Azért, hogy ne csak te, de az olvasóid is élvezzék azt, amiről írsz, érdemes betartanod néhány blogolási alapszabályt.

1. Tarts mértéket! Gyakori hiba friss „bloggerek” körében, hogy Háború és béke hosszúságú posztokat írnak, mert „van miről”. Az ideális bejegyzés 1500-2000 karakter hosszú (kb. egy A4-es oldal). Hosszabbat nem érdemes írnod, mert nem igazán olvassák el. Ha úgy érzed, a téma bírna még többet, inkább írj egy külön posztot.

2. Nézd meg, mi érdekli az olvasókat! Egy adott téma kapcsán érdemes utánanézned, mi az, ami valóban érdekli az embereket a témával kapcsolatban. A Google, a gyakorikérdések.hu vagy a Facebook remek felület arra, hogy rákeress, mit nem tudnak az emberek.

3. Soha ne lopj! Nem érdemes kimásolnod egy kész anyagot az internetről, mert a Google úgyis tudja, hogy más tollával ékeskedsz. A lopást pedig mindenhol büntetik – az interneten is. A plagizált szövegeket visszasorolja a Google a találati listán, így soha nem fog eljutni az olvasókhoz, azaz nem éri el a célját.

4. Legyen eleje, közepe, vége. Már alsóban megtanítják nekünk, hogy a történeteknek mindig 3 részre tagolhatóak. Ez a blogolásnál sincs másképp. Az első részben (leadben) röviden fogalmazd meg, miről fogsz írni. Ez maximum 3 mondat legyen. A második részben (tartalom) fejtsd ki a mondandódat, 2-3 bekezdésben. A harmadik rész legyen a csattanó, valami frappáns lezárás, konklúzió, életbölcsesség, tanács stb. Ez is férjen bele 2-3 mondatba. Ez a szerkezet könnyen befogadható mindenki számára.

5. Vond be az olvasódat! A blog a legtöbb esetben nem érted, hanem az olvasóért van. Mesélj magadról, de ne menj bele unalmas részletekbe. Gondolj mindig arra, hogy az olvasó ebből mit profitál? Miért lesz neki jobb, ha ezt elolvassa? Ha a blog stílusa engedi, használj E/2 személyt (te)! Szólítsd meg, és ne engedd el addig, amíg be nem fejezted a történeted.

6. Tagolj! Felgyorsult világunkban a legtöbben csak a címsorokat olvassák el. Ha ömlesztve kapod a szöveget, úgy érzed, sem időd, sem kedved nincs ezt a hosszú (és valószínűleg unalmas) szöveget végigbogarászni. Legyenek tételmondatok, amik felkeltik az olvasó érdeklődését. Ne csak stilisztikailag, hanem vizuálisan is tagold a cikket. Használj szóközöket, bekezdéseket, hogy a szemek is meg tudják különböztetni a részeket.

7. Kerüld a körmondatokat! Lehet, hogy Zrínyinek jól állt a barokkos cifrázás, de neked nem fog. A modern ember gyorsan akar információhoz jutni, nincs ideje alárendelő szerkezeteket elemezgetni. Nem kell tőmondatokban fogalmaznod, de ügyelj rá, hogy csak egy-két kötőszó legyen a mondatban.

8. Használj igéket! A cselekvésre késztető szavak használatával az olvasó úgy érezheti, mintha ő is aktív részese lenne a cikknek. Ügyelj rá, hogy a mondatok ne csak leíró jellegűek legyenek, hanem tartalmazzanak igéket is. Természetesen nem kell, hogy az egész cikk felszólító mondatokból álljon.

9. Kerüld a jelzőket! Magyarországon nem divat a felsőfokú jelző használata (kivéve persze a marketingeseket). A legeslegjobb, világ legjobb, mennyei stb. fokozott jelzők használata gyanút ébreszt az olvasóban, és úgy érzi, valamit el akarnak adni neki. Maradj mindig a letisztult verzióknál!

+1. Ne használj idegen eredetű szavakat! Ne nézd butának az olvasóidat, de ügyelj rá, hogy hétköznapi emberek számára is érthetően írj. A sokadig ismeretlen kifejezés elveheti a kedvét az olvasástól, és akár 2-3 mondat után ott is hagyhatja az oldalt. Ha egy új kifejezést írsz (pl. angolból átvett technikai kifejezés vagy ismeretlen anyag), próbáld megmagyarázni, körülírni, hogy értse, miről is van szó. Keress rá szinonimát vagy használd könnyen érthető szövegkörnyezetben.

További tippeket osztok meg ebben a live videóban:

Máskor is szeretnél hasonló dolgokról olvasni? Kövesd a munkánkat:

I. Dental Meetup – Vendég: Dr. Volom András

A Dental Meetuppal az volt elsődleges célunk, hogy összehozzuk a szakma apraját-nagyját egy kötetelen, feltöltő, inspiráló együttlétre. Beszélgessünk – egy kicsit fogászatról, de leginkább az életről. Találkozzunk olyanokkal, akik előrébb akarják vinni a dolgokat. Így egy hét és rengeteg pozitív visszajelzés távlatából azt kell mondanom, jó döntés volt!

MÁSODVÉLEMÉNY = minősítés?

Rengeteg alkalom adódik, amikor másodvéleményt kell adni egy páciensnek, akár házon belül, akár ismeretlen fogorvos ajánlatával kapcsolatban. Ebben az esetben SOHA nem ajánlott a minősítés - még akkor sem, ha te a kiadott kezelési tervvel semmilyen szempontból nem...

Fejezzük már be az ítélkezést a pályatársaink felett!

Miért NEM JÓ neked sem hosszú távon, ha más orvosokat minősítesz a közösségi oldalakon? Hogyan csap vissza rád a saját „varázsigéd”? Nyílt levélnek szánt gondolatmenet.

A hitelesség érték? Az OHI-S és a fogászati edukációs kurzusok

Tavaly találkoztam először az OHI-S orosz edukációs platform hirdetéseivel az Instagramon. Bár én nem vagyok fogorvos, mégis belekerültem a célzásukba. Ez valószínűleg azért lehet, mert a napom nagy részében orvosi oldalakat nézek vagy ezeket kezelem, illetve 2015 óta...

Ezért készíts Google Cégem fiókot, ha még nincs!

Hogyan szerezhetsz havi 2500 megtekintést 0 Ft-nyi kiadással? Az ingyenes Google Cégem-cégprofil segítségével fokozhatod a helyi ügyfelek elköteleződését a Google Keresésben és a Térképen.

3 tipp a fogászati influenszer együttműködésekhez

A celebekkel, vloggerekkel-bloggerekkel való együttműködés nem újkeletű a fogászati marketingben – hasznos kiegészítője lehet a fizetett hirdetéseknek, PR kampányoknak és új lendületet adhat a közösségi oldalaknak.