“Hirdetésedet elutasítottuk!” – az egyik legbosszantóbb mondat, amit csak kaphatunk kampányidőszak alatt. A Meta keze gyakran jár el az egészségügyi hirdetések esetén, mert érzékeny tartalomnak minősül sok esetben. Hoztam 3 gyakori példát és megoldást az elutasított Facebook vagy Instagram hirdetésre.

“Foghiánnyal küzdesz?” Amikor a megfogalmazás szerencsétlen

A Meta az irányelveiben világosan megfogalmazza, hogy tilos minden olyan fizikai vagy mentális egészségre vonatkozó kijelentést megjelentetni, ami negatív érzéseket kelthet az olvasóban. A “Foghiánnyal küzdesz?” nyitómondat bár marketing szempontból rendkívül lényegretörő, sőt, még az érzésekre is hat, mégsem használható. 

Az implant ajánlatok akkor fognak átmenni, ha általánosan fogalmazol, és inkább a kezelésre helyezed a hangsúlyt, vagy egy páciens történetébe ágyazod az üzenetedet. A marketing elveket (pl. érzelmekre hatás) nem érdemes elengedni, úgy kell megfogalmazni, hogy a kecske is jóllakjon, de a káposzta is megmaradjon.

Amiket nekem átengedett a rendszer címsorként vagy leírásként: 

  • Szájüregi rákszűrés a Sanoralban
  • Fogászati implantátumon gondolkodik?
  • Fogászati implantátumot szeretne? Nem tudja, hogy lehetséges-e a beültetés? Vagy egyszerűen csak kíváncsi? 

Amikor a képek a ludasak

Sajnos nem csak a szövegre, hanem a hirdetéshez használt képekre is kiemelt figyelmet fordít a Meta rendszere. A túl közeli szájfotók, műtéti képek, előtte-utána anyagok, sőt, néhány kezelés közben használt illusztrációs fotó is kiveri a biztosítékot Zuckerberg csapatánál.

Bár több szituációban szoktam újraellenőrzést kérni, ám ilyenkor kifejezetten nem ajánlom, mert fiók tiltás vagy korlátozás lehet a vége. Egy fül-orr-gégészeti vizsgálati fotót tiltott le erőszakra hivatkozva, és hiába kértem többször manuális jóváhagyást, több napos tiltás lett a vége. 

Korábban gyakran javasoltam, hogy az előtte-utána fotókból készüljön videógaléria, mert azt elfogadta a rendszer, ám az elmúlt időszakban azt is elkezdte tiltani. A hosszabb, kb 30 mp-es, videókból álló előtte-utána eredményt bemutató Reelseket viszont szereti a felület.

Amik gond nélkül működnek:

  • AI generálta illusztrációs fotók
  • Páciensekről készült utána képek
  • Grafikus hirdetési anyagok
3 ok, amiért elutasítja a Facebook a hirdetésedet / Fogászati kommunikáció

Amikor új csapattagot keresel

Az egészségügy mellett a munkaerő-keresés is a kifejezetten szigorú hirdetési kategóriába esik. Itt tilos szűkíteni érdeklődési körre, nemre vagy életkorra. Az egyedüli célzási lehetőség a lokáció: azt be tudod állítani, hogy milyen városból vagy megyéből keresel munkaerőt. Ám ezt is csak jó nagy ráhagyással (30 km távolsággal) szokta engedni, hogy az agglomerációból is érkezhessenek potenciális jelöltek. 

A kampánybeállításnál a Kampány nevének megadása után kötelező beállítani a Speciális hirdetési kategória opcióknál az Employment / Foglalkoztatás lehetőséget. 

Ezt a mezei hirdetéseknél, pl. promócióknál nem kell kitölteni, de az alábbi témáknál kötelező:

  • ingatlanhirdetés 
  • politikai tartalom 
  • hitel
  • álláshirdetés

Bár a mai PC világban ugye nem sok mindenre van ráhatásod, ha álláshirdetésről van szó, de a hirdetés kreatívjában használhatsz olyan nemű egyént, akire vágysz. Tehát ha asszisztens hölgyet keresel, akkor lehet a képen egyenruhás nő vagy a meglévő kollégáid.

Mit tehetsz, ha elutasították a hirdetésedet?

(1) Kérhetsz manuális felülbírálatot.

A Meta hirdetéseket nem valós emberek, hanem robotok kezelik különböző promtok alapján. Manuális felülbírálattal a legtöbb esetben átmegy a tiltott tartalom, de mindig olvasd el, milyen kategóriára hivatkozva tiltották le a hirdetésed. Többszöri (tehát 2-3) ellenőrzést nem javaslom, ilyenkor érdemes átírni a szöveget vagy cserélni a kreatívot. 

(2) Módosítsd a hirdetésedet!

Ez a lehetőség a leggyorsabb, legkönnyebb és leghatékonyabb. Kerüld a személyes megfogalmazásokat, a kétértelmű kifejezéseket vagy negatív tartalmakat. Újraküldés után át szokott menni a rendszeren.

(3) Készíts másik hirdetést!

A duplikáció gombbal másodpercek alatt készíthetsz azonos célzási beállítással, de más szöveggel vagy képpel készített hirdetéseket. A fenti hibákat orvosolva tiszta lappal indulhatsz.

Ezt olvasva mégis elakadtál? Keress bizalommal az info@fogaszatikommunikacio.hu címen, 11 év hirdetési tapasztalattal tudok segíteni neked! 

Máskor is szeretnél hasonló dolgokról olvasni? Kövesd a munkánkat:

9+1 tipp a hatékony fogászati blogposzthoz

Azért, hogy ne csak te, de az olvasóid is élvezzék azt, amiről írsz, érdemes betartanod néhány blogolási alapszabályt.

Így kérj véleményt a rendelőben – fizikai ötlettel!

A Facebook oldalamon már többször találkozhattál egy konkrét eszközzel, amivel véleményeket szoktunk kérni a fogászati rendelőben. Ez a technika megkönnyíti és meggyorsítja az értékelések bekérését, és akkor is működik, ha a recepció úszik a mindennapos feladataiban....

Karácsonyi látogatás az SOS Krízisközpont anyaotthonaiban

Karácsonyhoz közeledvén úgy gondoltuk, hogy újra meglátogatunk néhány szociális intézményt, hogy szájápolási termékeket és a „köszönöm-listákról” jó néhány kívánságot (tartós élelmiszert, higiénés árucikkeket) vigyünk a rászorulóknak.

Fogászati arculat FOG nélkül?

Ha hosszú távon gondolkozol, és a praxisodat 5-10 éven belül bővíteni szeretnéd egyéb kiegészítő szolgáltatásokkal (pl. esztétikai kezelésekkel, sebészettel, Cantienica-módszerrel stb) vagy csak unod a sablonos fogászati logókat, akkor azt javaslom, LÉGY EGYEDI és...

Fejlesztő vagy designer? Melyik mellett dönts?

Már tudjuk, hogy változtatásra van szükség az oldalunkon, azt is megállapítottuk, hogy ezek milyen típusú változtatások legyenek. Most egy újabb nehéz kérdés elé nézünk: Kit bízzunk meg a feladattal? Fejlesztőre vagy webdesignerre lesz szükségünk?

Miért nem lesz páciens a bejelentkezőkből?

Minden bejelentkező ügyfél egy potenciális páciens, aki súlyos forintokba kerül a rendelőnek. Ha nincs is állandó hirdetésed, akkor is van: honlapod közösségi oldalaid (Facebook, Youtube, Instagram) nyomtatott anyagod (névjegy, ajánlókártya) hírleveleid amiért egyszer...