A május 1-i Dentowl Talk komment szekciójában jót mulattak a fogorvosok a „kuponos rendelő” kifejezésen. A pandémiával járó leállás rengeteg fogászatot hozott nehéz helyzetbe – pont, mint a 2008-as gazdasági válság. Hiszem, vallom és tapasztalom, hogy nem kell állandó akciókat és kedvezményeket biztosítanod ahhoz, hogy népszerű és profitábilis fogászati rendelőd legyen. A megfelelő „beteganyag” csak rajtad múlik. Hogyan tudod őket bevonzani?

2013-ban vettem át egy budapesti kétszékes rendelő teljes kommunikációját (beleértve a marketing kampányokat is). Abban az időben kezdtek népszerűek lenni a fogászati szektorban a kuponoldalak és ez a rendelő élen járt az akciós fogfehérítésben, tömésben és konzultációban. A kuponoldalak bizonyos regisztrációs díjért vagy jutalékért cserébe népszerűsítették a rendelőt a saját felületeiken. Rengetegen vásároltak 30-60%-kal csökkentett kezelést, többszáz új páciens érkezett a rendelőbe havonta.

Az akkori marketinges azt gondolta, hogy „jó áron” behozza az új beteganyagot, biztosít nekik egy kedvezményes kezelési árat, majd pedig a fogorvosok visszatérő pácienst varázsolnak belőlük. Ám ez sokadik próbálkozásra sem történt így.

Miért volt rossz a gondolatmenet?

Az, aki nyomott áron veszi igénybe a szolgáltatásaid, soha nem fog visszatérni és nem fogja kétszer-háromszor olyan drágán megvásárolni azt, amit előtte féláron megkapott. Az árérzékeny ügyfelet nem lehet egy kiváló szolgáltatással megtartani. Ő mindig keresni fogja az akciós fogkő-eltávolítást, tömést, röntgent. És ha nálad nem kapja meg, megtalálja máshol.

Első intézkedésként felmondtam minden ilyen szerződést, megszüntettem az állandó akciókat a rendelőben és elkezdtem egy hosszú távú stratégiát alkalmazni. Jó üzenetek, megfelelő helyen elhelyezett hirdetések és következetes kommunikáció. A rendelő már 2 hónap alatt elkezdte visszahozni a befektetett időt, pénzt és energiát, egy éven belül pedig rá sem lehetett ismerni a beteganyagra.

Ne az árral próbáld megtartani a beteget!

Ha a piaci árnál alacsonyabban dolgozol, és ezt kommunikálod is magadról, akkor hamar a saját vermedbe esel. Profit nélkül nem tudsz fejlődni, nem tudsz eszközökbe, anyagokba, oktatásba fektetni. A fogászati anyagok neked is ugyanannyiba kerülnek, mint a konkurenciának, de neked kevesebb bevételből kell majd kitermelned ugyanazt. (Tudom, hogy hatalmas különbségek vannak a fogászati anyagok ára és minősége között, de akikkel egy szintre pozicionálod magad, nagy valószínűséggel hasonló alapanyagokkal dolgoznak). Saját magadtól (és a munkatársaidtól) vonod meg a fejlődés és ezáltal az előrelépés lehetőségét.

Mit csinálj állandó árakció helyett?

  • Árkedvezmény helyett próbálj plusz szolgáltatást vagy csomagajánlatot adni!
  • Ha már egyszer nálad járt az ügyfél, érd el, hogy újra (és rendszeresen) téged válasszon!
  • Használd ki a szájhagyomány erejét!

Áremelés témában ajánlom Gál Kristóf vállalkozófejlesztő írásait és workshopjait!

Máskor is szeretnél hasonló dolgokról olvasni? Kövesd a munkánkat:

Újabb krízisközpontban járt a Dental Meetup csapata!

Óriási örömmel osztom meg veletek a hírt, hogy Mester Emese vezetésével múlt pénteken újabb szájhigiéniás tanácsadásban részesültek a leginkább rászoruló gyerekek és felnőttek!

Ingyenes fotóbankok – Innen válogass!

Az interneten fellelhető képeket nem használhatod fel kedved szerint, hiszen azok valaki munkájának gyümölcsei, így jogosan tart igényt a jogdíj megfizetésére. Talán már Te is hallottál olyan „stockfotó” oldalakról, ahonnan 1-2 dollárért cserébe...

Fejlesztő vagy designer? Melyik mellett dönts?

Már tudjuk, hogy változtatásra van szükség az oldalunkon, azt is megállapítottuk, hogy ezek milyen típusú változtatások legyenek. Most egy újabb nehéz kérdés elé nézünk: Kit bízzunk meg a feladattal? Fejlesztőre vagy webdesignerre lesz szükségünk?

Hogyan érdemes jótékonykodni karácsonykor?

Az év végén sokakban merül fel igényként, hogy segítsenek a rászorulókon. Egyrészt magával hozza ezt a karácsonyi időszak ajándékhulláma és a már belénk égetett cipősdoboz akció, másrészt szeretnénk visszaadni abból a sok jóból, amit egész évben ért minket (covidtól függetlenül azért ért mindannyiunkat 2020-ban is). De hogyan érdemes ezt kommunikálni a páciensek felé?

Beszélgetés Rátonyi József fogtechnikus mesterrel

Rátonyi József fogtechnikus mester az érték- és hagyományteremtés vágyától fűtve életre hívta az I. Prágai Géza Protetikai Emlékversenyt.

Szemét kérdés – Költségcsökkentés a rendelőben

Hogyan lehet csökkenteni az ipari mennyiségű szemetet a rendelőben? Mi történik a kommunális szemétbe kidobott veszélyes hulladékkal?
Ezekre a kérdésekre keressük a választ ma meghívott vendégeinkkel.