Azért, hogy ne csak te, de az olvasóid is élvezzék azt, amiről írsz, érdemes betartanod néhány blogolási alapszabályt.

1. Tarts mértéket! Gyakori hiba friss „bloggerek” körében, hogy Háború és béke hosszúságú posztokat írnak, mert „van miről”. Az ideális bejegyzés 1500-2000 karakter hosszú (kb. egy A4-es oldal). Hosszabbat nem érdemes írnod, mert nem igazán olvassák el. Ha úgy érzed, a téma bírna még többet, inkább írj egy külön posztot.

2. Nézd meg, mi érdekli az olvasókat! Egy adott téma kapcsán érdemes utánanézned, mi az, ami valóban érdekli az embereket a témával kapcsolatban. A Google, a gyakorikérdések.hu vagy a Facebook remek felület arra, hogy rákeress, mit nem tudnak az emberek.

3. Soha ne lopj! Nem érdemes kimásolnod egy kész anyagot az internetről, mert a Google úgyis tudja, hogy más tollával ékeskedsz. A lopást pedig mindenhol büntetik – az interneten is. A plagizált szövegeket visszasorolja a Google a találati listán, így soha nem fog eljutni az olvasókhoz, azaz nem éri el a célját.

4. Legyen eleje, közepe, vége. Már alsóban megtanítják nekünk, hogy a történeteknek mindig 3 részre tagolhatóak. Ez a blogolásnál sincs másképp. Az első részben (leadben) röviden fogalmazd meg, miről fogsz írni. Ez maximum 3 mondat legyen. A második részben (tartalom) fejtsd ki a mondandódat, 2-3 bekezdésben. A harmadik rész legyen a csattanó, valami frappáns lezárás, konklúzió, életbölcsesség, tanács stb. Ez is férjen bele 2-3 mondatba. Ez a szerkezet könnyen befogadható mindenki számára.

5. Vond be az olvasódat! A blog a legtöbb esetben nem érted, hanem az olvasóért van. Mesélj magadról, de ne menj bele unalmas részletekbe. Gondolj mindig arra, hogy az olvasó ebből mit profitál? Miért lesz neki jobb, ha ezt elolvassa? Ha a blog stílusa engedi, használj E/2 személyt (te)! Szólítsd meg, és ne engedd el addig, amíg be nem fejezted a történeted.

6. Tagolj! Felgyorsult világunkban a legtöbben csak a címsorokat olvassák el. Ha ömlesztve kapod a szöveget, úgy érzed, sem időd, sem kedved nincs ezt a hosszú (és valószínűleg unalmas) szöveget végigbogarászni. Legyenek tételmondatok, amik felkeltik az olvasó érdeklődését. Ne csak stilisztikailag, hanem vizuálisan is tagold a cikket. Használj szóközöket, bekezdéseket, hogy a szemek is meg tudják különböztetni a részeket.

7. Kerüld a körmondatokat! Lehet, hogy Zrínyinek jól állt a barokkos cifrázás, de neked nem fog. A modern ember gyorsan akar információhoz jutni, nincs ideje alárendelő szerkezeteket elemezgetni. Nem kell tőmondatokban fogalmaznod, de ügyelj rá, hogy csak egy-két kötőszó legyen a mondatban.

8. Használj igéket! A cselekvésre késztető szavak használatával az olvasó úgy érezheti, mintha ő is aktív részese lenne a cikknek. Ügyelj rá, hogy a mondatok ne csak leíró jellegűek legyenek, hanem tartalmazzanak igéket is. Természetesen nem kell, hogy az egész cikk felszólító mondatokból álljon.

9. Kerüld a jelzőket! Magyarországon nem divat a felsőfokú jelző használata (kivéve persze a marketingeseket). A legeslegjobb, világ legjobb, mennyei stb. fokozott jelzők használata gyanút ébreszt az olvasóban, és úgy érzi, valamit el akarnak adni neki. Maradj mindig a letisztult verzióknál!

+1. Ne használj idegen eredetű szavakat! Ne nézd butának az olvasóidat, de ügyelj rá, hogy hétköznapi emberek számára is érthetően írj. A sokadig ismeretlen kifejezés elveheti a kedvét az olvasástól, és akár 2-3 mondat után ott is hagyhatja az oldalt. Ha egy új kifejezést írsz (pl. angolból átvett technikai kifejezés vagy ismeretlen anyag), próbáld megmagyarázni, körülírni, hogy értse, miről is van szó. Keress rá szinonimát vagy használd könnyen érthető szövegkörnyezetben.

További tippeket osztok meg ebben a live videóban:

Máskor is szeretnél hasonló dolgokról olvasni? Kövesd a munkánkat:

Peres ügyek a rendelőben – Működő megoldások

Élő webinár a rendelői peres ügyekről. Miket tapasztalunk mostában, hogyan érdemes kezelni és hogyan nem a perrel fenyegő pácienseket

Hogyan érdemes jótékonykodni karácsonykor?

Az év végén sokakban merül fel igényként, hogy segítsenek a rászorulókon. Egyrészt magával hozza ezt a karácsonyi időszak ajándékhulláma és a már belénk égetett cipősdoboz akció, másrészt szeretnénk visszaadni abból a sok jóból, amit egész évben ért minket (covidtól függetlenül azért ért mindannyiunkat 2020-ban is). De hogyan érdemes ezt kommunikálni a páciensek felé?

Dark marketing – te meddig mész el?

Pénteken egy privát oktatáson szóba került a DARK és a szürke MARKETING. Ma reggel pedig ócsárolni kezdtek egy meghatározó praxist az egyik szakmai Facebook csoportban. Sajnos rendszeresen hallok történeteket arról, hogyan járatják le egymást a "konkurens rendelők":...

Letiltott Facebook hirdetési fiók – Mit tehetsz?

Júniusban új együttműködést kezdtünk egy frissen induló ügyféllel: főként PPC kampányokban kérte a segítségem, azaz a Facebook és Google hirdetések tervezésében és kivitelezésében. Ám már a kampányindítás előtt problémába ütköztünk: le volt tiltva a hirdetési fiókja. Tanulságos kálvária-megosztás kezdődik.

Így kérj véleményt a rendelőben – fizikai ötlettel!

A Facebook oldalamon már többször találkozhattál egy konkrét eszközzel, amivel véleményeket szoktunk kérni a fogászati rendelőben. Ez a technika megkönnyíti és meggyorsítja az értékelések bekérését, és akkor is működik, ha a recepció úszik a mindennapos feladataiban....

Ha nem a marketing miatt kell weboldal a rendelődnek – Dentique Budapest

Egy igazán különleges, kedves doktornőt ismertem meg nyáron az @inDent Digital&Classic közbenjárásával.