“Hirdetésedet elutasítottuk!” – az egyik legbosszantóbb mondat, amit csak kaphatunk kampányidőszak alatt. A Meta keze gyakran jár el az egészségügyi hirdetések esetén, mert érzékeny tartalomnak minősül sok esetben. Hoztam 3 gyakori példát és megoldást az elutasított Facebook vagy Instagram hirdetésre.

“Foghiánnyal küzdesz?” Amikor a megfogalmazás szerencsétlen

A Meta az irányelveiben világosan megfogalmazza, hogy tilos minden olyan fizikai vagy mentális egészségre vonatkozó kijelentést megjelentetni, ami negatív érzéseket kelthet az olvasóban. A “Foghiánnyal küzdesz?” nyitómondat bár marketing szempontból rendkívül lényegretörő, sőt, még az érzésekre is hat, mégsem használható. 

Az implant ajánlatok akkor fognak átmenni, ha általánosan fogalmazol, és inkább a kezelésre helyezed a hangsúlyt, vagy egy páciens történetébe ágyazod az üzenetedet. A marketing elveket (pl. érzelmekre hatás) nem érdemes elengedni, úgy kell megfogalmazni, hogy a kecske is jóllakjon, de a káposzta is megmaradjon.

Amiket nekem átengedett a rendszer címsorként vagy leírásként: 

  • Szájüregi rákszűrés a Sanoralban
  • Fogászati implantátumon gondolkodik?
  • Fogászati implantátumot szeretne? Nem tudja, hogy lehetséges-e a beültetés? Vagy egyszerűen csak kíváncsi? 

Amikor a képek a ludasak

Sajnos nem csak a szövegre, hanem a hirdetéshez használt képekre is kiemelt figyelmet fordít a Meta rendszere. A túl közeli szájfotók, műtéti képek, előtte-utána anyagok, sőt, néhány kezelés közben használt illusztrációs fotó is kiveri a biztosítékot Zuckerberg csapatánál.

Bár több szituációban szoktam újraellenőrzést kérni, ám ilyenkor kifejezetten nem ajánlom, mert fiók tiltás vagy korlátozás lehet a vége. Egy fül-orr-gégészeti vizsgálati fotót tiltott le erőszakra hivatkozva, és hiába kértem többször manuális jóváhagyást, több napos tiltás lett a vége. 

Korábban gyakran javasoltam, hogy az előtte-utána fotókból készüljön videógaléria, mert azt elfogadta a rendszer, ám az elmúlt időszakban azt is elkezdte tiltani. A hosszabb, kb 30 mp-es, videókból álló előtte-utána eredményt bemutató Reelseket viszont szereti a felület.

Amik gond nélkül működnek:

  • AI generálta illusztrációs fotók
  • Páciensekről készült utána képek
  • Grafikus hirdetési anyagok
3 ok, amiért elutasítja a Facebook a hirdetésedet / Fogászati kommunikáció

Amikor új csapattagot keresel

Az egészségügy mellett a munkaerő-keresés is a kifejezetten szigorú hirdetési kategóriába esik. Itt tilos szűkíteni érdeklődési körre, nemre vagy életkorra. Az egyedüli célzási lehetőség a lokáció: azt be tudod állítani, hogy milyen városból vagy megyéből keresel munkaerőt. Ám ezt is csak jó nagy ráhagyással (30 km távolsággal) szokta engedni, hogy az agglomerációból is érkezhessenek potenciális jelöltek. 

A kampánybeállításnál a Kampány nevének megadása után kötelező beállítani a Speciális hirdetési kategória opcióknál az Employment / Foglalkoztatás lehetőséget. 

Ezt a mezei hirdetéseknél, pl. promócióknál nem kell kitölteni, de az alábbi témáknál kötelező:

  • ingatlanhirdetés 
  • politikai tartalom 
  • hitel
  • álláshirdetés

Bár a mai PC világban ugye nem sok mindenre van ráhatásod, ha álláshirdetésről van szó, de a hirdetés kreatívjában használhatsz olyan nemű egyént, akire vágysz. Tehát ha asszisztens hölgyet keresel, akkor lehet a képen egyenruhás nő vagy a meglévő kollégáid.

