Júniusban új együttműködést kezdtünk egy frissen induló ügyféllel: főként PPC kampányokban kérte a segítségem, azaz a Facebook és Google hirdetések tervezésében és kivitelezésében. Ám már a kampányindítás előtt problémába ütköztünk: le volt tiltva a hirdetési fiókja. Tanulságos kálvária-megosztás kezdődik.

Miért tilt le hirdetési fiókokat a Facebook?

Az idei évben egyre gyakrabban “jár el a Facebook keze”, ha tiltásról van szó. Azt fontos kiemelnem, hogy a fiók tiltás nem azonos a hirdetés visszautasításával. Előfordulhat, hogy olyan képet vagy szöveget teszel közzé, ami nem egyezik a Facebook irányelveivel, pl. előtte-utána  vagy túl közeli arc részletet tartalmaz a fotó, esetleg személyes jellegű üzenetet jelenít meg a szöveg. Ám amint ezeket a hibákat javítod, úgy gond nélkül folytathatod a hirdetést. 

Ám hirdetési fiók tiltása esetén semmilyen hirdetést nem tehetsz közzé, azonnal hibaüzenetet kapsz. 

Mit tudsz tenni a hirdetési fiók tiltása ellen?

Ebben a konkrét esetben azt rótta fel nekünk a Facebook egy teljesen új hirdetési fiók esetén (ezt fontos hangsúlyoznom), hogy elértük a maximum hirdetési számot. Természetesen egyetlen kampányunk sem volt, hiszen akkor hoztuk létre a hirdetési fiókot. Az ügyfél korábban próbálkozott már hirdetésekkel a személyes profiljából, amit le is tiltott a rendszer, mert olyan képet próbált kiemelni, amin pánt nélküli ruhát viselt. Ezt a rendszer meztelenségnek érzékelte és azonnal tiltotta. Viszont ez nem a céges hirdetési fiókból történt!

Írtam a nemzetközi ügyfélszolgálatnak, hogy vizsgálják felül a problémát. Azt érdemes tudni, hogy a Facebook ügyfélszolgálata borzasztó: sablonválaszokat írnak, napokba-hetekbe-hónapokba telik, hogy konkretizáljanak egy problémát és ez nem jelenti azt, hogy meg is oldják azt.

Jelen esetben a már megszokott papírforma érvényesült:

  1. Elküldtem a hibákat tartalmazó képernyőmentéseket és megfogalmaztam a problémát.
  2. Kaptam egy sablonüzenetet a GYIK belinkelésével és türelemre intettek.
  3. 2 nap múlva újból kaptam egy emailt, amiben arra kért egy új support-os kolléga, hogy foglaljam össze mi a probléma. Ezt még mindig kedvesen megtettem.
  4. Újabb sablonüzenet.
  5. Újabb két nap, ismét egy másik ügyfélszolgálatos. 

Mint a véget nem érő népmesék: ezt közel 1 hónapig játszottuk, mire meguntam a “hivatalos utat”. Semmilyen kézzel fogható segítséget nem kaptam, a problémát realizálták, de nem jutottunk megoldásra. Itt kézbe vettem a dolgokat.

Fontos adalék, hogy a Facebook nem szereti, ha “trükközöl” és nem a hivatalos utat járod. Egy rossz lépés és letilthatja a magán profilodat is. Ez ugye számomra kifejezetten előnytelen, hiszen tucatnyi vállalkozás hirdetéseit kezelem.

Megoldás hirdetési fiók letiltása esetén

Alternatív út

Készítettem egy új Vállalkozáskezelő fiókot, majd egy hirdetési fiókot az ügyfél profiljából. Az első tesztkampánynál ugyanabba a hibába ütköztünk: elértük a hirdetési maximumot. Itt kezdett feltűnni, hogy nem bug-ról (programozási hibáról) lehet szó, mint ahogy azt korábban a support jelezte nekem.

Megkértem az ügyfelet, hogy egy általa megbízhatónak vélt profilból hozzunk létre egy tőle és tőlem független fiókot. Az édesanyjára esett a választása, aki “nem felhasználói szinten kezeli a Facebookot”, értsd ezt úgy, hogy sem a Facebook, sem az email belépési jelszavára nem emlékezett… Nem kis nehézségek árán sikerült az anyuka profiljával regisztrálni egy új Vállalkozáskezelőt és egy új hirdetéskezelőt, immár a harmadikat. Az ügyfelet szándékosan nem adtuk hozzá, csak engem. Csodák csodájára nem lépett fel hibaüzenet a hirdetések indításakor, 1 hónap után elindulhattak a hirdetések!

Mi ebből a tanulság?

  • Ne szegd meg a Facebook irányelveit, mert hosszú távú büntetésre számíthatsz!
  • Ha hibaüzenetet jelez neked a rendszer, akkor nem erőltesd, hogy átmenjen a hirdetést, hanem javítsd ki a hibákat!
  • Letiltott fiókkal, kártyával vagy profillal NE HOZZ létre másik hirdetési fiókot, mert azt is tiltani fogja automatikusan a rendszer.
  • Ha nem értesz a hirdetéskezelőhöz, kérd egy profi segítségét MIELŐTT még baj lenne. 🙂 Takarítani sokkal nehezebb, mint építkezni.
  • Járt utat a járatlanért néha érdemes elhagyni. 

Máskor is szeretnél hasonló dolgokról olvasni? Kövesd a munkánkat:

Karácsonyi látogatás az SOS Krízisközpont anyaotthonaiban

Karácsonyhoz közeledvén úgy gondoltuk, hogy újra meglátogatunk néhány szociális intézményt, hogy szájápolási termékeket és a „köszönöm-listákról” jó néhány kívánságot (tartós élelmiszert, higiénés árucikkeket) vigyünk a rászorulóknak.

Fogászati marketing: TikTok podcast

Sosem tagadtam, hogy komoly függőségem alakult ki 2017-ben a TikTok miatt (akkori nevén Musical.ly)… De mit tud hozzáadni egy fogászat marketingjéhez, ha tudatosan használjuk? Erről beszélgettünk a Dental Menedzser legújabb podcast adásában.

“Én nem használom ezt a marketingeszközt, tehát nincs értelme használni a cégemben sem!”

Az elmúlt hetekben többször is belefutottam a fenti gondolatmenetbe a marketing kampányok kapcsán: ha te valamit magánemberként nem használsz vagy nem szeretsz, akkor a teljes marketing eszköz értelmetlen, és ne is használjuk őket a cégben sem. De biztos ez a jó gondolatmenet?

Szemét kérdés – Költségcsökkentés a rendelőben

Hogyan lehet csökkenteni az ipari mennyiségű szemetet a rendelőben? Mi történik a kommunális szemétbe kidobott veszélyes hulladékkal?
Ezekre a kérdésekre keressük a választ ma meghívott vendégeinkkel.

Telemedicina a jövő? Fogorvoslás a világhálón

A telemedicinát a fogorvoslásban egyre inkább izgalmas előrelépésként ismerik el. Ami viszont körvonalazódni látszik, hogy a távmedicina a szakmánkban még korlátozott lehetőségekkel bír.

III. Dental Meetup – Vendég: Járai Márk, a Halott Pénz énekese

Nagy sikerrel zajlott a III. Dental Meetup a DentOwl Academy és a Fogászati kommunikáció szervezésében. Vendégünk a Halott Pénz zenekar énekese, Járai Márk volt. Annó pécsi fogorvostan-hallgató volt, így akadt téma a fogászat kapcsán is bőven, de az élet nagy dolgai is szóba kerültek.