Pénteken egy privát oktatáson szóba került a DARK és a szürke MARKETING. Ma reggel pedig ócsárolni kezdtek egy meghatározó praxist az egyik szakmai Facebook csoportban.

Sajnos rendszeresen hallok történeteket arról, hogyan járatják le egymást a „konkurens rendelők”:

Facebookon egy álnéven írt negatív komment, Google-ben egy rossz értékelés, szakmai pletykák terjesztése, névtelen üzenet az ÁNTSZ-nek…

Már írtam erről, de most is nagyon fontosnak tartom megjegyezni: az áskálódás, a konkurencia lehúzása (nyilvánosan vagy „csak” online) NEM vezet sehova. A te idődet, energiádat elveszi, mert addig sem a SAJÁT DOLGAIDDAL foglalkozol. Minden negatív komment visszaüt rád – nem most, majd egy másik csoportban.

A felesleges kommentelgetés helyett nézd meg, mi zavar téged abban a bizonyos másikban:

(1) Ha mindenhol vele, az ő hirdetésével találkozol

Tanulj tőle, használj te is remarketinget, csoportosíts nagyobb büdzsét az online hirdetésekre és optimalizáld jobban a kampányaidat. Vagy tiltsd le a hirdetéseit minden felületen!

(2) Szakmaiatlannak tartod az üzletpolitikáját

Fordíts nagyobb figyelmet az edukációra a saját csatornáidon. Mutasd meg a leendő pácienseknek, mivel kaphatnak nálad többet. Magyarázz meg mindent az alapoktól! Tüntesd fel a szakmai sikereidet (páciensnyelven is érthető formában) a honlapon és a közösségi oldalakon.

(3) „Nem is jó orvos, csak híres!”

Ki gátol meg téged, hogy YouTube csatornát indíts? Vagy szakmai anyagokat publikálj? Vagy előadj hazai és nemzetközi konferenciákon? Keresd meg a szervezőket, kezdd kicsiben. Ha meg nem akarsz híres lenni, mert „inkább gyógyítasz”, akkor fogadd el, hogy neki a szereplés jutott, ő ebben jó, te pedig valami másban.

Máskor is szeretnél hasonló dolgokról olvasni? Kövesd a munkánkat:

“Én nem használom ezt a marketingeszközt, tehát nincs értelme használni a cégemben sem!”

Az elmúlt hetekben többször is belefutottam a fenti gondolatmenetbe a marketing kampányok kapcsán: ha te valamit magánemberként nem használsz vagy nem szeretsz, akkor a teljes marketing eszköz értelmetlen, és ne is használjuk őket a cégben sem. De biztos ez a jó gondolatmenet?

Fórumok, chatszobák és zárt csoportok – Mi a közös bennük?

Tegnap jött a felismerés: minden maradt a régi, csak a platform változott. 2007-ben kezdtem el online marketing területen dolgozni. Akkoriban szinte minden honlapnak volt hozzászólás/chat/fórum funkciója, amit sokan használtak is, ott osztották meg kért-kéretlenül a véleményüket az adott tartalomról.

Fogászati videós tartalmak készítése – 3 tipp

A fogászati videós tartalmak a legkedveltebb játszótereimmé váltak az elmúlt években! Szerencsére nagyon jól teljesítenek, így összeköthetem a kellemest a hasznossal. Írtam nektek egy kisokost a Dental Menedzser oldalára, milyen videókat érdemes készíteni a Youtube-ra.

Fejlesztő vagy designer? Melyik mellett dönts?

Már tudjuk, hogy változtatásra van szükség az oldalunkon, azt is megállapítottuk, hogy ezek milyen típusú változtatások legyenek. Most egy újabb nehéz kérdés elé nézünk: Kit bízzunk meg a feladattal? Fejlesztőre vagy webdesignerre lesz szükségünk?

DentOwl Talk – After Eight Dr. Lászlófy Csabával

A tavaszi karantén alatt DentOwl Talk címmel indítottunk élő, interaktív Zoom-beszélgetéseket, meghívott vendégekkel. Az első invitáltunk Dr. Lászlófy Csaba, szájsebész kolléga volt, aki most is első kérésre elfogadta meghívásunkat, hogy a márciusi korlátozások óta eltelt 9 hónapról, annak tanulságairól és személyes tapasztalatairól kötetlenül beszélgessen velünk.

Esettanulmány: GYIK videók fogászati rendelőknek

Amikor GYIK tartalmat gyártunk, akkor összegyűjtjük azokat a témákat, amik a legtöbbször merülnek fel a páciensek fejében. Szakmabeliként ezek rendkívül egyértelműnek sőt, akár butaságnak is tűnhetnek, ám sokan mégsem tudják rá a választ.