Azt nem lehet rám mondani, hogy ne lennék kreatív ötletek híján, ha új fogászati marketing kampányokat kell kitalálni. Szeretek tesztelgetni, és szerencsére az ügyfeleim jelentős része is nyitott az újdonságokra.

Vannak ötletek, amik eleve kudarcra voltak ítélve, de akadnak olyanok, amikről csak később derült ki, hogy nem fogják beváltani a hozzájuk fűzött reményeket. 

Miben mérjük egy fogászati marketing kampány sikereit? 

A bejelentkező páciensek számán és a rendelőben hagyott összegen kívül:

  • a márkaismertség, 
  • a közösségi médiában a követők számának organikus növekedése, 
  • az erre épülő remarketing listák 
  • vagy a hírlevél feliratkozók száma

szokott eredmény lenni. Bár utóbbiak nem hoznak azonnali bevételt, ám hosszú távon remek alapot ad(hat)nak a nagy értékű kezelések értékesítésének. 

 

7 fogászati marketing kampány, amivel neked már nem érdemes kísérletezned

(1) Kuponozás

Szerencsére elmondhatom magamról, hogy soha semmilyen kuponos oldalon nem szerepelt egyetlen ügyfelem sem. Viszont vettem át fogászati rendelőt 2013-ban, ahol az egyetlen “marketing tevékenység” a kuponozás volt. 

A kuponos oldalak azzal értékesítették a szolgáltatásukat a rendelőknek, hogy “az így betérő páciensek a későbbiekben lojális ügyfelek maradnak, és a most kieső bevétel busásan megtérül majd a jövőben”. Azonban ez a gondolatmenet nem igaz!

Egy árérzékeny páciens soha nem fog teljes értékű kezelést igénybe venni, ha tisztában van vele, hogy máshol féláron, harmadáron megkapja ugyanazt.

Látszattevékenységnek jó lehet a kuponozás, hamis biztonságérzetet adva a tulajdonosnak, hogy “vannak betegek, van forgalom”, de a számok szintjén sohasem lehet jó megoldás. Nagy örömömre már kihalóban van ez a fajta marketingtevékenység a fogászati szcénában, de a későn ébredők még elkerülhetik. 

(2) Gyűjtőoldalakon való megjelenés

A linképítés fontos és kihagyhatatlan eleme a keresőoptimalizálásnak, azonban nem mindegy, kitől és milyen minőségű kattintást vásárolunk. Sok kisebb linképítő cég kínál megjelenést az oldalán “potom összegért” (évi néhány tízezer forintért), ami “majd hozza a jó minőségű kattintásokat”. 

Gondos háziasszonyként mindig utánaszámolok a kiadásoknak, így vettem észre, hogy még ez a kis összeg is ablakon kidobott pénz volt a rendelőnek.  A Google Analytics egyértelműen megmutatta, hogy éves szinten mindössze pár tucat kattintás érkezett onnan, amikből egyetlen konverzió sem született.

Kattintást venni, hacsak nem nagy hírportálról, médiumról van szó, nincs sok értelme 2021-ben.

(3) Nem fogászathoz kötödő repiajándékok

A rendelőben kapott apró ajándékoknak mindig örülnek a páciensek, legyen szó utazó fogkeféről, tükörről vagy ajakírról. Ám a “szokatlan meglepetések” nem arattak osztatlan sikert a betegek körében. 

A nyáron ajándékba adott logózott napszemüveg, vízparti játék és úszó kulcstartó kapcsán nem egy felhúzott szemöldökkel találkoztunk, így maradtunk az általunk már rendkívül unott, de jól bevált kliséknél – a páciensek nagy örömére.

(4) Offline és online nyereményjáték

2011 környékén egy budapesti klinikával dolgoztuk ki azt a fiataloknak szóló marketingkampányt, aminek offline (élő) és online lába is volt. Akkoriban lett Magyarországon őrült divat a Facebook és az azon futó játékok. Ekkortájt kezdett a világ az online tér felé terelődni (ahova most a vírus miatt teljes mértékben meg is érkezett).

Ellátogattunk középiskolákba, ahol népszerűsítettük a rendelő aktuális ajánlatát, majd egy nyereményjátékra invitáltuk a tiniket. A helyszínen készült fotókat feltöltöttük a rendelő oldalára, és a képeken szereplőknek szavazatot kellett gyűjteniük. A kampány végén a legtöbb szavazatot gyűjtő tini nyerte a kezelést (természetesen szülői beleegyezéssel). 

A kampányidőszak alatt regisztráltunk egy avatárt, aki aktívan részt vett a Facebookos játékokban. Hamburgert készített, kincset keresett, boldogan chatelt a többi játékossal, és küldte nekik a virtuális ajándékokat. Hiszen minél több felületen találkozik valaki egy üzenettel, annál jobban bevésődik a márkaüzenet, nem? 

