Nagyon szeretem olvasni mások, főleg szakmabeliek évértékelőjét, és úgy gondoltam, idén én is megpróbálkozom vele. Három szempontot fogok behozni: munka, szakmai kihívások, magánélet.

Hogyan telt a 2022-es év munka szempontból?

Érdemes tudni rólam, hogy évek óta szoktatom le magam a túlzott munkavállalásról. 19 és 27 éves korom között végig három munkahelyem volt, így esténként és hétvégente is dolgoztam. 27 évesen ez azért változott meg, mert (1) eldöntöttem, hogy megcsinálom az online kommunikáció mesterképzést levelező szakon, ami igencsak sok időmet lefoglalta, (2) szinte teljesen kiégtem és az önfejlesztésre kezdtem koncentrálni. Szóval az elmúlt 8 évben sem lustálkodtam, csak főként a tanulmányaimra fordítottam az estéket és hétvégéket. 

Új ügyfelek a fedélzeten

2022-re szándékosan nem terveztem a jelenlegi ügyfélkörömet bővíteni: mindenkit nagyon kedvelek, és rendkívül könnyűnek éreztem a közös munkát. Az év közepén viszont az egyik legnagyobb ügyféllel – az én kérésemre – elváltak az útjaink. Ez egy hosszú és nehéz döntés eredménye volt, de így fél év elteltével is úgy érzem, hogy jó döntést hoztunk. Sok energiám szabadult fel, de ami a legfontosabb, hogy kisimultak az idegeim. 

Ezért alakulhatott úgy, hogy bevállaltam két új projektet, az egyiket azért, mert izgalmasnak találtam, a másikat pedig azért, mert a Prazsák Laci keresett meg vele. 🙂

Ezzel egyidőben a meglévő ügyfeleim is bővülni-fejlődni szerettek volna, így bekerült a képbe

  • 1 új fogászati oktatási márka,
  • 1 új konferencia
  • és 2 új B2B, azaz fogorvosoknak szóló üzleti profilépítés is.

Ezen kívül Máté Zoli kérésére számos Dental Menedzser fogászati marketing projektbe belefolytam stratégaként vagy PPC kampánymenedzserként. Tavalyhoz hasonlóan tartottam előadásokat és egyéni konzultációkat is. 

Ahogy azt tudjátok rólam, nem tudok és szeretek félkész dolgokat kiadni a kezeim közül. Pont ma fogalmaztam meg Zolinak, hogy nem lehet a PPC-t a torta kis szeleteként definiálni, mert nem tudunk jó eredményeket elérni, ha nincs mögötte komplex marketing stratégia, jó weboldal, jól megírt szövegek stb.

És hiába csak a hirdetés lenne a feladatom, muszáj a kreatívban és akár a social média kampányokba is belefolynom. Szóval nem lehet egy ügyfélnek “csak kicsit PPCzni”. Vagy legalábbis én nem tudok így dolgozni. 

Ilyen volt a tavalyi évem! 2022-es évértékelő<br />

Ezekkel a szakmai kihívásokkal találkoztam tavaly

Szerencsére az online marketing olyan terület, ahol szinte minden hónapban jön ki valamilyen algoritmusfrissítés vagy analitikai változtatás, így mindig frissítenem kell a tudásomat, ha jól akarom végezni a munkámat. Sok SEO alapú cikket olvastam az algoritmusváltozás miatt és felfedeztem, hogy tudtomon kívül “előre gondolkodtam”: már 3 éve a saját ügyfeleimnél nyomjuk a videós SEO-t, valamint a videó alapú SEO tartalmakat és a Google szerint is ez lesz az irány a jövőben.

Valahogy megérzem, merre kell menni. Szóval jó hír, hogy mi már kicsit előrébb járunk és hogy ez az út a jó irányba visz. 

Fogorvos influenszer? Ilyen létezik?

2022-ben történt meg velem először, hogy a fogorvos partneremet felkérték influenszer munkára. Értsd ezt a jó értelemben, nem Sensodyne  kétmondatos reklámra gondolok. Dr. Nagy Zsolttal (Differental Zsolt) idén lesz 3 éve, hogy együtt dolgozunk, együtt alkottuk meg a YouTube csatornáját és nagyrészt az Instagram fiókját is, minden teljesen organikusan fejlődött, soha egy forintot nem költöttünk hirdetésre vagy követővásárlásra. 

Zsoltot idén megkereste a Panasonic, hogy csináljon teszteltük videót az új termékeiről. Ennek nagyon örültünk, mert egy nagy cég is visszaigazolta, hogy jó az, amit csinálunk. Bár dolgoztam ügynökségi oldalon egy rövid ideig, de nem találkoztam influenszer felkéréssel, így Zsolttal együtt találtuk ki, milyen bérért és milyen feltételekkel tudnánk ezt vállalni. Hát bevallhatom, van még mit tanulnunk! 😀 😀 A tegnapra-mentalitásba kicsit beletört a bicskánk december végén. No de legközelebb jobban fogjuk már tudni!

