Tegnap jött a felismerés: minden maradt a régi, csak a platform változott!

2007-ben kezdtem el online marketing területen dolgozni. Akkoriban szinte minden honlapnak volt hozzászólás/chat/fórum funkciója, amit sokan használtak is, ott osztották meg kért-kéretlenül a véleményüket az adott tartalomról. Virágoztak a blogoldalak, és aranykorukat élték a fórumszobák (lsd. Index fórumok, nlcafe.hu vagy hoxa), amit mi ki is használtunk marketing célokra. (Szürke marketing – csinálhatunk úgy, mintha nem lenne, de van a mai napig, sajnos.)

2010-ben már éreztük a hanyatlást, akkor kezdtük el aktívan a Facebook oldalakon való állandó kommunikációt (NAPI 2-3 poszt!). A chatszobák beszélgetései pedig átkerültek a posztok alá. 

Versenyt űztünk a cégnél abból, ki tud elérni több megosztást és hozzászólást. A magán Facebook oldalamon 2013-ban megörökítettem az akkori rekordomat, az egy poszthoz érkezett 710 like-ot és 349 megosztás. Egy általam írt könnyed cikkre reagáltak ennyien. Ma már mosolyogok ezeken a számokon, hiszen százezerekkel több magyar felhasználója van a Facebooknak 2020-ban, mint 7 évvel ezelőtt, de akkor rendkívül büszke voltam rá. Még a korábbi ügynökségem alapítója is pozitívan reagált rá (ez egyáltalán nem jellemző rá).

A nagy sales titok – a zárt csoportok

Majd jött a Facebook “nagy újítása”, a zárt csoport. 2016 óta kezelek adminként 5000 fő feletti “mini közösségeket”. A csoportok dinamikája azonos a fórumokkal:

  • vannak topikok,
  • lehet keresgélni,
  • ki-be lépni a számunkra szimpatikus azonos témájú csoportokban,
  • inspirálódni
  • és (sajnos) a napi stresszt is itt akarják levezetni néhányan.

A zárt csoport illúziója védettséget ad a felhasználóknak: nem látják minden intim gondolatukat a barátaik, munkatársaik… Ahogy megadta ezt korábban a nickneves fórumszobák biztonságos melege. 

Pár hónapja elkezdtek a csoportjainkban is megjelenni a burkolt (szakavatott szemnek egyáltalán nem az, de hát itt kapom vissza az élettől, amit én is csináltam) márkakommunikációk, beszélgetésekbe ágyazott hirdetések. Nagyon zavart minket, töröltük a tartalmakat és kitiltottuk a felhasználókat. Pont úgy, ahogy velünk is történt 10 év ezelőtt. Egy másik csoportszobában, egy már alig lélegző, de akkor rendkívül népszerű oldalon.

Miért fontos mindez?

A felfedezésem csak annyi, hogy egy ennyire gyorsan változó piacon azt éreztem, hogy állandóan naprakésznek kell lennem, mert akár 2 hónap alatt is “elveszhet az addigi tudásom” egy új algoritmusnak, egy új funkciónak köszönhetően. Ez természetesen így is van, viszont 13 év alatt megismertem annyira a piacot, hogy lássam a “Big Picture”-t, és még gyorsabban átlássam a piaci változásokat.

Valahogy szerencsénk volt, hogy mindig az elsők között nyúltunk minden újításhoz, megéreztük, mit kell csinálni, így leelőzhettünk sok vetélytársat, akik évekkel, évtizedekkel később értek utol minket. Mi már 2007-ben gyártottuk a videós tartalmakat az ügyfeleknek, hagyományos módon kamerával és vágóprogrammal, sok-sok munkaórával. Nem hittük, hogy 2020-ban ezt élőben csináljuk majd egy mobillal a kezünkben…

Ezt pedig itt hagyom záró mondatnak:

Tavaly óta a zárt csoportokban is lehet hirdetni a Facebookon, hiszen a tulajdonosi kör tudja, hogy itt találhatóak meg aktívan a felhasználók. Az oldalakon alig van visszajelzés. Mindezek tudatában te még mindig “gyártod a tartalmat” a Facebook oldalra?

Máskor is szeretnél hasonló dolgokról olvasni? Kövesd a munkánkat:

Az alázat ereje

Én hiszek az ALÁZAT erejében. Tudom, ez manapság már nem trendi, de én akkor is el fogom mondani minden adandó alkalommal, hogy mennyi mindent nyerhetsz azzal, ha alázatos vagy - a munkádban, a szakmádban, sőt, akár az életedben is. Ha alázattal végigtanulod az...

Milyen képanyagot készíts a bloghoz?

Hogyan tudod ezt otthonról, akár laptop nélkül kivitelezni úgy, hogy az esztétikus legyen? Petrekovits Márton (Marci), az utolsó reneszánsz marketingesek egyike a tegnapi blogolási témánkat folytatja. Sok-sok KÖNNYEN és GYORSAN használható tipp a videóban!Máskor is...

Mik a leggyakoribb hibák a fogászati weboldalaknál?

Nézd meg a teljes beszélgetést itt:Vagy olvasd el röviden most. Petrekovits Marcival, a FatFlamingo webdizájnerével készítettünk egy videósorozatot a fogászati honlapokról. Az első adásunkban arról beszélgetünk, melyek azok a helyzetek, amikor érdemes lehet lecserélni...

Esettanulmány: GYIK videók fogászati rendelőknek

Amikor GYIK tartalmat gyártunk, akkor összegyűjtjük azokat a témákat, amik a legtöbbször merülnek fel a páciensek fejében. Szakmabeliként ezek rendkívül egyértelműnek sőt, akár butaságnak is tűnhetnek, ám sokan mégsem tudják rá a választ.

Letiltott Facebook hirdetési fiók – Mit tehetsz?

Júniusban új együttműködést kezdtünk egy frissen induló ügyféllel: főként PPC kampányokban kérte a segítségem, azaz a Facebook és Google hirdetések tervezésében és kivitelezésében. Ám már a kampányindítás előtt problémába ütköztünk: le volt tiltva a hirdetési fiókja. Tanulságos kálvária-megosztás kezdődik.

Miért nem lesz páciens a bejelentkezőkből?

Minden bejelentkező ügyfél egy potenciális páciens, aki súlyos forintokba kerül a rendelőnek. Ha nincs is állandó hirdetésed, akkor is van: honlapod közösségi oldalaid (Facebook, Youtube, Instagram) nyomtatott anyagod (névjegy, ajánlókártya) hírleveleid amiért egyszer...