Minden bejelentkező ügyfél egy potenciális páciens, aki súlyos forintokba kerül a rendelőnek. Ha nincs is állandó hirdetésed, akkor is van:

  • honlapod
  • közösségi oldalaid (Facebook, Youtube, Instagram)
  • nyomtatott anyagod (névjegy, ajánlókártya)
  • hírleveleid

amiért egyszer már fizettél vagy akár rendszeres kiadásaid vannak vele. Emellett fizeted az asszisztenst, a recepcióst, a rezsit, az eszközöket… És persze a te idődnek is ára van. A munkám során találkoztam egy fogorvossal, akinél a bejelentkezőknek mindössze 50%-a jutott el a kezelésig. Miért jelentett ez problémát, és hogyan tudtuk orvosolni?

Mit árul el rólad a viselkedésed?

A fent említett fogorvos kiváló szakember volt, mégsem tudott a konzultációkból kezelést varázsolni, pedig a páciensanyag és az árazás is ugyanolyan volt, mint a másik helyiségben dolgozó kollégájának, akinél bőven 80% felett volt a sikeres konzultációk aránya. A rendelővezetővel közösen kerestünk megoldást a problémára.

Mint minden alkalommal, most is megfigyeléssel kezdtem a munkámat. Megnéztem, hogyan fogadja az új betegeit, hogyan kommunikál velük, mit és hogyan mond nekik.

Meglepődve tapasztaltam, hogy az orvos testbeszéde arról árulkodik, hogy nem szeretne benne lenni a helyzetben, nem figyel aktívan a betegre, nem néz a szemébe, nem reagál a hallottakra. A kezelés után a betegnek lett volna még kérdése, ám ő – miközben beszélt hozzá a páciens – hátat fordított és töltött magának egy pohár vizet. Látni lehetett, ahogy a páciens egyre feszélyezettebbé válik, és igyekszik mihamarabb lezárni ezt az amúgy is kiszolgáltatott helyzetet.

Figyelj a testbeszédedre!

A fogorvossal átbeszéltük a tapasztalatokat, néhány alkalommal gyakoroltuk a helyes kommunikációt, majd bevetette azt éles helyzetekben is. Az eredmény: folyamatosan növő betegszám, értékesebb kezelések.

Az alábbiakra érdemes figyelned a konzultációknál:

  1. Hallgasd meg a beteg panaszait! Még ha az első mondatból tudod, mi lesz a problémája, akkor is adj időt neki feloldódni.
  2. Tartsd a szemkontaktust! Nézz a szemébe, amikor beszél, és ha szükséges, írd is le a hallottakat (vagy kérd meg az asszisztensed, hogy tegyen így). A precíz adminisztráció hosszútávon nagyon hasznos!
  3. A testeddel is figyelj! Fordulj felé a felsőtesteddel, a székkel. Konzultáció közben soha ne fordíts hátat a betegnek!
  4. Láttamozd a hallottakat! Egy Igen, értem! vagy a Rendben, mindenképpen ellenőrzöm! mondat csodákra képes.
  5. Reagálj a hallottakra! Minden esetben válaszolj a felmerülő kérdésekre, még akkor is, ha aznap már tizedszer magyaráztad el a dolgot másoknak. A figyelem olyan varázsszer, ami minden pácienst meggyógyít.

Máskor is szeretnél hasonló dolgokról olvasni? Kövesd a munkánkat:

Fogászati videós tartalmak készítése – 3 tipp

A fogászati videós tartalmak a legkedveltebb játszótereimmé váltak az elmúlt években! Szerencsére nagyon jól teljesítenek, így összeköthetem a kellemest a hasznossal. Írtam nektek egy kisokost a Dental Menedzser oldalára, milyen videókat érdemes készíteni a Youtube-ra.

Fórumok, chatszobák és zárt csoportok – Mi a közös bennük?

Tegnap jött a felismerés: minden maradt a régi, csak a platform változott. 2007-ben kezdtem el online marketing területen dolgozni. Akkoriban szinte minden honlapnak volt hozzászólás/chat/fórum funkciója, amit sokan használtak is, ott osztották meg kért-kéretlenül a véleményüket az adott tartalomról.

Esettanulmány: GYIK videók fogászati rendelőknek

Amikor GYIK tartalmat gyártunk, akkor összegyűjtjük azokat a témákat, amik a legtöbbször merülnek fel a páciensek fejében. Szakmabeliként ezek rendkívül egyértelműnek sőt, akár butaságnak is tűnhetnek, ám sokan mégsem tudják rá a választ.

Nem megfelelő beteganyag? Ezért ne legyél „kuponos rendelő”!

A május 1-i Dentowl Talk komment szekciójában jót mulattak a fogorvosok a "kuponos rendelő" kifejezésen. A pandémiával járó leállás rengeteg fogászatot hozott nehéz helyzetbe - pont, mint a 2008-as gazdasági válság. Hiszem, vallom és tapasztalom, hogy nem kell állandó...

II. Dental Meetup – Vendég: Makó János ftm

Makó János az ország – és talán a világ – egyik legismertebb fogtechnikus mestere. Milyen úgy összességében a fogászat a világ különböző részein? Erre ugyanis óriási rálátással bír, tekintettel arra, hogy összeszámolni is nehéz (mi azért megtettük), hány országban járt az elmúlt években kurzust tartani. De volt még sok más téma is, az Élet nagy dolgairól.

Gyakran ismételt kérdések a fogászati marketinggel kapcsolatban

Nehezen igazodsz el a fogászati marketinggel kapcsolatos kifejezések között? Még csak ismerkedsz a különböző hirdetésekkel? Bizonytalan vagy a kezdő lépésekben? Összegyűjtöttem a legfontosabb kérdéseket és válaszokat a témában.