A május 1-i Dentowl Talk komment szekciójában jót mulattak a fogorvosok a “kuponos rendelő” kifejezésen. A pandémiával járó leállás rengeteg fogászatot hozott nehéz helyzetbe – pont, mint a 2008-as gazdasági válság. Hiszem, vallom és tapasztalom, hogy nem kell állandó akciókat és kedvezményeket biztosítanod ahhoz, hogy népszerű és profitábilis fogászati rendelőd legyen. A megfelelő „beteganyag” csak rajtad múlik. Hogyan tudod őket bevonzani?

2013-ban vettem át egy budapesti kétszékes rendelő teljes kommunikációját (beleértve a marketing kampányokat is). Abban az időben kezdtek népszerűek lenni a fogászati szektorban a kuponoldalak és ez a rendelő élen járt az akciós fogfehérítésben, tömésben és konzultációban. A kuponoldalak bizonyos regisztrációs díjért vagy jutalékért cserébe népszerűsítették a rendelőt a saját felületeiken. Rengetegen vásároltak 30-60%-kal csökkentett kezelést, többszáz új páciens érkezett a rendelőbe havonta.

Az akkori marketinges azt gondolta, hogy „jó áron” behozza az új beteganyagot, biztosít nekik egy kedvezményes kezelési árat, majd pedig a fogorvosok visszatérő pácienst varázsolnak belőlük. Ám ez sokadik próbálkozásra sem történt így.

Miért volt rossz a gondolatmenet?

Az, aki nyomott áron veszi igénybe a szolgáltatásaid, soha nem fog visszatérni és nem fogja kétszer-háromszor olyan drágán megvásárolni azt, amit előtte féláron megkapott. Az árérzékeny ügyfelet nem lehet egy kiváló szolgáltatással megtartani. Ő mindig keresni fogja az akciós fogkő-eltávolítást, tömést, röntgent. És ha nálad nem kapja meg, megtalálja máshol.

Első intézkedésként felmondtam minden ilyen szerződést, megszüntettem az állandó akciókat a rendelőben és elkezdtem egy hosszú távú stratégiát alkalmazni. Jó üzenetek, megfelelő helyen elhelyezett hirdetések és következetes kommunikáció. A rendelő már 2 hónap alatt elkezdte visszahozni a befektetett időt, pénzt és energiát, egy éven belül pedig rá sem lehetett ismerni a beteganyagra.

Ne az árral próbáld megtartani a beteget!

Ha a piaci árnál alacsonyabban dolgozol, és ezt kommunikálod is magadról, akkor hamar a saját vermedbe esel. Profit nélkül nem tudsz fejlődni, nem tudsz eszközökbe, anyagokba, oktatásba fektetni. A fogászati anyagok neked is ugyanannyiba kerülnek, mint a konkurenciának, de neked kevesebb bevételből kell majd kitermelned ugyanazt. (Tudom, hogy hatalmas különbségek vannak a fogászati anyagok ára és minősége között, de akikkel egy szintre pozicionálod magad, nagy valószínűséggel hasonló alapanyagokkal dolgoznak). Saját magadtól (és a munkatársaidtól) vonod meg a fejlődés és ezáltal az előrelépés lehetőségét.

Mit csinálj állandó árakció helyett?

  • Árkedvezmény helyett próbálj plusz szolgáltatást vagy csomagajánlatot adni!
  • Ha már egyszer nálad járt az ügyfél, érd el, hogy újra (és rendszeresen) téged válasszon!
  • Használd ki a szájhagyomány erejét!

Áremelés témában ajánlom Gál Kristóf vállalkozófejlesztő írásait és workshopjait!

Máskor is szeretnél hasonló dolgokról olvasni? Kövesd a munkánkat:

HOL nyiss rendelőt?

Minden második fogorvos a "gazdag kerületekben" tervezi megnyitni a saját rendelőjét. A 2., 12. és 13. kerület zsúfolásig van 1-2 székes fogászatokkal, akik sokszor küzdenek a betegekért. Mert megnyitottak, de nem terveztek előre, honnan lesznek betegeik (milyen...

“Egy ilyen fogsor nekem csak álom” – Budapesti anyaotthonban jártunk

“Egy ilyen fogsor nekem csak álom” – hangzott el az egyik édesanya szájából a mondat, mikor Emese Mester-rel és Dr. Radánovics-Nagy Dániel – fogorvos-sal a közös képet készítettük. A Dental Meetup karitatív programjában egy budapesti anyaotthonban jártunk.

Milyen képanyagot készíts a bloghoz?

Hogyan tudod ezt otthonról, akár laptop nélkül kivitelezni úgy, hogy az esztétikus legyen? Petrekovits Márton (Marci), az utolsó reneszánsz marketingesek egyike a tegnapi blogolási témánkat folytatja. Sok-sok KÖNNYEN és GYORSAN használható tipp a videóban!Máskor is...

Mik a leggyakoribb hibák a fogászati weboldalaknál?

Nézd meg a teljes beszélgetést itt:Vagy olvasd el röviden most. Petrekovits Marcival, a FatFlamingo webdizájnerével készítettünk egy videósorozatot a fogászati honlapokról. Az első adásunkban arról beszélgetünk, melyek azok a helyzetek, amikor érdemes lehet lecserélni...

Fogászati asszisztensi kompetenciák a digitális munkafolyamatokban

Meggyőződésünk ugyanis, hogy számos digitális munkafolyamatba tevékenyen involválódhatnak a fogászati asszisztensek – persze csak akkor, ha rendelkeznek a megfelelő elméleti és gyakorlati tudással; ha viszont felvértezik magukat ezzel a tudással, úgy elképesztő lépéselőnybe kerülnek a munkaerőpiacon.

Mikor érdemes lecserélni a fogászat weboldalát?

Petrekovits Marcival, a FatFlamingo webdizájnerével készítettünk egy videósorozatot a fogászati honlapokról. Az első adásunkban arról beszélgetünk, melyek azok a helyzetek, amikor érdemes lehet lecserélni egy rendelő weboldalát.