Tavaly találkoztam először az OHI-S orosz edukációs platform hirdetéseivel az Instagramon.

Bár én nem vagyok fogorvos, mégis belekerültem a célzásukba. Ez valószínűleg azért lehet, mert a napom nagy részében orvosi oldalakat nézek vagy ezeket kezelem, illetve 2015 óta én is érdekelt vagyok a nemzetközi fogászati oktatások online értékesítésében.

Lenyűgöztek a megszokottól eltérő grafikai anyagaik (eye-catching) és a tökéletesen felépített weboldaluk (UI – user interface), de a legfontosabb indok, amiért bekövettem őket, az “agresszív” piacrálépésük volt. Nem tudtam úgy kinyitni az Instagramot, hogy ne futottam volna bele valamelyik hirdetésükbe.

Ennek valószínűleg banálisan egyszerű az oka: az orosz piacon megszokott hirdetési ár töredékéért tudnak itthon jelen lenni. Az erre allokált összeg elegendő arra, hogy a potenciális felhasználók mindegyikét elérjék – akár többször.

 

Az OHI-S-ről

Az orosz tulajdonú cég webinárokat kínál szupersztár fogászati előadókkal, emellett a világ nagyvárosaiba szervez fogászati kongresszusokat. A Facebookon 34.000 követőjük van, a VK oldalukat (orosz közösségi oldal) közel 16.000 ember követi, és az Instagramon is több mint 36.000 rajongót tudtak összegyűjteni.

Gyors kutatást végeztem, és a követők jelentős része szakmabeli. Nem volt nehéz kitalálnom, mert sokan a közösségi médiában is feltüntetik a doktor titulust a nevük előtt. Elsősorban oroszul kommunikálnak a követőkkel, de a honlapjuknak van angol változata is, bár nem minden tartalom érhető el rajta így.

A hitelesség érték?

Egy prominens fogorvos ismerősöm ismeri a márkát, látta már a hirdetésüket, de még soha nem kattintott rájuk. A hitelességet hiányolta tőlük: nem voltak referenciáik, mégis nagy nevekkel hirdettek. Kikerülték a hagyományos fogorvosi platformokat, amiket mindenki ismer. Az új orvosi oldalak mindig ezeken a csatornákon keresztül érkeztek, a közönség is így volt kondicionálva.

Az OHI-S-nél csak a domináns jelenlétet tapasztalta, plusz a szép, de kevésbé releváns illusztrációs képeket.

Viszont telnek-múlnak a hónapok, még mindig jelen vannak a piacon, és nem igazán érkezett rájuk panasz a közösségi oldalakon. Sőt, a fogorvosi szupersztárok sem posztoltak, hogy visszaéltek volna a képeikkel, így ez a gát kezd feloldódni… Lassan átveszi a helyét a kíváncsiság: mit tudhat ez a cég, hogy ennyi ideje jelen tud lenni a közösségi oldalakon? Vajon ennyire jól megy nekik vagy hatalmas tartalékokkal rendelkeznek?

A saját ügyfeleimnél is tapasztaltam, mennyivel jobban tud teljesíteni egy ismert edukációs márka egy ifjú titánhoz képest. Ezért fontos, hogy új belépőnél időt és pénzt invesztáljunk a márkaépítésbe, akár a fent említett fogászati berkekben „ismert platformok” bevonásával.

Én mindig a hosszú távú építkezésben hiszek: biztos alapokra épül a legerősebb vár.

Máskor is szeretnél hasonló dolgokról olvasni? Kövesd a munkánkat:

Esettanulmány: GYIK videók fogászati rendelőknek

Amikor GYIK tartalmat gyártunk, akkor összegyűjtjük azokat a témákat, amik a legtöbbször merülnek fel a páciensek fejében. Szakmabeliként ezek rendkívül egyértelműnek sőt, akár butaságnak is tűnhetnek, ám sokan mégsem tudják rá a választ.

Újabb krízisközpontban járt a Dental Meetup csapata!

Óriási örömmel osztom meg veletek a hírt, hogy Mester Emese vezetésével múlt pénteken újabb szájhigiéniás tanácsadásban részesültek a leginkább rászoruló gyerekek és felnőttek!

Hogyan érdemes jótékonykodni karácsonykor?

Az év végén sokakban merül fel igényként, hogy segítsenek a rászorulókon. Egyrészt magával hozza ezt a karácsonyi időszak ajándékhulláma és a már belénk égetett cipősdoboz akció, másrészt szeretnénk visszaadni abból a sok jóból, amit egész évben ért minket (covidtól függetlenül azért ért mindannyiunkat 2020-ban is). De hogyan érdemes ezt kommunikálni a páciensek felé?

“Én nem használom ezt a marketingeszközt, tehát nincs értelme használni a cégemben sem!”

Az elmúlt hetekben többször is belefutottam a fenti gondolatmenetbe a marketing kampányok kapcsán: ha te valamit magánemberként nem használsz vagy nem szeretsz, akkor a teljes marketing eszköz értelmetlen, és ne is használjuk őket a cégben sem. De biztos ez a jó gondolatmenet?

Karácsonyi látogatás az SOS Krízisközpont anyaotthonaiban

Karácsonyhoz közeledvén úgy gondoltuk, hogy újra meglátogatunk néhány szociális intézményt, hogy szájápolási termékeket és a „köszönöm-listákról” jó néhány kívánságot (tartós élelmiszert, higiénés árucikkeket) vigyünk a rászorulóknak.

Az alázat ereje

Én hiszek az ALÁZAT erejében. Tudom, ez manapság már nem trendi, de én akkor is el fogom mondani minden adandó alkalommal, hogy mennyi mindent nyerhetsz azzal, ha alázatos vagy - a munkádban, a szakmádban, sőt, akár az életedben is. Ha alázattal végigtanulod az...