Júniusban új együttműködést kezdtünk egy frissen induló ügyféllel: főként PPC kampányokban kérte a segítségem, azaz a Facebook és Google hirdetések tervezésében és kivitelezésében. Ám már a kampányindítás előtt problémába ütköztünk: le volt tiltva a hirdetési fiókja. Tanulságos kálvária-megosztás kezdődik.

Miért tilt le hirdetési fiókokat a Facebook?

Az idei évben egyre gyakrabban “jár el a Facebook keze”, ha tiltásról van szó. Azt fontos kiemelnem, hogy a fiók tiltás nem azonos a hirdetés visszautasításával. Előfordulhat, hogy olyan képet vagy szöveget teszel közzé, ami nem egyezik a Facebook irányelveivel, pl. előtte-utána  vagy túl közeli arc részletet tartalmaz a fotó, esetleg személyes jellegű üzenetet jelenít meg a szöveg. Ám amint ezeket a hibákat javítod, úgy gond nélkül folytathatod a hirdetést. 

Ám hirdetési fiók tiltása esetén semmilyen hirdetést nem tehetsz közzé, azonnal hibaüzenetet kapsz. 

Mit tudsz tenni a hirdetési fiók tiltása ellen?

Ebben a konkrét esetben azt rótta fel nekünk a Facebook egy teljesen új hirdetési fiók esetén (ezt fontos hangsúlyoznom), hogy elértük a maximum hirdetési számot. Természetesen egyetlen kampányunk sem volt, hiszen akkor hoztuk létre a hirdetési fiókot. Az ügyfél korábban próbálkozott már hirdetésekkel a személyes profiljából, amit le is tiltott a rendszer, mert olyan képet próbált kiemelni, amin pánt nélküli ruhát viselt. Ezt a rendszer meztelenségnek érzékelte és azonnal tiltotta. Viszont ez nem a céges hirdetési fiókból történt!

Írtam a nemzetközi ügyfélszolgálatnak, hogy vizsgálják felül a problémát. Azt érdemes tudni, hogy a Facebook ügyfélszolgálata borzasztó: sablonválaszokat írnak, napokba-hetekbe-hónapokba telik, hogy konkretizáljanak egy problémát és ez nem jelenti azt, hogy meg is oldják azt.

Jelen esetben a már megszokott papírforma érvényesült:

  1. Elküldtem a hibákat tartalmazó képernyőmentéseket és megfogalmaztam a problémát.
  2. Kaptam egy sablonüzenetet a GYIK belinkelésével és türelemre intettek.
  3. 2 nap múlva újból kaptam egy emailt, amiben arra kért egy új support-os kolléga, hogy foglaljam össze mi a probléma. Ezt még mindig kedvesen megtettem.
  4. Újabb sablonüzenet.
  5. Újabb két nap, ismét egy másik ügyfélszolgálatos. 

Mint a véget nem érő népmesék: ezt közel 1 hónapig játszottuk, mire meguntam a “hivatalos utat”. Semmilyen kézzel fogható segítséget nem kaptam, a problémát realizálták, de nem jutottunk megoldásra. Itt kézbe vettem a dolgokat.

Fontos adalék, hogy a Facebook nem szereti, ha “trükközöl” és nem a hivatalos utat járod. Egy rossz lépés és letilthatja a magán profilodat is. Ez ugye számomra kifejezetten előnytelen, hiszen tucatnyi vállalkozás hirdetéseit kezelem.

Megoldás hirdetési fiók letiltása esetén

Alternatív út

Készítettem egy új Vállalkozáskezelő fiókot, majd egy hirdetési fiókot az ügyfél profiljából. Az első tesztkampánynál ugyanabba a hibába ütköztünk: elértük a hirdetési maximumot. Itt kezdett feltűnni, hogy nem bug-ról (programozási hibáról) lehet szó, mint ahogy azt korábban a support jelezte nekem.

Megkértem az ügyfelet, hogy egy általa megbízhatónak vélt profilból hozzunk létre egy tőle és tőlem független fiókot. Az édesanyjára esett a választása, aki “nem felhasználói szinten kezeli a Facebookot”, értsd ezt úgy, hogy sem a Facebook, sem az email belépési jelszavára nem emlékezett… Nem kis nehézségek árán sikerült az anyuka profiljával regisztrálni egy új Vállalkozáskezelőt és egy új hirdetéskezelőt, immár a harmadikat. Az ügyfelet szándékosan nem adtuk hozzá, csak engem. Csodák csodájára nem lépett fel hibaüzenet a hirdetések indításakor, 1 hónap után elindulhattak a hirdetések!

Mi ebből a tanulság?

  • Ne szegd meg a Facebook irányelveit, mert hosszú távú büntetésre számíthatsz!
  • Ha hibaüzenetet jelez neked a rendszer, akkor nem erőltesd, hogy átmenjen a hirdetést, hanem javítsd ki a hibákat!
  • Letiltott fiókkal, kártyával vagy profillal NE HOZZ létre másik hirdetési fiókot, mert azt is tiltani fogja automatikusan a rendszer.
  • Ha nem értesz a hirdetéskezelőhöz, kérd egy profi segítségét MIELŐTT még baj lenne. 🙂 Takarítani sokkal nehezebb, mint építkezni.
  • Járt utat a járatlanért néha érdemes elhagyni. 

Máskor is szeretnél hasonló dolgokról olvasni? Kövesd a munkánkat:

Fórumok, chatszobák és zárt csoportok – Mi a közös bennük?

Tegnap jött a felismerés: minden maradt a régi, csak a platform változott. 2007-ben kezdtem el online marketing területen dolgozni. Akkoriban szinte minden honlapnak volt hozzászólás/chat/fórum funkciója, amit sokan használtak is, ott osztották meg kért-kéretlenül a véleményüket az adott tartalomról.

Ingyenes fotóbankok – Innen válogass!

Az interneten fellelhető képeket nem használhatod fel kedved szerint, hiszen azok valaki munkájának gyümölcsei, így jogosan tart igényt a jogdíj megfizetésére. Talán már Te is hallottál olyan „stockfotó” oldalakról, ahonnan 1-2 dollárért cserébe...

Mikor érdemes lecserélni a fogászat weboldalát?

Petrekovits Marcival, a FatFlamingo webdizájnerével készítettünk egy videósorozatot a fogászati honlapokról. Az első adásunkban arról beszélgetünk, melyek azok a helyzetek, amikor érdemes lehet lecserélni egy rendelő weboldalát.

Miért nem lesz páciens a bejelentkezőkből?

Minden bejelentkező ügyfél egy potenciális páciens, aki súlyos forintokba kerül a rendelőnek. Ha nincs is állandó hirdetésed, akkor is van: honlapod közösségi oldalaid (Facebook, Youtube, Instagram) nyomtatott anyagod (névjegy, ajánlókártya) hírleveleid amiért egyszer...

Külföldi tulajdonú fogorvosi rendelők helyzete

Mi történt a covid első és második hullámában a külföldi magyar tulajdonú rendelőkkel? Van-e vagy lesz-e hatással a magyar piacra a kiutazni nem tudó orvosok munkakeresése?

Értékesítés az IDS-en

Marketingesként az IDS-en legizgalmasabb élmény a kultúrák különböző értékesítési stratégiája volt. Az amerikaiak a lenyűgöző standelemekkel, az izgalmas fogászati showműsorokkal és a dübörgő zenével fogtak meg. (Fogászati kiállításon hangos zene? Meglepett, de...