Mit tehetsz, ha elutasították a hirdetésedet?

(1) Kérhetsz manuális felülbírálatot.

A Meta hirdetéseket nem valós emberek, hanem robotok kezelik különböző promtok alapján. Manuális felülbírálattal a legtöbb esetben átmegy a tiltott tartalom, de mindig olvasd el, milyen kategóriára hivatkozva tiltották le a hirdetésed. Többszöri (tehát 2-3) ellenőrzést nem javaslom, ilyenkor érdemes átírni a szöveget vagy cserélni a kreatívot. 

(2) Módosítsd a hirdetésedet!

Ez a lehetőség a leggyorsabb, legkönnyebb és leghatékonyabb. Kerüld a személyes megfogalmazásokat, a kétértelmű kifejezéseket vagy negatív tartalmakat. Újraküldés után át szokott menni a rendszeren.

(3) Készíts másik hirdetést!

A duplikáció gombbal másodpercek alatt készíthetsz azonos célzási beállítással, de más szöveggel vagy képpel készített hirdetéseket. A fenti hibákat orvosolva tiszta lappal indulhatsz.

Ezt olvasva mégis elakadtál? Keress bizalommal az info@fogaszatikommunikacio.hu címen, 11 év hirdetési tapasztalattal tudok segíteni neked! 

Máskor is szeretnél hasonló dolgokról olvasni? Kövesd a munkánkat:

A hitelesség érték? Az OHI-S és a fogászati edukációs kurzusok

Tavaly találkoztam először az OHI-S orosz edukációs platform hirdetéseivel az Instagramon. Bár én nem vagyok fogorvos, mégis belekerültem a célzásukba. Ez valószínűleg azért lehet, mert a napom nagy részében orvosi oldalakat nézek vagy ezeket kezelem, illetve 2015 óta...

Helyzetjelentés – Fogfeltöltés SEO teszt

Közel 3 hónapja osztottam meg veletek, hogy egy fogászati SEO tesztbe kezdtem. Számomra is meglepő módon nemrég rákérdeztek, hogy állok, szóval hoztam nektek egy rövid beszámolót! ☺️

7 fogászati marketing kampány, amivel neked már nem érdemes kísérletezned

Azt nem lehet rám mondani, hogy ne lennék kreatív ötletek híján, ha új fogászati marketing kampányokat kell kitalálni. Szeretek tesztelgetni, és szerencsére az ügyfeleim jelentős része is nyitott az újdonságokra. Vannak ötletek, amik eleve kudarcra voltak ítélve, de akadnak olyanok, amikről csak később derült ki, hogy nem fogják beváltani a hozzájuk fűzött reményeket.

Nem megfelelő beteganyag? Ezért ne legyél „kuponos rendelő”!

A május 1-i Dentowl Talk komment szekciójában jót mulattak a fogorvosok a "kuponos rendelő" kifejezésen. A pandémiával járó leállás rengeteg fogászatot hozott nehéz helyzetbe - pont, mint a 2008-as gazdasági válság. Hiszem, vallom és tapasztalom, hogy nem kell állandó...

Mik a leggyakoribb hibák a fogászati weboldalaknál?

Nézd meg a teljes beszélgetést itt:Vagy olvasd el röviden most. Petrekovits Marcival, a FatFlamingo webdizájnerével készítettünk egy videósorozatot a fogászati honlapokról. Az első adásunkban arról beszélgetünk, melyek azok a helyzetek, amikor érdemes lehet lecserélni...

Mutasd a fogad, megmondom, ki vagy! Igazságügyi fogorvosszakértők

Az igazságügyi fogorvostan a szakma végtelenül izgalmas határterülete, melynek módszerei rutinszerűen alkalmazott részét képezik az igazságügyi személyazonosítás tárházának – akár ha bűnfelderítésre, harapásnyomok vizsgálatára, akár ha katasztrófák és halálos tömegszerencsétlenségek áldozatainak identifikálására gondolunk.