Sosem tagadtam, hogy komoly függőségem alakult ki 2017-ben a TikTok miatt (akkori nevén Musical.ly)… De mit tud hozzáadni egy fogászat marketingjéhez, ha tudatosan használjuk? Erről beszélgettünk a Dental Menedzser legújabb podcast adásában.

Mihez kezdj a TikTok közösségi oldallal, ha elmúltál 14 éves és a rendelőd kommunikációjába szeretnéd bevonni? Egyáltalán jelen kell-e lenned a létező összes platformon, mint fogorvos?
 
A Dental Menedzser podcast szuper platform, mert rengeteg nézőpontot meg tudunk mutatni a hallgatóknak, így nem csak a veled szerződésben álló marketing cég véleményét hallhatod a témáról.
 
  • Az adás házigazdája dr. Fügedi-Hegedűs Orsolya fogorvos, egészségügyi menedzser.
  • A gazdasági oldalt Máté Zoltán fogászati közgazdász, a Dental Menedzser alapító-tulajdonosa képviselte.
  • A tartalomgyártói-fogászat szakmai oldalon Mester Emese dentalhigiénikus, a Tudatos Szájápolás és Dentalhigiénikus vagyok közösség alapítója állt, aki feketeöves közösségi média menedzser.
  • A marketing-adat oldalon pedig én, Szemes Orsolya ültem.

Miért jó a fogászatoknak a TikTok?

Pro
A TikTok közösségi oldal marketing szempontból azért jó, mert iszonyatos gyorsan tudnak terjedni a videók. Miközben vért izzadunk, hogy a követőink NEGYEDÉHEZ eljusson egy tartalom a Facebookon, addig a TikTokon, egy újnak számító profilon, két nap alatt egy közepesen jó/érdekes videóval 12.000 főhöz jutottunk el az egyik rendelővel, és ez a szám azóta is napról napra növekszik. Ehhez mindössze annyira volt szükség, hogy a platform szabályai szerint készítsünk tartalmat. 
 
Tehát előre gyártott YouTube, Reels stb. videók nem működnek rajta.
Kontra
Igen, rendkívül látványos eredményeket tudunk mutatni az ügyfeleknek, és van is belőle konverzió: azaz érkeznek a bejelentkezések a platformról. Viszont nem tudunk szűrni sem lokáció, sem közönség szerint. Boldog-boldogtalannak dobálja fel a videót az algoritmus, így kommentálnak az ország másik végéről obszcén dolgokat a doktornőnek a frusztrált férfiak. Eközben az Instagramon vagy Youtube-on kevesebb követőnk van, de ők valóban releváns páciens-magok, akikkel az orvosnak is jobb érzés dolgozni. 
 
Én sose hajtottam a tízezres követőszámra. Szerintem fontosabb, hogy csak valóban aktív, kötődő rajongóink legyenek – a rendelő számára legrelevánsabb platformon. Ám mégis vannak rendelői sikersztorik a TikTokon, akik százezres követőbázissal dolgoznak. Aki kimarad, lemarad? A podcast adásban választ kapsz a kérdésre!

Máskor is szeretnél hasonló dolgokról olvasni? Kövesd a munkánkat:

Fejlesztő vagy designer? Melyik mellett dönts?

Már tudjuk, hogy változtatásra van szükség az oldalunkon, azt is megállapítottuk, hogy ezek milyen típusú változtatások legyenek. Most egy újabb nehéz kérdés elé nézünk: Kit bízzunk meg a feladattal? Fejlesztőre vagy webdesignerre lesz szükségünk?

ELVESZETT a rendelő a Google-ben? Google Cégem hiba javítása

Mit lehet tenni, ha a Google nem jó helyre rakja a rendelő pozícióját és így nem találnak oda a páciensek?

Mik a leggyakoribb hibák a fogászati weboldalaknál?

Nézd meg a teljes beszélgetést itt:Vagy olvasd el röviden most. Petrekovits Marcival, a FatFlamingo webdizájnerével készítettünk egy videósorozatot a fogászati honlapokról. Az első adásunkban arról beszélgetünk, melyek azok a helyzetek, amikor érdemes lehet lecserélni...

Milyen képanyagot készíts a bloghoz?

Hogyan tudod ezt otthonról, akár laptop nélkül kivitelezni úgy, hogy az esztétikus legyen? Petrekovits Márton (Marci), az utolsó reneszánsz marketingesek egyike a tegnapi blogolási témánkat folytatja. Sok-sok KÖNNYEN és GYORSAN használható tipp a videóban!Máskor is...

Nem megfelelő beteganyag? Ezért ne legyél „kuponos rendelő”!

A május 1-i Dentowl Talk komment szekciójában jót mulattak a fogorvosok a "kuponos rendelő" kifejezésen. A pandémiával járó leállás rengeteg fogászatot hozott nehéz helyzetbe - pont, mint a 2008-as gazdasági válság. Hiszem, vallom és tapasztalom, hogy nem kell állandó...

Fogászati arculat FOG nélkül?

Ha hosszú távon gondolkozol, és a praxisodat 5-10 éven belül bővíteni szeretnéd egyéb kiegészítő szolgáltatásokkal (pl. esztétikai kezelésekkel, sebészettel, Cantienica-módszerrel stb) vagy csak unod a sablonos fogászati logókat, akkor azt javaslom, LÉGY EGYEDI és...