Sosem tagadtam, hogy komoly függőségem alakult ki 2017-ben a TikTok miatt (akkori nevén Musical.ly)… De mit tud hozzáadni egy fogászat marketingjéhez, ha tudatosan használjuk? Erről beszélgettünk a Dental Menedzser legújabb podcast adásában.

Mihez kezdj a TikTok közösségi oldallal, ha elmúltál 14 éves és a rendelőd kommunikációjába szeretnéd bevonni? Egyáltalán jelen kell-e lenned a létező összes platformon, mint fogorvos?
 
A Dental Menedzser podcast szuper platform, mert rengeteg nézőpontot meg tudunk mutatni a hallgatóknak, így nem csak a veled szerződésben álló marketing cég véleményét hallhatod a témáról.
 
  • Az adás házigazdája dr. Fügedi-Hegedűs Orsolya fogorvos, egészségügyi menedzser.
  • A gazdasági oldalt Máté Zoltán fogászati közgazdász, a Dental Menedzser alapító-tulajdonosa képviselte.
  • A tartalomgyártói-fogászat szakmai oldalon Mester Emese dentalhigiénikus, a Tudatos Szájápolás és Dentalhigiénikus vagyok közösség alapítója állt, aki feketeöves közösségi média menedzser.
  • A marketing-adat oldalon pedig én, Szemes Orsolya ültem.

Miért jó a fogászatoknak a TikTok?

Pro
A TikTok közösségi oldal marketing szempontból azért jó, mert iszonyatos gyorsan tudnak terjedni a videók. Miközben vért izzadunk, hogy a követőink NEGYEDÉHEZ eljusson egy tartalom a Facebookon, addig a TikTokon, egy újnak számító profilon, két nap alatt egy közepesen jó/érdekes videóval 12.000 főhöz jutottunk el az egyik rendelővel, és ez a szám azóta is napról napra növekszik. Ehhez mindössze annyira volt szükség, hogy a platform szabályai szerint készítsünk tartalmat. 
 
Tehát előre gyártott YouTube, Reels stb. videók nem működnek rajta.
Kontra
Igen, rendkívül látványos eredményeket tudunk mutatni az ügyfeleknek, és van is belőle konverzió: azaz érkeznek a bejelentkezések a platformról. Viszont nem tudunk szűrni sem lokáció, sem közönség szerint. Boldog-boldogtalannak dobálja fel a videót az algoritmus, így kommentálnak az ország másik végéről obszcén dolgokat a doktornőnek a frusztrált férfiak. Eközben az Instagramon vagy Youtube-on kevesebb követőnk van, de ők valóban releváns páciens-magok, akikkel az orvosnak is jobb érzés dolgozni. 
 
Én sose hajtottam a tízezres követőszámra. Szerintem fontosabb, hogy csak valóban aktív, kötődő rajongóink legyenek – a rendelő számára legrelevánsabb platformon. Ám mégis vannak rendelői sikersztorik a TikTokon, akik százezres követőbázissal dolgoznak. Aki kimarad, lemarad? A podcast adásban választ kapsz a kérdésre!

Máskor is szeretnél hasonló dolgokról olvasni? Kövesd a munkánkat:

Karácsonyi látogatás az SOS Krízisközpont anyaotthonaiban

Karácsonyhoz közeledvén úgy gondoltuk, hogy újra meglátogatunk néhány szociális intézményt, hogy szájápolási termékeket és a „köszönöm-listákról” jó néhány kívánságot (tartós élelmiszert, higiénés árucikkeket) vigyünk a rászorulóknak.

ELVESZETT a rendelő a Google-ben? Google Cégem hiba javítása

Mit lehet tenni, ha a Google nem jó helyre rakja a rendelő pozícióját és így nem találnak oda a páciensek?

9+1 tipp a hatékony fogászati blogposzthoz

Azért, hogy ne csak te, de az olvasóid is élvezzék azt, amiről írsz, érdemes betartanod néhány blogolási alapszabályt.

Ilyen volt 2023! Évértékelő

Megvan az a jelenet az Indiana Jones első részéből, amikor Indi egy óriási kőgolyó elől menekül fejvesztve? Ilyennek éreztem a tavalyi évem…

Mutasd a fogad, megmondom, ki vagy! Igazságügyi fogorvosszakértők

Az igazságügyi fogorvostan a szakma végtelenül izgalmas határterülete, melynek módszerei rutinszerűen alkalmazott részét képezik az igazságügyi személyazonosítás tárházának – akár ha bűnfelderítésre, harapásnyomok vizsgálatára, akár ha katasztrófák és halálos tömegszerencsétlenségek áldozatainak identifikálására gondolunk.

Külföldi tulajdonú fogorvosi rendelők helyzete

Mi történt a covid első és második hullámában a külföldi magyar tulajdonú rendelőkkel? Van-e vagy lesz-e hatással a magyar piacra a kiutazni nem tudó orvosok munkakeresése?