Minden bejelentkező ügyfél egy potenciális páciens, aki súlyos forintokba kerül a rendelőnek. Ha nincs is állandó hirdetésed, akkor is van:

  • honlapod
  • közösségi oldalaid (Facebook, Youtube, Instagram)
  • nyomtatott anyagod (névjegy, ajánlókártya)
  • hírleveleid

amiért egyszer már fizettél vagy akár rendszeres kiadásaid vannak vele. Emellett fizeted az asszisztenst, a recepcióst, a rezsit, az eszközöket… És persze a te idődnek is ára van. A munkám során találkoztam egy fogorvossal, akinél a bejelentkezőknek mindössze 50%-a jutott el a kezelésig. Miért jelentett ez problémát, és hogyan tudtuk orvosolni?

Mit árul el rólad a viselkedésed?

A fent említett fogorvos kiváló szakember volt, mégsem tudott a konzultációkból kezelést varázsolni, pedig a páciensanyag és az árazás is ugyanolyan volt, mint a másik helyiségben dolgozó kollégájának, akinél bőven 80% felett volt a sikeres konzultációk aránya. A rendelővezetővel közösen kerestünk megoldást a problémára.

Mint minden alkalommal, most is megfigyeléssel kezdtem a munkámat. Megnéztem, hogyan fogadja az új betegeit, hogyan kommunikál velük, mit és hogyan mond nekik.

Meglepődve tapasztaltam, hogy az orvos testbeszéde arról árulkodik, hogy nem szeretne benne lenni a helyzetben, nem figyel aktívan a betegre, nem néz a szemébe, nem reagál a hallottakra. A kezelés után a betegnek lett volna még kérdése, ám ő – miközben beszélt hozzá a páciens – hátat fordított és töltött magának egy pohár vizet. Látni lehetett, ahogy a páciens egyre feszélyezettebbé válik, és igyekszik mihamarabb lezárni ezt az amúgy is kiszolgáltatott helyzetet.

Figyelj a testbeszédedre!

A fogorvossal átbeszéltük a tapasztalatokat, néhány alkalommal gyakoroltuk a helyes kommunikációt, majd bevetette azt éles helyzetekben is. Az eredmény: folyamatosan növő betegszám, értékesebb kezelések.

Az alábbiakra érdemes figyelned a konzultációknál:

  1. Hallgasd meg a beteg panaszait! Még ha az első mondatból tudod, mi lesz a problémája, akkor is adj időt neki feloldódni.
  2. Tartsd a szemkontaktust! Nézz a szemébe, amikor beszél, és ha szükséges, írd is le a hallottakat (vagy kérd meg az asszisztensed, hogy tegyen így). A precíz adminisztráció hosszútávon nagyon hasznos!
  3. A testeddel is figyelj! Fordulj felé a felsőtesteddel, a székkel. Konzultáció közben soha ne fordíts hátat a betegnek!
  4. Láttamozd a hallottakat! Egy Igen, értem! vagy a Rendben, mindenképpen ellenőrzöm! mondat csodákra képes.
  5. Reagálj a hallottakra! Minden esetben válaszolj a felmerülő kérdésekre, még akkor is, ha aznap már tizedszer magyaráztad el a dolgot másoknak. A figyelem olyan varázsszer, ami minden pácienst meggyógyít.

Máskor is szeretnél hasonló dolgokról olvasni? Kövesd a munkánkat:

“Én nem használom ezt a marketingeszközt, tehát nincs értelme használni a cégemben sem!”

Az elmúlt hetekben többször is belefutottam a fenti gondolatmenetbe a marketing kampányok kapcsán: ha te valamit magánemberként nem használsz vagy nem szeretsz, akkor a teljes marketing eszköz értelmetlen, és ne is használjuk őket a cégben sem. De biztos ez a jó gondolatmenet?

Karácsonyi látogatás az SOS Krízisközpont anyaotthonaiban

Karácsonyhoz közeledvén úgy gondoltuk, hogy újra meglátogatunk néhány szociális intézményt, hogy szájápolási termékeket és a „köszönöm-listákról” jó néhány kívánságot (tartós élelmiszert, higiénés árucikkeket) vigyünk a rászorulóknak.

A nagy öregek dilemmája

Az elmúlt hetekben több konzultációm is volt a “szakma nagy öregjeivel”. Arról számoltak be, hogy hiába az évtizedes szakmai múlt, a tudás, mégsem megy úgy a praxis, mint 10-15 évvel ezelőtt. Nem értik, mi változott, hiszen ők mindent ugyanúgy csinálnak. A tudásuk, a...

Értékesítés az IDS-en

Marketingesként az IDS-en legizgalmasabb élmény a kultúrák különböző értékesítési stratégiája volt. Az amerikaiak a lenyűgöző standelemekkel, az izgalmas fogászati showműsorokkal és a dübörgő zenével fogtak meg. (Fogászati kiállításon hangos zene? Meglepett, de...

Peres ügyek a rendelőben – Működő megoldások

Élő webinár a rendelői peres ügyekről. Miket tapasztalunk mostában, hogyan érdemes kezelni és hogyan nem a perrel fenyegő pácienseket

Fogászati videós tartalmak készítése – 3 tipp

A fogászati videós tartalmak a legkedveltebb játszótereimmé váltak az elmúlt években! Szerencsére nagyon jól teljesítenek, így összeköthetem a kellemest a hasznossal. Írtam nektek egy kisokost a Dental Menedzser oldalára, milyen videókat érdemes készíteni a Youtube-ra.