Elég friss bennem néhány élmény, ezért gondoltam, megosztom a tapasztalataimat veled is. A celebekkel, vloggerekkel-bloggerekkel való együttműködés nem újkeletű a fogászati marketingben – hasznos kiegészítője lehet a fizetett hirdetéseknek, PR kampányoknak és új lendületet adhat a közösségi oldalaknak. Ha jól választasz, busásan megtérül a befektetett idő és energia. 

Ne csak fizetett tartalmakban gondolkodj! 

A nagy eléréssel bíró influenszereknél egyértelmű, hogy mélyen a zsebedbe kell majd nyúlnod, ha nem csak egy tűnékeny instagram sztorira vágysz. Ám azok a népszerű (de nem sztár) tartalomgyártók, akik bizonyos szegmensben már rendelkeznek pár ezer követővel, szívesen vállalják a barter együttműködéseket – legyen szó rendelői vagy otthoni fogfehérítésről, fogpótlásról vagy bölcsességfog műtétről. 

A mikroinfluenszerek mellett szól a már felépített és még megtartott hitelesség-faktor is: azaz a követőik szemében valóban van súlya annak, hogy az illető hova jár és ott milyen tapasztalatai voltak. Még abban az esetben is, ha szerepel mellette a #reklám címke.

Igyekezz hosszan fennmaradó megállapodásokat kötni: a sztori típusú (eltűnő) tartalmak mellett kérj youtuber esetén videót, blogger esetén bejegyzést, tartalomgyártó esetén posztot is. Szuper, ha benne van, hogy az oldalon is megjelenjen a fotójával és a véleményével, illetve a hirdetéseidben is használhasd az együtt készített anyagot. 

3 tipp a fogászati influenszer együttműködésekhez / Fogászati kommunikáció

Mindenképpen írj szerződést!

Én olyan ember vagyok, akinek az adott szó még szentséget jelent, azaz ha valamiben megállapodunk szóban vagy írásban (pl. email), akkor azt úgy kezelem, mintha szerződtünk volna. Szomorú tapasztalat volt számomra, hogy ezzel a neves tartalomgyártók nincsenek minden esetben így. 

Hiába írtuk le részletesen, mi az, amit mi vállalunk és mi az, amit ő, az anyagok mégsem érkeztek meg időben. Kifogások hadába futottunk bele: feleslegesen hivatkoztunk az egyességünkre, kerestünk vissza levelezéseket, és próbáltunk hatni a lelkiismeretére, be kellett látnunk, hogy aláírt szerződés híján nincs eszköz a kezünkben. Rettentően naivak voltunk. 

Fontos kiemelnem, hogy nem minden együttműködőnk viselkedett így, és más esetben a szóbeli megállapodás + emailes megerősítő módszer működött és minden anyagot rendben leadott számunkra. De beláttunk, hogy a jövőben igenis papíroznunk kell sajnos. 

Válaszd azokat, akik téged akarnak! Vagy mégsem?!

Számomra nagyobb elköteleződést jelent az influenszer részéről, ha ő keres meg minket. Akik szájhagyomány útján vagy a közösségi média aktivitás által szimpatikusnak, kompetensnek látnak minket, ott nagyobb eséllyel áll fenn a win-win szituáció lehetősége. Azaz nem (csak) te vagy, aki akar valamit, hanem neki is előnyös lehet az együttműködés. 

Az esetek nagyobb részében én ilyen felállásban dolgoztam: megkeresett minket a tartalomgyártó, és közösen dolgoztuk az együttműködés részleteit. Fontosnak tartottam, hogy nagyobb beavatkozás esetén ne a kezelés teljes díja legyen barter megállapodás része, hanem csak százalékos kedvezményt kapjon a tartalmakért cserébe. Így a mi költségeink is fedezve vannak.

Ám sajnos nem mind arany a közösségi médiában, ami fénylik! Bizony előfordul olyan megkeresés, ahol a tündöklően csillogó mikroinfluenszer egy konzultációs díjat sem tudott kifizetni, nemhogy megtéríteni a többszázezres vagy milliós kezelés díját. Látta az oldalainkon az együttműködéseinket, és úgy gondolta, mindezt mi ingyen biztosítjuk a delikvenseknek. Sajnos csalódottan (és gyorsan) távozott a rendelőből.

Hiába szimpatikus számodra az illető, mindig a tudatos részeddel gondolkodj:

  • beleillik-e a rendelő imázsába, 
  • olyan típusú pácienseket szeretnél, mint a követői
  • te hiteles vagy-e a követői számára
  • valódi követőkkel rendelkezik, akikkel aktív kapcsolatot ápol

Remélem, hasznosnak találtad ezt a rövid összefoglalót, és a jövőben te már nem fogod elkövetni azokat a hibákat, amiket nekünk a saját bőrünkön kellett megtapasztalnunk. 

Máskor is szeretnél hasonló dolgokról olvasni? Kövesd a munkánkat:

Önérvényesítés a munkaerőpiacon – fogászati asszisztenseknek

Online webinárral készülünk Nektek Szemes Orsolyával, a Fogászati kommunikáció alapítójával. A téma: Önérvényesítés a munkaerőpiacon.

3 ok, amiért elutasítja a Facebook a hirdetésedet

“Hirdetésedet elutasítottuk!” - az egyik legbosszantóbb mondat, amit csak kaphatunk kampányidőszak alatt. A Meta keze gyakran jár el az egészségügyi hirdetések esetén, mert érzékeny tartalomnak minősül sok esetben. Hoztam 3 gyakori példát és megoldást az elutasított...

7 fogászati marketing kampány, amivel neked már nem érdemes kísérletezned

Azt nem lehet rám mondani, hogy ne lennék kreatív ötletek híján, ha új fogászati marketing kampányokat kell kitalálni. Szeretek tesztelgetni, és szerencsére az ügyfeleim jelentős része is nyitott az újdonságokra. Vannak ötletek, amik eleve kudarcra voltak ítélve, de akadnak olyanok, amikről csak később derült ki, hogy nem fogják beváltani a hozzájuk fűzött reményeket.

MIKOR érdemes egy telített piacra új szereplőként belépni?

Évente sok ezerrel nő az új rendelők száma. A fiatal orvosgeneráció már el sem tudja képzelni, hogy 5-10 év munka után ne nyisson saját rendelőt. De vajon érdemes-e? És ha igen, mikor érdemes belevágni? A piac egyre szegmentáltabb lesz. A specifikus rendelők előnnyel...

Ezért készíts Google Cégem fiókot, ha még nincs!

Hogyan szerezhetsz havi 2500 megtekintést 0 Ft-nyi kiadással? Az ingyenes Google Cégem-cégprofil segítségével fokozhatod a helyi ügyfelek elköteleződését a Google Keresésben és a Térképen.

Fogászati asszisztensi kompetenciák a digitális munkafolyamatokban

Meggyőződésünk ugyanis, hogy számos digitális munkafolyamatba tevékenyen involválódhatnak a fogászati asszisztensek – persze csak akkor, ha rendelkeznek a megfelelő elméleti és gyakorlati tudással; ha viszont felvértezik magukat ezzel a tudással, úgy elképesztő lépéselőnybe kerülnek a munkaerőpiacon.