Ilyen volt a tavalyi évem! 2022-es évértékelő

Videós oktatóanyagokat forgattunk

Év végén az Ulpia felkérésére elkészítettünk egy 4 órás videóanyagot Petrekovits Marcival és Mester Emesével a fogászati honlapokról és a fogászati videós tartalmakról. Egésznapos forgatás volt, és az élő alkalmakhoz hasonlóan, most is nagyon elfáradtam benne. A felvételek teljes egészében Marci keze munkáját dicsérik a vizuális koncepció kitalálásától, a fényelésen és felvételeken át a vágásig. Én Marci részénél vettem fel vágóképeket, majd meglátjuk, Marci mire megy vele. 🙂

Az online tananyagokat februártól tudjátok majd megnézni az Uplia edukációs oldalán, ahová már nyáron is felkerült egy előadásom a fogászati hirdetésekkel kapcsolatban. 

Ilyen volt a tavalyi évem! 2022-es évértékelő

Prevenció – Jótékonyság

Sajnos a Dr. Radánovics-Nagy Danival megálmodott Dental Meetupra jutott a legkevesebb idő. Két élő rendezvényünk volt 2022-ben: Makó János és Járai Márk csatakozott a kezdeményezésünkhöz. Nyár elején egy anyaotthonba is ellátogattunk, de az ősz mindkettőnknek olyan sűrű volt, hogy sem élő rendezvény, sem kerekasztal-beszélgetés, sem gyermekotthoni látogatás nem fért bele. Ez mindkettőnket rosszul érintett, és úgy éreztük, cserben hagytuk a gyerekeket és édesanyákat.

Minden rosszban van valami jó: Mester Emese viszont rengeteg helyre eljutott! Ezúton is köszönöm Emese önzetlen munkáját!

A tavaly megálmodott és elkezdett Társadalmi dilemma podcestünk is parkolópályára került Petrekovits Marcival. Nagyon remélem, hogy Marci újraéleszti majd idén egy új köntösben, profibb szakmai segítséggel. 🙂

Ilyen volt a tavalyi évem! 2022-es évértékelő

Legnagyobb fejlődés

A leglátványosabb fejlődést én saját magamon az asszertív kommunikációmban tapasztaltam. Szerintem már sokkal jobban tudok határt állítani, nemet mondani, visszajelzéseket adni és fogadni. Nem (mindig, haha) érzelmekből kommunikálni, hanem aludni rá és reálisan visszajelezni. Persze volt olyan helyzet, amikor ez nem ment, mint az őszi extrán kemény szakdolgozattal, iskolákkal teli időszak (lásd ezt később), de volt szép számmal olyan helyzet, amikor igenis ment és célt értünk vele. 

Jó érzés volt az is, hogy sok év után egy ügyfélnél el tudtam érni a “kérem, köszönöm” használatát a projektek kiadásánál vagy azok lezárásnál. Egyszerűen csak megfogalmaztam, hogy szerintem hogyan érdemes kommunikálni a social média menedzserrel vagy a projektfelelőssel, valamint megjegyeztem, hogy nekem is fontos egy projekt lezárásnál a pozitív visszajelzés. És lám, ezt azóta meg is kapom. Próbáljátok ki ti is! 🙂

Magánélet és tanulmányok

Január elején belevágtam a shinkendo-ba, ami a japán kardvívás. Egyszer sétáltam hazafelé a boltból, amikor megláttam egy kendo edzést az egyik hozzám közeli teremben. Másnap eldöntöttem, hogy kipróbálom a sportot, majd néhány edzés után ott ragadtam. Az év vége sűrűre sikeredett, de előtte becsülettel küzdöttem végig minden edzést. 🙂 

Ilyen volt a tavalyi évem! 2022-es évértékelő

2022 tavaszán elvégeztem a dúla alapképzést, majd ősszel belevágtam a családtámogató dúla éves képzésbe. A dúla olyan szüléskísérő személy, akinek nincs egészségügyi végzettsége, egyéb módon (pl. masszázzsal, rebozóval, verbálisan stb) segíti a vajúdó anyát a szülőszobán vagy otthon. A képzés intenzív és sok szakirodalom olvasásával jár, így elég sok energiámat fordítom most erre. Elkezdtem kicsit bontogatni a szárnyam a gyermekágyi kísérésben (szülés utáni segítő tevékenység). 

