A május 1-i Dentowl Talk komment szekciójában jót mulattak a fogorvosok a „kuponos rendelő” kifejezésen. A pandémiával járó leállás rengeteg fogászatot hozott nehéz helyzetbe – pont, mint a 2008-as gazdasági válság. Hiszem, vallom és tapasztalom, hogy nem kell állandó akciókat és kedvezményeket biztosítanod ahhoz, hogy népszerű és profitábilis fogászati rendelőd legyen. A megfelelő „beteganyag” csak rajtad múlik. Hogyan tudod őket bevonzani?

2013-ban vettem át egy budapesti kétszékes rendelő teljes kommunikációját (beleértve a marketing kampányokat is). Abban az időben kezdtek népszerűek lenni a fogászati szektorban a kuponoldalak és ez a rendelő élen járt az akciós fogfehérítésben, tömésben és konzultációban. A kuponoldalak bizonyos regisztrációs díjért vagy jutalékért cserébe népszerűsítették a rendelőt a saját felületeiken. Rengetegen vásároltak 30-60%-kal csökkentett kezelést, többszáz új páciens érkezett a rendelőbe havonta.

Az akkori marketinges azt gondolta, hogy „jó áron” behozza az új beteganyagot, biztosít nekik egy kedvezményes kezelési árat, majd pedig a fogorvosok visszatérő pácienst varázsolnak belőlük. Ám ez sokadik próbálkozásra sem történt így.

Miért volt rossz a gondolatmenet?

Az, aki nyomott áron veszi igénybe a szolgáltatásaid, soha nem fog visszatérni és nem fogja kétszer-háromszor olyan drágán megvásárolni azt, amit előtte féláron megkapott. Az árérzékeny ügyfelet nem lehet egy kiváló szolgáltatással megtartani. Ő mindig keresni fogja az akciós fogkő-eltávolítást, tömést, röntgent. És ha nálad nem kapja meg, megtalálja máshol.

Első intézkedésként felmondtam minden ilyen szerződést, megszüntettem az állandó akciókat a rendelőben és elkezdtem egy hosszú távú stratégiát alkalmazni. Jó üzenetek, megfelelő helyen elhelyezett hirdetések és következetes kommunikáció. A rendelő már 2 hónap alatt elkezdte visszahozni a befektetett időt, pénzt és energiát, egy éven belül pedig rá sem lehetett ismerni a beteganyagra.

Ne az árral próbáld megtartani a beteget!

Ha a piaci árnál alacsonyabban dolgozol, és ezt kommunikálod is magadról, akkor hamar a saját vermedbe esel. Profit nélkül nem tudsz fejlődni, nem tudsz eszközökbe, anyagokba, oktatásba fektetni. A fogászati anyagok neked is ugyanannyiba kerülnek, mint a konkurenciának, de neked kevesebb bevételből kell majd kitermelned ugyanazt. (Tudom, hogy hatalmas különbségek vannak a fogászati anyagok ára és minősége között, de akikkel egy szintre pozicionálod magad, nagy valószínűséggel hasonló alapanyagokkal dolgoznak). Saját magadtól (és a munkatársaidtól) vonod meg a fejlődés és ezáltal az előrelépés lehetőségét.

Mit csinálj állandó árakció helyett?

  • Árkedvezmény helyett próbálj plusz szolgáltatást vagy csomagajánlatot adni!
  • Ha már egyszer nálad járt az ügyfél, érd el, hogy újra (és rendszeresen) téged válasszon!
  • Használd ki a szájhagyomány erejét!

Áremelés témában ajánlom Gál Kristóf vállalkozófejlesztő írásait és workshopjait!

Máskor is szeretnél hasonló dolgokról olvasni? Kövesd a munkánkat:

Külföldi tulajdonú fogorvosi rendelők helyzete

Mi történt a covid első és második hullámában a külföldi magyar tulajdonú rendelőkkel? Van-e vagy lesz-e hatással a magyar piacra a kiutazni nem tudó orvosok munkakeresése?

“Én nem használom ezt a marketingeszközt, tehát nincs értelme használni a cégemben sem!”

Az elmúlt hetekben többször is belefutottam a fenti gondolatmenetbe a marketing kampányok kapcsán: ha te valamit magánemberként nem használsz vagy nem szeretsz, akkor a teljes marketing eszköz értelmetlen, és ne is használjuk őket a cégben sem. De biztos ez a jó gondolatmenet?

Fogászati arculat FOG nélkül?

Ha hosszú távon gondolkozol, és a praxisodat 5-10 éven belül bővíteni szeretnéd egyéb kiegészítő szolgáltatásokkal (pl. esztétikai kezelésekkel, sebészettel, Cantienica-módszerrel stb) vagy csak unod a sablonos fogászati logókat, akkor azt javaslom, LÉGY EGYEDI és...

3 hiba, amit ne kövess el a videós fogászati tartalmaknál!

Örömmel látom, hogy egyre több rendelő fektet kiemelt figyelmet a videós tartalmak készítésére: szinte naponta jönnek ki az érdekesebbnél érdekesebb részek a közösségi oldalakon. Ám hibák is akadnak sajnos szép számmal! Ezekre figyelj, ha tökéletes szintre szeretnéd emelni a fogászati marketinged!

Hirdetések a jövőből! – Ilyen a japán reklám

Tavaly volt szerencsém két hetet Japánban tölteni (szinte Dr. Póti Lászlóval egyidőben), és szó szerint nem tudtam figyelmen kívül hagyni a reklámkultúrát. Óriási beszélő videós hirdetések a házfalakon, interaktív tabletek a drogériákban és az átkelőknél… Ilyen hírverés várható nálunk is a jövőben?

5 páciensszerző mentőöv fogászatoknak

Megcsappant a pácienseid száma? Jelen helyzetben kizárólag online eszközök vannak a kezedben, melyekkel hatást gyakorolhatsz a naptárad foglaltsági szintjére. Mit tegyél és mit ne?