Tavaly találkoztam először az OHI-S orosz edukációs platform hirdetéseivel az Instagramon.

Bár én nem vagyok fogorvos, mégis belekerültem a célzásukba. Ez valószínűleg azért lehet, mert a napom nagy részében orvosi oldalakat nézek vagy ezeket kezelem, illetve 2015 óta én is érdekelt vagyok a nemzetközi fogászati oktatások online értékesítésében.

Lenyűgöztek a megszokottól eltérő grafikai anyagaik (eye-catching) és a tökéletesen felépített weboldaluk (UI – user interface), de a legfontosabb indok, amiért bekövettem őket, az “agresszív” piacrálépésük volt. Nem tudtam úgy kinyitni az Instagramot, hogy ne futottam volna bele valamelyik hirdetésükbe.

Ennek valószínűleg banálisan egyszerű az oka: az orosz piacon megszokott hirdetési ár töredékéért tudnak itthon jelen lenni. Az erre allokált összeg elegendő arra, hogy a potenciális felhasználók mindegyikét elérjék – akár többször.

 

Az OHI-S-ről

Az orosz tulajdonú cég webinárokat kínál szupersztár fogászati előadókkal, emellett a világ nagyvárosaiba szervez fogászati kongresszusokat. A Facebookon 34.000 követőjük van, a VK oldalukat (orosz közösségi oldal) közel 16.000 ember követi, és az Instagramon is több mint 36.000 rajongót tudtak összegyűjteni.

Gyors kutatást végeztem, és a követők jelentős része szakmabeli. Nem volt nehéz kitalálnom, mert sokan a közösségi médiában is feltüntetik a doktor titulust a nevük előtt. Elsősorban oroszul kommunikálnak a követőkkel, de a honlapjuknak van angol változata is, bár nem minden tartalom érhető el rajta így.

A hitelesség érték?

Egy prominens fogorvos ismerősöm ismeri a márkát, látta már a hirdetésüket, de még soha nem kattintott rájuk. A hitelességet hiányolta tőlük: nem voltak referenciáik, mégis nagy nevekkel hirdettek. Kikerülték a hagyományos fogorvosi platformokat, amiket mindenki ismer. Az új orvosi oldalak mindig ezeken a csatornákon keresztül érkeztek, a közönség is így volt kondicionálva.

Az OHI-S-nél csak a domináns jelenlétet tapasztalta, plusz a szép, de kevésbé releváns illusztrációs képeket.

Viszont telnek-múlnak a hónapok, még mindig jelen vannak a piacon, és nem igazán érkezett rájuk panasz a közösségi oldalakon. Sőt, a fogorvosi szupersztárok sem posztoltak, hogy visszaéltek volna a képeikkel, így ez a gát kezd feloldódni… Lassan átveszi a helyét a kíváncsiság: mit tudhat ez a cég, hogy ennyi ideje jelen tud lenni a közösségi oldalakon? Vajon ennyire jól megy nekik vagy hatalmas tartalékokkal rendelkeznek?

A saját ügyfeleimnél is tapasztaltam, mennyivel jobban tud teljesíteni egy ismert edukációs márka egy ifjú titánhoz képest. Ezért fontos, hogy új belépőnél időt és pénzt invesztáljunk a márkaépítésbe, akár a fent említett fogászati berkekben “ismert platformok” bevonásával.

Én mindig a hosszú távú építkezésben hiszek: biztos alapokra épül a legerősebb vár.

Máskor is szeretnél hasonló dolgokról olvasni? Kövesd a munkánkat:

5 páciensszerző mentőöv fogászatoknak

Megcsappant a pácienseid száma? Jelen helyzetben kizárólag online eszközök vannak a kezedben, melyekkel hatást gyakorolhatsz a naptárad foglaltsági szintjére. Mit tegyél és mit ne?

I. Dental Meetup – Vendég: Dr. Volom András

A Dental Meetuppal az volt elsődleges célunk, hogy összehozzuk a szakma apraját-nagyját egy kötetelen, feltöltő, inspiráló együttlétre. Beszélgessünk – egy kicsit fogászatról, de leginkább az életről. Találkozzunk olyanokkal, akik előrébb akarják vinni a dolgokat. Így egy hét és rengeteg pozitív visszajelzés távlatából azt kell mondanom, jó döntés volt!

Milyen képanyagot készíts a bloghoz?

Hogyan tudod ezt otthonról, akár laptop nélkül kivitelezni úgy, hogy az esztétikus legyen? Petrekovits Márton (Marci), az utolsó reneszánsz marketingesek egyike a tegnapi blogolási témánkat folytatja. Sok-sok KÖNNYEN és GYORSAN használható tipp a videóban!Máskor is...

Mit tegyél, ha nem szexi a fogászati márkád?

Dolgoztam olyan fogászati kereskedőcéggel, akik nem számítottak "szexinek" a piacon, de ettől függetlenül gyorsan tudtak növekedni és rengeteg megrendelőjük volt. Náluk a klasszikus B2B kommunikáció NEM MŰKÖDÖTT. A kezdeti években kint voltunk a Dental World-ön,...

Telemedicina a jövő? Fogorvoslás a világhálón

A telemedicinát a fogorvoslásban egyre inkább izgalmas előrelépésként ismerik el. Ami viszont körvonalazódni látszik, hogy a távmedicina a szakmánkban még korlátozott lehetőségekkel bír.

Hogyan érdemes jótékonykodni karácsonykor?

Az év végén sokakban merül fel igényként, hogy segítsenek a rászorulókon. Egyrészt magával hozza ezt a karácsonyi időszak ajándékhulláma és a már belénk égetett cipősdoboz akció, másrészt szeretnénk visszaadni abból a sok jóból, amit egész évben ért minket (covidtól függetlenül azért ért mindannyiunkat 2020-ban is). De hogyan érdemes ezt kommunikálni a páciensek felé?