Ilyen volt a tavalyi évem! 2022-es évértékelő

Ezen kívül van egy másik 4 éves képzés, amit szintén folytattam, itt a 2,5. évnél járok (covid-osztály vagyunk). Valamint ősszel úgy alakult, hogy lezárom az 5 éve félbehagyott kommunikáció és mestertudomány szakdolgozatomat. A kutatásom és a szakdolgozat megírása is rendesen kivett belőlem…

A (nemlétező) szabadidőmben pedig lakást újítottunk, kertet rendeztünk-terveztünk. Mindezek miatt lehetett úgy, hogy a szerelem-projektek, a DentOwl Meetup és Társadalmi dilemma podcast háttérbe szorult.

Mit tervezek a 2023-as évre? 

2023-ban már tényleg nem szeretném bővíteni az ügyfélköröm, és most, az év elején nem igazán látok esélyt arra, hogy valamilyen más okból szakadjon meg együttműködés.

Szeretném, ha kiegyensúlyozottan, nyugalomban, tervezetten zajlana az idei év – mindenkinek a lehető legjobb módon.

Nyáron befejezem a családsegítő dúla képzést, utána nem hiszem, hogy más, ekkora volumenű tanulmányba belevágnék. Amit mindenképp el akarok végezni, az az új Google Analytics-re, a G4-re átállásra vonatkozó képzés.

Mivel mindenem a konverzió (Prazsák Laci is konverziókban gazdag új évet kívánt nekem :D), muszáj átállnom erre az új rendszerre. Minden ügyfélnél szuper konverzióméréseket építettem fel az elmúlt években, sír a szívem, hogy idén nyáron ettől meg kell válnom és valami újat kell alkotnom egy teljesen új rendszerben.

Az idei lesz az első év, hogy aktívan földet művelek tavasztól, ez is biztos rengeteg újdonságot hoz majd, pl. tovább bővíthetem az általam felismert madarak számát. 😀 (igen, ilyen kvíz is van a neten!)

Kívánok mindenkinek egyéni és szakmai sikerekben, valamint (Prazsák Laci után szabadon) konverziókban gazdag új évet! 🙂

Máskor is szeretnél hasonló dolgokról olvasni? Kövesd a munkánkat:

Fejlesztő vagy designer? Melyik mellett dönts?

Már tudjuk, hogy változtatásra van szükség az oldalunkon, azt is megállapítottuk, hogy ezek milyen típusú változtatások legyenek. Most egy újabb nehéz kérdés elé nézünk: Kit bízzunk meg a feladattal? Fejlesztőre vagy webdesignerre lesz szükségünk?

Milyen képanyagot készíts a bloghoz?

Hogyan tudod ezt otthonról, akár laptop nélkül kivitelezni úgy, hogy az esztétikus legyen? Petrekovits Márton (Marci), az utolsó reneszánsz marketingesek egyike a tegnapi blogolási témánkat folytatja. Sok-sok KÖNNYEN és GYORSAN használható tipp a videóban!Máskor is...

Mit tegyél, ha nem szexi a fogászati márkád?

Dolgoztam olyan fogászati kereskedőcéggel, akik nem számítottak "szexinek" a piacon, de ettől függetlenül gyorsan tudtak növekedni és rengeteg megrendelőjük volt. Náluk a klasszikus B2B kommunikáció NEM MŰKÖDÖTT. A kezdeti években kint voltunk a Dental World-ön,...

Az alázat ereje

Én hiszek az ALÁZAT erejében. Tudom, ez manapság már nem trendi, de én akkor is el fogom mondani minden adandó alkalommal, hogy mennyi mindent nyerhetsz azzal, ha alázatos vagy - a munkádban, a szakmádban, sőt, akár az életedben is. Ha alázattal végigtanulod az...

7 fogászati marketing kampány, amivel neked már nem érdemes kísérletezned

Azt nem lehet rám mondani, hogy ne lennék kreatív ötletek híján, ha új fogászati marketing kampányokat kell kitalálni. Szeretek tesztelgetni, és szerencsére az ügyfeleim jelentős része is nyitott az újdonságokra. Vannak ötletek, amik eleve kudarcra voltak ítélve, de akadnak olyanok, amikről csak később derült ki, hogy nem fogják beváltani a hozzájuk fűzött reményeket.

DentOwl Talk – After Eight Dr. Lászlófy Csabával

A tavaszi karantén alatt DentOwl Talk címmel indítottunk élő, interaktív Zoom-beszélgetéseket, meghívott vendégekkel. Az első invitáltunk Dr. Lászlófy Csaba, szájsebész kolléga volt, aki most is első kérésre elfogadta meghívásunkat, hogy a márciusi korlátozások óta eltelt 9 hónapról, annak tanulságairól és személyes tapasztalatairól kötetlenül beszélgessen velünk.