A kampány végül egyáltalán nem hozta meg a vágyott betegszámot, valamint a rá fordított idő- és munkamennyiség sem térült meg sajnos. De legalább tudjuk, hogy ez az ötletünk nem működik, és mehetünk a következőre!

(5) Újsághirdetés

Az idősebb korosztályt elérni nem volt könnyű néhány évvel ezelőtt. A babyboom generáció már aktív életet él a közösségi oldalakon, de 5-6 éve még régimódi marketingtrükkökhöz kellett folyamodni. 

Vagyis folyamodhattunk, de sok eredményt nem értünk el vele. A helyi lapban vásárolt hirdetésre egyetlen éltes korú beteg sem jelentkezett, pedig nagyméretű hirdetést vásároltunk több hónapra, volt benne lejárati dátum, célcsoportazonos grafika és egyedi üzenet is…

Az, hogy maga a termék nem volt jó (nem volt eladható) vagy a felület nem működött, nem tudjuk meg sajnos sosem.

(6) Hobbi alapú célzások

A magánorvosok a Google szerint is rendkívül jól behatárolhatók: az orvosi tartalmak látogatása mellett az ingatlanok, autók, utazások és a “luxus hobbik” érdekli (lovaglás, vitorlás, tenisz stb) a legtöbbjüket. 

Ám az ilyen specifikus célközönségre épülő hirdetések, mint például a vitorlásmagazinban való megjelenés vagy a lovas jótékonysági esemény támogatása valójában csak PR / CSR kampánynak könyvelhető el. Bár nem csillagászati összegeket kérnek el érte, mégsem mérhető valódi számokban a megtérülése. 

(7) Kapcsolatépítés mesterfokon

Magánemberként is tud egy fogorvos szolgáltatást értékesíteni. Például ha olyan helyekre jár, ahol a célcsoportja is megtalálható: üzleti klub, fodrászszalon, sportklub, lovarda stb.

Ám belső motiváció nélkül elköteleződni ilyen helyek mellett teljesen felesleges, mert nem térül meg az ezzel töltött szabadidő(!). Az ímmel-ámmal végzett tevékenység másnak is feltűnhet, és visszatetszést kelthet. 

Viszont azoknak, akik valóban érdekeltek a felsoroltakban, gyümölcsöző kapcsolatokat, és ezáltal új pácienseket tudnak szerezni. 

És mi az, ami működik?

Erre szerencsére sokkal több megoldási javaslatom van az elmúlt 14 évből! Az egyik a Keresőoptimalizálás, a SERP és a videós tartalmak.

Ha érdekel bővebben, hogyan tudsz minimális befektetéssel hosszú távon pácienseket biztosítani, olvass tovább!

Máskor is szeretnél hasonló dolgokról olvasni? Kövesd a munkánkat:

Beszélgetés Rátonyi József fogtechnikus mesterrel

Rátonyi József fogtechnikus mester az érték- és hagyományteremtés vágyától fűtve életre hívta az I. Prágai Géza Protetikai Emlékversenyt.

Fogászati asszisztensi kompetenciák a digitális munkafolyamatokban

Meggyőződésünk ugyanis, hogy számos digitális munkafolyamatba tevékenyen involválódhatnak a fogászati asszisztensek – persze csak akkor, ha rendelkeznek a megfelelő elméleti és gyakorlati tudással; ha viszont felvértezik magukat ezzel a tudással, úgy elképesztő lépéselőnybe kerülnek a munkaerőpiacon.

Peres ügyek a rendelőben – Működő megoldások

Élő webinár a rendelői peres ügyekről. Miket tapasztalunk mostában, hogyan érdemes kezelni és hogyan nem a perrel fenyegő pácienseket

Fórumok, chatszobák és zárt csoportok – Mi a közös bennük?

Tegnap jött a felismerés: minden maradt a régi, csak a platform változott. 2007-ben kezdtem el online marketing területen dolgozni. Akkoriban szinte minden honlapnak volt hozzászólás/chat/fórum funkciója, amit sokan használtak is, ott osztották meg kért-kéretlenül a véleményüket az adott tartalomról.

Önérvényesítés a munkaerőpiacon – fogászati asszisztenseknek

Online webinárral készülünk Nektek Szemes Orsolyával, a Fogászati kommunikáció alapítójával. A téma: Önérvényesítés a munkaerőpiacon.

Mikor érdemes lecserélni a fogászat weboldalát?

Petrekovits Marcival, a FatFlamingo webdizájnerével készítettünk egy videósorozatot a fogászati honlapokról. Az első adásunkban arról beszélgetünk, melyek azok a helyzetek, amikor érdemes lehet lecserélni egy rendelő weboldalát.