellenőrzi postafiókját, egyes felhasználók akár naponta 20-szor is bejelentkeznek.
- A 25 és 44 év közötti felnőttek körében a legmagasabb az e-mail használat aránya, 93,6%, és ezen belül a legtöbb kapott és küldött levél üzleti ügyeket érint.
- A fogyasztók 49%-a szeretne olyan e-maileket kapni, amelyek kedvezményeket és kuponokat tartalmazó ajánlatokat tartalmaznak.
Forrás: https://welldata.hu/email-marketing-statisztikak
A fenti példákkal az adatvezérelt gondolkodásra szerettem volna felhívni a figyelmed. Mindig arra fókuszálj, mit csinál a célközönséged, milyen szokások jellemzőek rájuk, hol fogod tudni a leginkább elérni őket! Olvass statisztikákat arról, amiben nem tudsz dönteni, és kevésbé adj hitelt “az én szoktam/nem szoktam” megközelítéseknek.