A május 1-i Dentowl Talk komment szekciójában jót mulattak a fogorvosok a „kuponos rendelő” kifejezésen. A pandémiával járó leállás rengeteg fogászatot hozott nehéz helyzetbe – pont, mint a 2008-as gazdasági válság. Hiszem, vallom és tapasztalom, hogy nem kell állandó akciókat és kedvezményeket biztosítanod ahhoz, hogy népszerű és profitábilis fogászati rendelőd legyen. A megfelelő „beteganyag” csak rajtad múlik. Hogyan tudod őket bevonzani?

2013-ban vettem át egy budapesti kétszékes rendelő teljes kommunikációját (beleértve a marketing kampányokat is). Abban az időben kezdtek népszerűek lenni a fogászati szektorban a kuponoldalak és ez a rendelő élen járt az akciós fogfehérítésben, tömésben és konzultációban. A kuponoldalak bizonyos regisztrációs díjért vagy jutalékért cserébe népszerűsítették a rendelőt a saját felületeiken. Rengetegen vásároltak 30-60%-kal csökkentett kezelést, többszáz új páciens érkezett a rendelőbe havonta.

Az akkori marketinges azt gondolta, hogy „jó áron” behozza az új beteganyagot, biztosít nekik egy kedvezményes kezelési árat, majd pedig a fogorvosok visszatérő pácienst varázsolnak belőlük. Ám ez sokadik próbálkozásra sem történt így.

Miért volt rossz a gondolatmenet?

Az, aki nyomott áron veszi igénybe a szolgáltatásaid, soha nem fog visszatérni és nem fogja kétszer-háromszor olyan drágán megvásárolni azt, amit előtte féláron megkapott. Az árérzékeny ügyfelet nem lehet egy kiváló szolgáltatással megtartani. Ő mindig keresni fogja az akciós fogkő-eltávolítást, tömést, röntgent. És ha nálad nem kapja meg, megtalálja máshol.

Első intézkedésként felmondtam minden ilyen szerződést, megszüntettem az állandó akciókat a rendelőben és elkezdtem egy hosszú távú stratégiát alkalmazni. Jó üzenetek, megfelelő helyen elhelyezett hirdetések és következetes kommunikáció. A rendelő már 2 hónap alatt elkezdte visszahozni a befektetett időt, pénzt és energiát, egy éven belül pedig rá sem lehetett ismerni a beteganyagra.

Ne az árral próbáld megtartani a beteget!

Ha a piaci árnál alacsonyabban dolgozol, és ezt kommunikálod is magadról, akkor hamar a saját vermedbe esel. Profit nélkül nem tudsz fejlődni, nem tudsz eszközökbe, anyagokba, oktatásba fektetni. A fogászati anyagok neked is ugyanannyiba kerülnek, mint a konkurenciának, de neked kevesebb bevételből kell majd kitermelned ugyanazt. (Tudom, hogy hatalmas különbségek vannak a fogászati anyagok ára és minősége között, de akikkel egy szintre pozicionálod magad, nagy valószínűséggel hasonló alapanyagokkal dolgoznak). Saját magadtól (és a munkatársaidtól) vonod meg a fejlődés és ezáltal az előrelépés lehetőségét.

Mit csinálj állandó árakció helyett?

  • Árkedvezmény helyett próbálj plusz szolgáltatást vagy csomagajánlatot adni!
  • Ha már egyszer nálad járt az ügyfél, érd el, hogy újra (és rendszeresen) téged válasszon!
  • Használd ki a szájhagyomány erejét!

Áremelés témában ajánlom Gál Kristóf vállalkozófejlesztő írásait és workshopjait!

Máskor is szeretnél hasonló dolgokról olvasni? Kövesd a munkánkat:

Fejlesztő vagy designer? Melyik mellett dönts?

Már tudjuk, hogy változtatásra van szükség az oldalunkon, azt is megállapítottuk, hogy ezek milyen típusú változtatások legyenek. Most egy újabb nehéz kérdés elé nézünk: Kit bízzunk meg a feladattal? Fejlesztőre vagy webdesignerre lesz szükségünk?

Dr. Varga Endre és Késmárki László. A legmenőbb fogászati startup

A DentOwl Talk következő vendége Dr. Varga Endre és Késmárki László tech guru lesz a dicomLAB-tól. A fogászati vállalkozást idén a 2. legnagyobb potenciálú magyar startupnak választották.

MÁSODVÉLEMÉNY = minősítés?

Rengeteg alkalom adódik, amikor másodvéleményt kell adni egy páciensnek, akár házon belül, akár ismeretlen fogorvos ajánlatával kapcsolatban. Ebben az esetben SOHA nem ajánlott a minősítés - még akkor sem, ha te a kiadott kezelési tervvel semmilyen szempontból nem...

Esettanulmány: GYIK videók fogászati rendelőknek

Amikor GYIK tartalmat gyártunk, akkor összegyűjtjük azokat a témákat, amik a legtöbbször merülnek fel a páciensek fejében. Szakmabeliként ezek rendkívül egyértelműnek sőt, akár butaságnak is tűnhetnek, ám sokan mégsem tudják rá a választ.

Fogászati reklámtábla – 5 tipp, hogy hasznos legyen

Bár alapvetően mindig online marketinggel foglalkoztam, ezt tartom a leghasznosabbnak és ez az eszköz a leginkább mérhető, mégis részese voltam néhány rendelői reklámtábla készítésének. Az itt ért tapasztalataimat osztom meg most veletek.

Így kérj véleményt a rendelőben – fizikai ötlettel!

A Facebook oldalamon már többször találkozhattál egy konkrét eszközzel, amivel véleményeket szoktunk kérni a fogászati rendelőben. Ez a technika megkönnyíti és meggyorsítja az értékelések bekérését, és akkor is működik, ha a recepció úszik a mindennapos feladataiban....