Minden bejelentkező ügyfél egy potenciális páciens, aki súlyos forintokba kerül a rendelőnek. Ha nincs is állandó hirdetésed, akkor is van:

  • honlapod
  • közösségi oldalaid (Facebook, Youtube, Instagram)
  • nyomtatott anyagod (névjegy, ajánlókártya)
  • hírleveleid

amiért egyszer már fizettél vagy akár rendszeres kiadásaid vannak vele. Emellett fizeted az asszisztenst, a recepcióst, a rezsit, az eszközöket… És persze a te idődnek is ára van. A munkám során találkoztam egy fogorvossal, akinél a bejelentkezőknek mindössze 50%-a jutott el a kezelésig. Miért jelentett ez problémát, és hogyan tudtuk orvosolni?

Mit árul el rólad a viselkedésed?

A fent említett fogorvos kiváló szakember volt, mégsem tudott a konzultációkból kezelést varázsolni, pedig a páciensanyag és az árazás is ugyanolyan volt, mint a másik helyiségben dolgozó kollégájának, akinél bőven 80% felett volt a sikeres konzultációk aránya. A rendelővezetővel közösen kerestünk megoldást a problémára.

Mint minden alkalommal, most is megfigyeléssel kezdtem a munkámat. Megnéztem, hogyan fogadja az új betegeit, hogyan kommunikál velük, mit és hogyan mond nekik.

Meglepődve tapasztaltam, hogy az orvos testbeszéde arról árulkodik, hogy nem szeretne benne lenni a helyzetben, nem figyel aktívan a betegre, nem néz a szemébe, nem reagál a hallottakra. A kezelés után a betegnek lett volna még kérdése, ám ő – miközben beszélt hozzá a páciens – hátat fordított és töltött magának egy pohár vizet. Látni lehetett, ahogy a páciens egyre feszélyezettebbé válik, és igyekszik mihamarabb lezárni ezt az amúgy is kiszolgáltatott helyzetet.

Figyelj a testbeszédedre!

A fogorvossal átbeszéltük a tapasztalatokat, néhány alkalommal gyakoroltuk a helyes kommunikációt, majd bevetette azt éles helyzetekben is. Az eredmény: folyamatosan növő betegszám, értékesebb kezelések.

Az alábbiakra érdemes figyelned a konzultációknál:

  1. Hallgasd meg a beteg panaszait! Még ha az első mondatból tudod, mi lesz a problémája, akkor is adj időt neki feloldódni.
  2. Tartsd a szemkontaktust! Nézz a szemébe, amikor beszél, és ha szükséges, írd is le a hallottakat (vagy kérd meg az asszisztensed, hogy tegyen így). A precíz adminisztráció hosszútávon nagyon hasznos!
  3. A testeddel is figyelj! Fordulj felé a felsőtesteddel, a székkel. Konzultáció közben soha ne fordíts hátat a betegnek!
  4. Láttamozd a hallottakat! Egy Igen, értem! vagy a Rendben, mindenképpen ellenőrzöm! mondat csodákra képes.
  5. Reagálj a hallottakra! Minden esetben válaszolj a felmerülő kérdésekre, még akkor is, ha aznap már tizedszer magyaráztad el a dolgot másoknak. A figyelem olyan varázsszer, ami minden pácienst meggyógyít.

Máskor is szeretnél hasonló dolgokról olvasni? Kövesd a munkánkat:

Hogyan érdemes jótékonykodni karácsonykor?

Az év végén sokakban merül fel igényként, hogy segítsenek a rászorulókon. Egyrészt magával hozza ezt a karácsonyi időszak ajándékhulláma és a már belénk égetett cipősdoboz akció, másrészt szeretnénk visszaadni abból a sok jóból, amit egész évben ért minket (covidtól függetlenül azért ért mindannyiunkat 2020-ban is). De hogyan érdemes ezt kommunikálni a páciensek felé?

DentOwl Talk – After Eight Dr. Lászlófy Csabával

A tavaszi karantén alatt DentOwl Talk címmel indítottunk élő, interaktív Zoom-beszélgetéseket, meghívott vendégekkel. Az első invitáltunk Dr. Lászlófy Csaba, szájsebész kolléga volt, aki most is első kérésre elfogadta meghívásunkat, hogy a márciusi korlátozások óta eltelt 9 hónapról, annak tanulságairól és személyes tapasztalatairól kötetlenül beszélgessen velünk.

Fórumok, chatszobák és zárt csoportok – Mi a közös bennük?

Tegnap jött a felismerés: minden maradt a régi, csak a platform változott. 2007-ben kezdtem el online marketing területen dolgozni. Akkoriban szinte minden honlapnak volt hozzászólás/chat/fórum funkciója, amit sokan használtak is, ott osztották meg kért-kéretlenül a véleményüket az adott tartalomról.

Karácsonyi látogatás az SOS Krízisközpont anyaotthonaiban

Karácsonyhoz közeledvén úgy gondoltuk, hogy újra meglátogatunk néhány szociális intézményt, hogy szájápolási termékeket és a „köszönöm-listákról” jó néhány kívánságot (tartós élelmiszert, higiénés árucikkeket) vigyünk a rászorulóknak.

Mik a leggyakoribb hibák a fogászati weboldalaknál?

Nézd meg a teljes beszélgetést itt:Vagy olvasd el röviden most. Petrekovits Marcival, a FatFlamingo webdizájnerével készítettünk egy videósorozatot a fogászati honlapokról. Az első adásunkban arról beszélgetünk, melyek azok a helyzetek, amikor érdemes lehet lecserélni...

Fogászati marketing: SEO – Podcast

Ebben a podcast adásban biztos megtalálod a saját nézőpontodat: Ha fogalmad sincs arról, minek a rövidítése a SEO és hogy jön ez a fogászathoz. Ha hallottad már a fogászati marketingesedtől, de nem hozott túlságosan lázba. Vagy ha szakértő vagy, és te is az AI megoldásokkal kísérletezel.