Sosem tagadtam, hogy komoly függőségem alakult ki 2017-ben a TikTok miatt (akkori nevén Musical.ly)… De mit tud hozzáadni egy fogászat marketingjéhez, ha tudatosan használjuk? Erről beszélgettünk a Dental Menedzser legújabb podcast adásában.

Mihez kezdj a TikTok közösségi oldallal, ha elmúltál 14 éves és a rendelőd kommunikációjába szeretnéd bevonni? Egyáltalán jelen kell-e lenned a létező összes platformon, mint fogorvos?
 
A Dental Menedzser podcast szuper platform, mert rengeteg nézőpontot meg tudunk mutatni a hallgatóknak, így nem csak a veled szerződésben álló marketing cég véleményét hallhatod a témáról.
 
  • Az adás házigazdája dr. Fügedi-Hegedűs Orsolya fogorvos, egészségügyi menedzser.
  • A gazdasági oldalt Máté Zoltán fogászati közgazdász, a Dental Menedzser alapító-tulajdonosa képviselte.
  • A tartalomgyártói-fogászat szakmai oldalon Mester Emese dentalhigiénikus, a Tudatos Szájápolás és Dentalhigiénikus vagyok közösség alapítója állt, aki feketeöves közösségi média menedzser.
  • A marketing-adat oldalon pedig én, Szemes Orsolya ültem.

Miért jó a fogászatoknak a TikTok?

Pro
A TikTok közösségi oldal marketing szempontból azért jó, mert iszonyatos gyorsan tudnak terjedni a videók. Miközben vért izzadunk, hogy a követőink NEGYEDÉHEZ eljusson egy tartalom a Facebookon, addig a TikTokon, egy újnak számító profilon, két nap alatt egy közepesen jó/érdekes videóval 12.000 főhöz jutottunk el az egyik rendelővel, és ez a szám azóta is napról napra növekszik. Ehhez mindössze annyira volt szükség, hogy a platform szabályai szerint készítsünk tartalmat. 
 
Tehát előre gyártott YouTube, Reels stb. videók nem működnek rajta.
Kontra
Igen, rendkívül látványos eredményeket tudunk mutatni az ügyfeleknek, és van is belőle konverzió: azaz érkeznek a bejelentkezések a platformról. Viszont nem tudunk szűrni sem lokáció, sem közönség szerint. Boldog-boldogtalannak dobálja fel a videót az algoritmus, így kommentálnak az ország másik végéről obszcén dolgokat a doktornőnek a frusztrált férfiak. Eközben az Instagramon vagy Youtube-on kevesebb követőnk van, de ők valóban releváns páciens-magok, akikkel az orvosnak is jobb érzés dolgozni. 
 
Én sose hajtottam a tízezres követőszámra. Szerintem fontosabb, hogy csak valóban aktív, kötődő rajongóink legyenek – a rendelő számára legrelevánsabb platformon. Ám mégis vannak rendelői sikersztorik a TikTokon, akik százezres követőbázissal dolgoznak. Aki kimarad, lemarad? A podcast adásban választ kapsz a kérdésre!

Máskor is szeretnél hasonló dolgokról olvasni? Kövesd a munkánkat:

3 tipp a fogászati influenszer együttműködésekhez

A celebekkel, vloggerekkel-bloggerekkel való együttműködés nem újkeletű a fogászati marketingben – hasznos kiegészítője lehet a fizetett hirdetéseknek, PR kampányoknak és új lendületet adhat a közösségi oldalaknak.

PPC Pro Meetup x OTP

Meséltem már nektek, hogy tavasszal csatlakoztam Bay Áronhoz a PPC Pro Meetup szervezésében?

Ha most kezdeném a marketing szakmát, kitől tanulnék?

Két kérdés is érkezett az elmúlt időszakban ezzel kapcsolatban és úgy gondoltam, szívesen összefoglalom másoknak is a saját élményeim. Természetesen számomra hiteles szakembereket is ajánlok majd a cikkben!

Mit tegyél, ha nem szexi a fogászati márkád?

Dolgoztam olyan fogászati kereskedőcéggel, akik nem számítottak "szexinek" a piacon, de ettől függetlenül gyorsan tudtak növekedni és rengeteg megrendelőjük volt. Náluk a klasszikus B2B kommunikáció NEM MŰKÖDÖTT. A kezdeti években kint voltunk a Dental World-ön,...

ELVESZETT a rendelő a Google-ben? Google Cégem hiba javítása

Mit lehet tenni, ha a Google nem jó helyre rakja a rendelő pozícióját és így nem találnak oda a páciensek?

Ilyen volt a tavalyi évem! 2022-es évértékelő

Nagyon szeretem olvasni mások, főleg szakmabeliek évértékelőjét, és úgy gondoltam, idén én is megpróbálkozom vele. Három szempontot fogok behozni: munka, szakmai kihívások, magánélet.