Az elmúlt hetekben többször is belefutottam a fenti gondolatmenetbe a marketing kampányok kapcsán: ha te valamit magánemberként nem használsz vagy nem szeretsz, akkor a teljes marketing eszköz értelmetlen, és ne is használjuk őket a cégben sem. De biztos ez a jó gondolatmenet?

Soha nem szoktam kiindulni a marketing folyamatok tervezésénél abból, hogy én személy szerint milyen vagyok, mit szeretek és milyen eszközöket használok. 

Például: Sok könyvet olvasok hagyományos könyvből (tehát nem e-book olvasóval). Ez alapján gondolhatnám, hogy mások számára is fontos a könyvolvasás, és ezt nem hangoskönyv vagy e-book formában teszik, hanem 3D változatban, lapozgatva. 

De vajon igaz-e a fenti gondolatmenet MINDEN magyar felhasználóra? Vagy a legtöbb magyar felsőoktatásban végzett, 35+ nőre? Vagy a budapesti lakosokra? 

Igencsak kétlem. Viszont ahelyett, hogy hasraütés-szerűen megbecsülném ezt a számot, vagy kijelenteném, hogy “szoktak vagy nem szoktak”, felmegyek a Google-re és keresek erről aktuális statisztikákat. 

Tudtad?

“A 2005. évi kutatási eredményekhez viszonyítva 12 százalékponttal esett vissza a könyvolvasó felnőttek aránya; 2020-ban a felnőtt magyar lakosság 13%-a olvas rendszeresen (legalább hetente), míg 2005-ben 25%-uk olvasott rendszeresen.”

Forrás: https://librarius.hu/2020/09/23/felmertek-milyenek-ma-a-konyvolvasasi-es-vasarlasi-szokasaink-magyarorszagon/ 

Releváns volt az az információ, hogy én milyen vagyok és hogyan működöm? Aligha, hiszen a felnőtt lakosság azon elenyésző 13%-ba tartozom, akik még olvasnak rendszeresen könyveket.

“Én nem használom ezt a marketingeszközt, tehát nincs értelme használni a cégemben sem!”

Ugyanez marketingesítve

(1) A TikTok hülyeség és nincs semmi értelme

A TikTok igenis egy releváns közösségi oldal Magyarországon, ahonnan jönnek konverziók (pl. Bejelentkezések). Az, hogy szerinted csak a 12+ korosztály használja tátogásra és táncolgatásra, ebben a formában már nem igaz. Minden platformnak megvan a vezető tartalma, és igen, sok a trash videó a TikTokon, de ettől még nem csak az van és nem csak tini lányok használják aktívan.

Tudtad?

  • A TikTok felhasználók száma Magyarországon 2023-ban eléri a több mint 2 millió főt.
  • A 25 és 34 év közötti korosztály aránya 29% -os.
  • A 35 és 44 év közötti korosztály aránya 16% -os.
  • A 45 éves és idősebb korosztály aránya 17% -os.

Forrás: https://davidkovacs.com/tiktok-felhasznalok/

(2) Hírleveleket már senki nem olvas!

Sokan temették már a hírlevelet, de még mindig van relevanciája. Az, hogy személy szerint egyetlen hírlevelet sem olvasol el az maximum csak annak a mutatója, hogy nem releváns tartalmakra vagy feliratkozva! 🙂 A saját ügyfeleimen látom, hogy a nagyobb értékű képzések és termékek 30-50%-át lehet hírlevelet keresztül értékesíteni.

Tudtad?

  • Az e-mail felhasználók 99%-a naponta ellenőrzi postafiókját, egyes felhasználók akár naponta 20-szor is bejelentkeznek.
  • A 25 és 44 év közötti felnőttek körében a legmagasabb az e-mail használat aránya, 93,6%, és ezen belül a legtöbb kapott és küldött levél üzleti ügyeket érint.
  • A fogyasztók 49%-a szeretne olyan e-maileket kapni, amelyek kedvezményeket és kuponokat tartalmazó ajánlatokat tartalmaznak.

Forrás: https://welldata.hu/email-marketing-statisztikak

 

A fenti példákkal az adatvezérelt gondolkodásra szerettem volna felhívni a figyelmed. Mindig arra fókuszálj, mit csinál a célközönséged, milyen szokások jellemzőek rájuk, hol fogod tudni a leginkább elérni őket! Olvass statisztikákat arról, amiben nem tudsz dönteni, és kevésbé adj hitelt “az én szoktam/nem szoktam” megközelítéseknek. 

Máskor is szeretnél hasonló dolgokról olvasni? Kövesd a munkánkat:

Folytatódnak a jótékonysági látogatások!

Óriási örömmel osztom meg veletek a hírt, hogy a Dental Meetup keretében összegyűjtött adományokból idén is több krízisközpontba tudunk ellátogatni fogászati prevenciós foglalkozást tartani.😊

Letiltott Facebook hirdetési fiók – Mit tehetsz?

Júniusban új együttműködést kezdtünk egy frissen induló ügyféllel: főként PPC kampányokban kérte a segítségem, azaz a Facebook és Google hirdetések tervezésében és kivitelezésében. Ám már a kampányindítás előtt problémába ütköztünk: le volt tiltva a hirdetési fiókja. Tanulságos kálvária-megosztás kezdődik.

9+1 tipp a hatékony fogászati blogposzthoz

Azért, hogy ne csak te, de az olvasóid is élvezzék azt, amiről írsz, érdemes betartanod néhány blogolási alapszabályt.

MÁSODVÉLEMÉNY = minősítés?

Rengeteg alkalom adódik, amikor másodvéleményt kell adni egy páciensnek, akár házon belül, akár ismeretlen fogorvos ajánlatával kapcsolatban. Ebben az esetben SOHA nem ajánlott a minősítés - még akkor sem, ha te a kiadott kezelési tervvel semmilyen szempontból nem...

Külföldi tulajdonú fogorvosi rendelők helyzete

Mi történt a covid első és második hullámában a külföldi magyar tulajdonú rendelőkkel? Van-e vagy lesz-e hatással a magyar piacra a kiutazni nem tudó orvosok munkakeresése?

Milyen szakértőn ne spórolj?

Én minden partneremet arra biztatom, hogy tanácsadók bevonása helyett az edukációra fordítson nagyobb figyelmet: így a tudás házon belül marad, és ez hosszú távon sokkal kifizetődőbb a rendelőnek. Viszont vannak olyan területei a fogászati marketingnek, amibe...