Tavaly találkoztam először az OHI-S orosz edukációs platform hirdetéseivel az Instagramon.
Bár én nem vagyok fogorvos, mégis belekerültem a célzásukba. Ez valószínűleg azért lehet, mert a napom nagy részében orvosi oldalakat nézek vagy ezeket kezelem, illetve 2015 óta én is érdekelt vagyok a nemzetközi fogászati oktatások online értékesítésében.
Lenyűgöztek a megszokottól eltérő grafikai anyagaik (eye-catching) és a tökéletesen felépített weboldaluk (UI – user interface), de a legfontosabb indok, amiért bekövettem őket, az “agresszív” piacrálépésük volt. Nem tudtam úgy kinyitni az Instagramot, hogy ne futottam volna bele valamelyik hirdetésükbe.
Ennek valószínűleg banálisan egyszerű az oka: az orosz piacon megszokott hirdetési ár töredékéért tudnak itthon jelen lenni. Az erre allokált összeg elegendő arra, hogy a potenciális felhasználók mindegyikét elérjék – akár többször.

Az OHI-S-ről
Az orosz tulajdonú cég webinárokat kínál szupersztár fogászati előadókkal, emellett a világ nagyvárosaiba szervez fogászati kongresszusokat. A Facebookon 34.000 követőjük van, a VK oldalukat (orosz közösségi oldal) közel 16.000 ember követi, és az Instagramon is több mint 36.000 rajongót tudtak összegyűjteni.
Gyors kutatást végeztem, és a követők jelentős része szakmabeli. Nem volt nehéz kitalálnom, mert sokan a közösségi médiában is feltüntetik a doktor titulust a nevük előtt. Elsősorban oroszul kommunikálnak a követőkkel, de a honlapjuknak van angol változata is, bár nem minden tartalom érhető el rajta így.
A hitelesség érték?
Egy prominens fogorvos ismerősöm ismeri a márkát, látta már a hirdetésüket, de még soha nem kattintott rájuk. A hitelességet hiányolta tőlük: nem voltak referenciáik, mégis nagy nevekkel hirdettek. Kikerülték a hagyományos fogorvosi platformokat, amiket mindenki ismer. Az új orvosi oldalak mindig ezeken a csatornákon keresztül érkeztek, a közönség is így volt kondicionálva.
Az OHI-S-nél csak a domináns jelenlétet tapasztalta, plusz a szép, de kevésbé releváns illusztrációs képeket.
Viszont telnek-múlnak a hónapok, még mindig jelen vannak a piacon, és nem igazán érkezett rájuk panasz a közösségi oldalakon. Sőt, a fogorvosi szupersztárok sem posztoltak, hogy visszaéltek volna a képeikkel, így ez a gát kezd feloldódni… Lassan átveszi a helyét a kíváncsiság: mit tudhat ez a cég, hogy ennyi ideje jelen tud lenni a közösségi oldalakon? Vajon ennyire jól megy nekik vagy hatalmas tartalékokkal rendelkeznek?
A saját ügyfeleimnél is tapasztaltam, mennyivel jobban tud teljesíteni egy ismert edukációs márka egy ifjú titánhoz képest. Ezért fontos, hogy új belépőnél időt és pénzt invesztáljunk a márkaépítésbe, akár a fent említett fogászati berkekben „ismert platformok” bevonásával.
Én mindig a hosszú távú építkezésben hiszek: biztos alapokra épül a legerősebb vár.