Mi történt a covid első és második hullámában a külföldi magyar tulajdonú rendelőkkel? Van-e vagy lesz-e hatással a magyar piacra a kiutazni nem tudó orvosok munkakeresése? A DentOwl Talk After Eight december végi különkiadásában ezúttal 3 külföldi praxisban érdekelt szakemberrel beszélgettünk.

Hogyan látja a piaci mozgásokat a befektető, a közgazdász és fogorvos? Miként érintette a külföldi rendelőket a lezárás? Lehet-e, érdemes-e példát venni az angolszász gazdasági kultúrából? És ha igen, mit?

Kitekintés

Erre a beszélgetésre március óta készültem. Akkor kaptak szárnyra az első pletykák a bezárásokról, az óriásrendelők eladásáról-felvásárlásáról, állami befektetésekről… Májusban körvonalazódott a piaci átalakulás a fogászati szektorban. A korábbi versenytársak megtízszereződtek. Rengeteg “kis hal” úszott be a vízbe, de megjelentek a cápák is, akik alapjaiban alakították át a magyar hirdetési piacot.

8 hónapig halogattuk az első, kvázi bevezető beszélgetés elkészültét, de belevágtunk! Kisebb falatnak tűnt a külföldi magyar tulajdonú rendelők helyzete, mint rögtön a beutaztatással kezdeni. De ami késik, nem múlik! 

Meghívott vendégeink

Fontos volt számunkra a különböző nézőpontok ütköztetése, hiszen teljesen más kihívásokkal küzd egy szinte új fogorvosi rendelő, mint a tizenéves tapasztalattal és stabil pénzügyi háttérrel rendelkező társa. Ugyanígy máshogy áll a kihívásokhoz a fogorvos és a közgazdász, más döntéseket hoznak, mást tekintenek prioritásnak. Az ilyen típusú megközelítésekből lehet tartalmas beszélgetést remélni.

Akik kamerák elé ültek:

  • Dr. Hargitai Dániel, az írországi Be Spoke Dental tulajdonosa
  • Sugár Márton, közgazdász, befektető, akkreditált coach, a londoni és budapesti székhelyű Forest & Ray tulajdonosa
  • Máté Zoltán fogászati közgazdász és tréner, a Dental Menedzser Kft. tulajdonosa, több külföldi rendelő tanácsadója

A beszélgetés egy pontján becsatlakozott Szakonyi Gábor, a Vital Europe Kft. vezetője, akinek ezúton is köszönjük a meglátásait. A szervezési fázisban természetesen megkerestünk nagy (nagyon nagy) kinti rendelőt is, de nem vállalták a szereplést. Külön öröm számunkra, hogy végül jelentős piaci szereplő is merte vállalni a gondolatait a témában.

Az interaktív panelbeszélgetés házigazdái a DentOwl Talk alapítói voltak:

  • Dr. Radánovics-Nagy Dániel
  • Dr. Mekis Miklós
  • Szemes Orsolya – Fogászati Kommunikáció
DentOwl Talk - After Eight: Külföldi rendelők helyzete / Fogászati kommunikáció

Szerkesztői meglátás

A műsor után szó érte a ház elejét, hogy mit keres egy fogorvosoknak szóló műsorban közgazdász és/vagy tanácsadó, nincs rálátásuk arra, ami mindennap a rendelőben történik, „nem nekik kell a hátukon vinni a praxist”.  Ezzel egyáltalán nem értek egyet! Az, hogy a magyar felsőoktatásban nem képezi részét az orvosok oktatásának a praxismenedzsment, a gazdasági alapok, azt rettentő nagy hibának tartom. Egy rendelő üzemeltetése nem merül ki abban, hogy elvégezzük azt, amire felesküdtünk. Számos egyéb, rendkívül stresszes adminisztrációs, jogi és gazdasági feladattal jár, amit tárgyi tudás nélkül mindenki a saját kárán tapasztal meg. A fogorvos társadalom egy jelentős része önálló praxisban dolgozik, saját rendelőt vezet, gazdasági tevékenységként IS tekintve a munkájára. A gyógyításon kívül a célja, hogy megéljen (ördögtől való, de akár profitáljon is) belőle.

Akik már felismerték, hogy a jó munka nem egyenesen arányos a jövedelmező praxissal, azok tanulnak, fejlődnek gazdasági kérdésekben is, kíváncsiak, hogyan látják a piac helyzetét a gazdasági szakemberek. Így lehet érzések és vélemények mellé behozni racionális meglátásokat is.

Szerintem a négy beszélgetőtárssal lett kerek egész a történet.

A beszélgetést itt tudod visszanézni, ha lemaradtál róla:

Máskor is szeretnél hasonló dolgokról olvasni? Kövesd a munkánkat:

9+1 tipp a hatékony fogászati blogposzthoz

Azért, hogy ne csak te, de az olvasóid is élvezzék azt, amiről írsz, érdemes betartanod néhány blogolási alapszabályt.

Milyen szakértőn ne spórolj?

Én minden partneremet arra biztatom, hogy tanácsadók bevonása helyett az edukációra fordítson nagyobb figyelmet: így a tudás házon belül marad, és ez hosszú távon sokkal kifizetődőbb a rendelőnek. Viszont vannak olyan területei a fogászati marketingnek, amibe...

MÁSODVÉLEMÉNY = minősítés?

Rengeteg alkalom adódik, amikor másodvéleményt kell adni egy páciensnek, akár házon belül, akár ismeretlen fogorvos ajánlatával kapcsolatban. Ebben az esetben SOHA nem ajánlott a minősítés - még akkor sem, ha te a kiadott kezelési tervvel semmilyen szempontból nem...

Nem megfelelő beteganyag? Ezért ne legyél „kuponos rendelő”!

A május 1-i Dentowl Talk komment szekciójában jót mulattak a fogorvosok a "kuponos rendelő" kifejezésen. A pandémiával járó leállás rengeteg fogászatot hozott nehéz helyzetbe - pont, mint a 2008-as gazdasági válság. Hiszem, vallom és tapasztalom, hogy nem kell állandó...

Fogászati SEO teszt – Fogfeltöltés

Márciusban megalkottam egy új fogászati szót, ami korábban nem létezett: a FOGFELTÖLTÉS nevet kapta.

Átmeneti otthonba látogatott a Dental Meetup csapata

Az idei nyár utolsó helyszíneként az SOS Krízisalapítvány egyik fővárosi intézményében járt a Dental Meetup csapata. A 13 család átmeneti befogadására alkalmas otthon lakóinak vittek korcsoport specifikus szájhigiénés termékeket a Jordan Hungary jóvoltából. Az ott...