Minden bejelentkező ügyfél egy potenciális páciens, aki súlyos forintokba kerül a rendelőnek. Ha nincs is állandó hirdetésed, akkor is van:

  • honlapod
  • közösségi oldalaid (Facebook, Youtube, Instagram)
  • nyomtatott anyagod (névjegy, ajánlókártya)
  • hírleveleid

amiért egyszer már fizettél vagy akár rendszeres kiadásaid vannak vele. Emellett fizeted az asszisztenst, a recepcióst, a rezsit, az eszközöket… És persze a te idődnek is ára van. A munkám során találkoztam egy fogorvossal, akinél a bejelentkezőknek mindössze 50%-a jutott el a kezelésig. Miért jelentett ez problémát, és hogyan tudtuk orvosolni?

Mit árul el rólad a viselkedésed?

A fent említett fogorvos kiváló szakember volt, mégsem tudott a konzultációkból kezelést varázsolni, pedig a páciensanyag és az árazás is ugyanolyan volt, mint a másik helyiségben dolgozó kollégájának, akinél bőven 80% felett volt a sikeres konzultációk aránya. A rendelővezetővel közösen kerestünk megoldást a problémára.

Mint minden alkalommal, most is megfigyeléssel kezdtem a munkámat. Megnéztem, hogyan fogadja az új betegeit, hogyan kommunikál velük, mit és hogyan mond nekik.

Meglepődve tapasztaltam, hogy az orvos testbeszéde arról árulkodik, hogy nem szeretne benne lenni a helyzetben, nem figyel aktívan a betegre, nem néz a szemébe, nem reagál a hallottakra. A kezelés után a betegnek lett volna még kérdése, ám ő – miközben beszélt hozzá a páciens – hátat fordított és töltött magának egy pohár vizet. Látni lehetett, ahogy a páciens egyre feszélyezettebbé válik, és igyekszik mihamarabb lezárni ezt az amúgy is kiszolgáltatott helyzetet.

Figyelj a testbeszédedre!

A fogorvossal átbeszéltük a tapasztalatokat, néhány alkalommal gyakoroltuk a helyes kommunikációt, majd bevetette azt éles helyzetekben is. Az eredmény: folyamatosan növő betegszám, értékesebb kezelések.

Az alábbiakra érdemes figyelned a konzultációknál:

  1. Hallgasd meg a beteg panaszait! Még ha az első mondatból tudod, mi lesz a problémája, akkor is adj időt neki feloldódni.
  2. Tartsd a szemkontaktust! Nézz a szemébe, amikor beszél, és ha szükséges, írd is le a hallottakat (vagy kérd meg az asszisztensed, hogy tegyen így). A precíz adminisztráció hosszútávon nagyon hasznos!
  3. A testeddel is figyelj! Fordulj felé a felsőtesteddel, a székkel. Konzultáció közben soha ne fordíts hátat a betegnek!
  4. Láttamozd a hallottakat! Egy Igen, értem! vagy a Rendben, mindenképpen ellenőrzöm! mondat csodákra képes.
  5. Reagálj a hallottakra! Minden esetben válaszolj a felmerülő kérdésekre, még akkor is, ha aznap már tizedszer magyaráztad el a dolgot másoknak. A figyelem olyan varázsszer, ami minden pácienst meggyógyít.

Máskor is szeretnél hasonló dolgokról olvasni? Kövesd a munkánkat:

MÁSODVÉLEMÉNY = minősítés?

Rengeteg alkalom adódik, amikor másodvéleményt kell adni egy páciensnek, akár házon belül, akár ismeretlen fogorvos ajánlatával kapcsolatban. Ebben az esetben SOHA nem ajánlott a minősítés - még akkor sem, ha te a kiadott kezelési tervvel semmilyen szempontból nem...

Önérvényesítés a munkaerőpiacon – fogászati asszisztenseknek

Online webinárral készülünk Nektek Szemes Orsolyával, a Fogászati kommunikáció alapítójával. A téma: Önérvényesítés a munkaerőpiacon.

Átmeneti otthonba látogatott a Dental Meetup csapata

Az idei nyár utolsó helyszíneként az SOS Krízisalapítvány egyik fővárosi intézményében járt a Dental Meetup csapata. A 13 család átmeneti befogadására alkalmas otthon lakóinak vittek korcsoport specifikus szájhigiénés termékeket a Jordan Hungary jóvoltából. Az ott...

Szemét kérdés – Költségcsökkentés a rendelőben

Hogyan lehet csökkenteni az ipari mennyiségű szemetet a rendelőben? Mi történik a kommunális szemétbe kidobott veszélyes hulladékkal?
Ezekre a kérdésekre keressük a választ ma meghívott vendégeinkkel.

Ingyenes fotóbankok – Innen válogass!

Az interneten fellelhető képeket nem használhatod fel kedved szerint, hiszen azok valaki munkájának gyümölcsei, így jogosan tart igényt a jogdíj megfizetésére. Talán már Te is hallottál olyan „stockfotó” oldalakról, ahonnan 1-2 dollárért cserébe...

Negatív értékelések – Hogyan válaszolj rájuk?

Fontos tisztában lenned azzal, hogy a negatív visszajelzésekre azért adunk választ szövegesen is, mert ez a jövendő pácienseknek szól.