Tavaly találkoztam először az OHI-S orosz edukációs platform hirdetéseivel az Instagramon.

Bár én nem vagyok fogorvos, mégis belekerültem a célzásukba. Ez valószínűleg azért lehet, mert a napom nagy részében orvosi oldalakat nézek vagy ezeket kezelem, illetve 2015 óta én is érdekelt vagyok a nemzetközi fogászati oktatások online értékesítésében.

Lenyűgöztek a megszokottól eltérő grafikai anyagaik (eye-catching) és a tökéletesen felépített weboldaluk (UI – user interface), de a legfontosabb indok, amiért bekövettem őket, az “agresszív” piacrálépésük volt. Nem tudtam úgy kinyitni az Instagramot, hogy ne futottam volna bele valamelyik hirdetésükbe.

Ennek valószínűleg banálisan egyszerű az oka: az orosz piacon megszokott hirdetési ár töredékéért tudnak itthon jelen lenni. Az erre allokált összeg elegendő arra, hogy a potenciális felhasználók mindegyikét elérjék – akár többször.

 

Az OHI-S-ről

Az orosz tulajdonú cég webinárokat kínál szupersztár fogászati előadókkal, emellett a világ nagyvárosaiba szervez fogászati kongresszusokat. A Facebookon 34.000 követőjük van, a VK oldalukat (orosz közösségi oldal) közel 16.000 ember követi, és az Instagramon is több mint 36.000 rajongót tudtak összegyűjteni.

Gyors kutatást végeztem, és a követők jelentős része szakmabeli. Nem volt nehéz kitalálnom, mert sokan a közösségi médiában is feltüntetik a doktor titulust a nevük előtt. Elsősorban oroszul kommunikálnak a követőkkel, de a honlapjuknak van angol változata is, bár nem minden tartalom érhető el rajta így.

A hitelesség érték?

Egy prominens fogorvos ismerősöm ismeri a márkát, látta már a hirdetésüket, de még soha nem kattintott rájuk. A hitelességet hiányolta tőlük: nem voltak referenciáik, mégis nagy nevekkel hirdettek. Kikerülték a hagyományos fogorvosi platformokat, amiket mindenki ismer. Az új orvosi oldalak mindig ezeken a csatornákon keresztül érkeztek, a közönség is így volt kondicionálva.

Az OHI-S-nél csak a domináns jelenlétet tapasztalta, plusz a szép, de kevésbé releváns illusztrációs képeket.

Viszont telnek-múlnak a hónapok, még mindig jelen vannak a piacon, és nem igazán érkezett rájuk panasz a közösségi oldalakon. Sőt, a fogorvosi szupersztárok sem posztoltak, hogy visszaéltek volna a képeikkel, így ez a gát kezd feloldódni… Lassan átveszi a helyét a kíváncsiság: mit tudhat ez a cég, hogy ennyi ideje jelen tud lenni a közösségi oldalakon? Vajon ennyire jól megy nekik vagy hatalmas tartalékokkal rendelkeznek?

A saját ügyfeleimnél is tapasztaltam, mennyivel jobban tud teljesíteni egy ismert edukációs márka egy ifjú titánhoz képest. Ezért fontos, hogy új belépőnél időt és pénzt invesztáljunk a márkaépítésbe, akár a fent említett fogászati berkekben „ismert platformok” bevonásával.

Én mindig a hosszú távú építkezésben hiszek: biztos alapokra épül a legerősebb vár.

Máskor is szeretnél hasonló dolgokról olvasni? Kövesd a munkánkat:

MÁSODVÉLEMÉNY = minősítés?

Rengeteg alkalom adódik, amikor másodvéleményt kell adni egy páciensnek, akár házon belül, akár ismeretlen fogorvos ajánlatával kapcsolatban. Ebben az esetben SOHA nem ajánlott a minősítés - még akkor sem, ha te a kiadott kezelési tervvel semmilyen szempontból nem...

Fejezzük már be az ítélkezést a pályatársaink felett!

Miért NEM JÓ neked sem hosszú távon, ha más orvosokat minősítesz a közösségi oldalakon? Hogyan csap vissza rád a saját „varázsigéd”? Nyílt levélnek szánt gondolatmenet.

Fórumok, chatszobák és zárt csoportok – Mi a közös bennük?

Tegnap jött a felismerés: minden maradt a régi, csak a platform változott. 2007-ben kezdtem el online marketing területen dolgozni. Akkoriban szinte minden honlapnak volt hozzászólás/chat/fórum funkciója, amit sokan használtak is, ott osztották meg kért-kéretlenül a véleményüket az adott tartalomról.

Dr. Varga Endre és Késmárki László. A legmenőbb fogászati startup

A DentOwl Talk következő vendége Dr. Varga Endre és Késmárki László tech guru lesz a dicomLAB-tól. A fogászati vállalkozást idén a 2. legnagyobb potenciálú magyar startupnak választották.

“Én nem használom ezt a marketingeszközt, tehát nincs értelme használni a cégemben sem!”

Az elmúlt hetekben többször is belefutottam a fenti gondolatmenetbe a marketing kampányok kapcsán: ha te valamit magánemberként nem használsz vagy nem szeretsz, akkor a teljes marketing eszköz értelmetlen, és ne is használjuk őket a cégben sem. De biztos ez a jó gondolatmenet?

Fogászati videós tartalmak készítése – 3 tipp

A fogászati videós tartalmak a legkedveltebb játszótereimmé váltak az elmúlt években! Szerencsére nagyon jól teljesítenek, így összeköthetem a kellemest a hasznossal. Írtam nektek egy kisokost a Dental Menedzser oldalára, milyen videókat érdemes készíteni a Youtube-ra.