Az év végén sokakban merül fel igényként, hogy segítsenek a rászorulókon. Egyrészt magával hozza ezt a karácsonyi időszak ajándékhulláma és a már belénk égetett cipősdoboz akció, másrészt szeretnénk visszaadni abból a sok jóból, amit egész évben ért minket (covidtól függetlenül azért ért mindannyiunkat 2020-ban is).

De hogyan érdemes ezt kommunikálni a páciensek felé? 

Jónak lenni és jót tenni 

A CSR – Corporate social responsibility, azaz társadalmi felelősségvállalás intézménye itthon csak a 90-es években kezdett kialakulni, akkor is felülről irányítottan, azaz nem a vásárlók kényszerítették rá erre a cégeket, hanem a külföldi befektetők hozták be ezt a tevékenységet Magyarországra. Hazánkban sok kis- és középvállalkozás tekint PR tevékenységként az adakozásra, azaz az egyetlen célja vele, hogy  megismerjék általa a márkát és ha már megismerték, akkor pozitív színben tűnjenek fel előttük. 

Ez főként azoknál a vállalkozásoknál figyelhető meg, akik évente egyszer, nagy felhajtás mellett adakoznak valamilyen aktuálisan népszerű kampányban, mint amilyen például a nemluxustáska vagy a Mikulásgyár cipősdoboz kezdeményezése is. Az év kiemelt időszakában ettől hangos a sajtó és könnyű ráfeküdni a hashtaghullámra a 10 perc hírnévért.

Az adakozás fontos és szükséges dolog. De ha az önkéntesség része kiveszik belőle és csak az üzlet marad, az nem jó, mert megérzik a páciensek is.

Egy pozitív CSR példa a fogászatból

Hosszú távú CSR tevékenységben jó példaként szolgál Dr. Kovács Sarolta (KS Fogszabályozás) vállalása: a konzultációk díját 100%-ban jótékony célra fordítják, valamint kiemelten fontos számukra a rendelői környezetvédelem. Ezt nem csak az év egy részében, hanem minden munkanap vállalják, kommunikálják.

Tudatformáló munkájukat fogászati szakemberekkel is szívesen megosztják a Tudatos Szájápolás workshop kreditpontos képzésein belül. Bővebb info itt.

Hogyan érdemes jótékonykodni karácsonykor? / Fogászati kommunikáció

Hogyan adakozz idén karácsonykor?

  • Remek alkalom az év vége arra, hogy végiggondold, mi az, ami neked személy szerint vagy a rendelőben dolgozó munkatársaknak kiemelten fontos terület. Nekem például a hátrányos helyzetű gyermekek és a környezetvédelem a legfontosabb, de vannak, akik az állatokon vagy az idős, beteg embereken segítenének inkább.
  • Nézz körül, az adott témában milyen kezdeményezések vannak. Böngéssz a közösségi oldalakon vagy kérdezz rá az ismerőseidnél, ők tudnak-e megbízható alapítványt vagy programot. Akár kérdésként fel is teheted a Facebook oldaladon, a követőid kit ajánlanak.
  • Válaszd ki a kezdeményezést és támogasd őket azon a módon, ami számukra a legjobb!
  • Ha szeretnéd erről értesíteni a követőidet, akkor egy inspiráló poszt keretében mesélj az élményeidről. Kik kaptak az ajándékokból? Milyen volt látni az ő boldog arcukat? Milyen érzéseid voltak? Bármi, ami valóban megérintett téged.
  • Az adakozási kedved ne csökkenjen az év többi részében sem, támogasd idővel, figyelemmel, energiával vagy akár pénzzel/tárgyakkal a kiválasztott programot, családot, alapítványt. 

Ötletek a jótékonykodásra

Közös idő, élmény

Ha nem teheted meg, hogy anyagilag támogass valakit, akkor adj időt neki: ez lehet meseolvasás hátrányos helyzetű gyermekeknek, sütisütés, közös játék.

Én a Voneszo Alapítványt tudom javasolni neked: https://www.voneszo.hu

HHH-s gyermekek támogatása pénzmozgás nélkül

Fogadj örökbe egy ovit! Itt a családod által már megunt játékok kelnek új életre a HHH-s gyermekek kezében. Mivel nekem még nincsenek gyermekeim, így mosógéppel és fogkefékkel támogattam őket. Az év végi terv egy nagyobb tisztasági csomag eljuttatása.

A programról itt olvashatsz többet: https://orokbefogadokegyovit.hu

Mélyszegénységben élő fiatal iskolai támogatása

Szerintem a nehéz sorsú gyermekeket úgy lehet a leginkább támogatni, ha segítünk hozzájutni a saját erejükhöz. Az, hogy lehetősége van valakinek tanulni, mondjuk elvégezni a középiskolát, segítheti, hogy jobb élete legyen, mint amilyen a családjának jutott. Megismerhet más perspektívát is. A programban te választhatod ki, hogy kit szeretnél támogatni, mi érdekelje őt (pl. humán beállítottságú) és hogy mekkora összeggel tudod őt segíteni havonta. Ezt a legtöbb esetben a kollégiumi díjra költik. A tanuló minden félévben beszámol neked (kézírással) a tanulmányi eredményéről.

A Nyilas Misi egyesületről itt olvashatsz: http://www.nyilasmisi.ro

Tudásod elajándékozása

És nem utolsó sorban, rendszeresen megajándékozhatsz valakit egy új mosollyal!

Máskor is szeretnél hasonló dolgokról olvasni? Kövesd a munkánkat:

Gyakran ismételt kérdések a fogászati marketinggel kapcsolatban

Nehezen igazodsz el a fogászati marketinggel kapcsolatos kifejezések között? Még csak ismerkedsz a különböző hirdetésekkel? Bizonytalan vagy a kezdő lépésekben? Összegyűjtöttem a legfontosabb kérdéseket és válaszokat a témában. 

Ha most kezdeném a marketing szakmát, kitől tanulnék?

Két kérdés is érkezett az elmúlt időszakban ezzel kapcsolatban és úgy gondoltam, szívesen összefoglalom másoknak is a saját élményeim. Természetesen számomra hiteles szakembereket is ajánlok majd a cikkben!

Ingyenes fotóbankok – Innen válogass!

Az interneten fellelhető képeket nem használhatod fel kedved szerint, hiszen azok valaki munkájának gyümölcsei, így jogosan tart igényt a jogdíj megfizetésére. Talán már Te is hallottál olyan „stockfotó” oldalakról, ahonnan 1-2 dollárért cserébe...

DentOwl Talk – After Eight Dr. Lászlófy Csabával

A tavaszi karantén alatt DentOwl Talk címmel indítottunk élő, interaktív Zoom-beszélgetéseket, meghívott vendégekkel. Az első invitáltunk Dr. Lászlófy Csaba, szájsebész kolléga volt, aki most is első kérésre elfogadta meghívásunkat, hogy a márciusi korlátozások óta eltelt 9 hónapról, annak tanulságairól és személyes tapasztalatairól kötetlenül beszélgessen velünk.

Karácsonyi látogatás az SOS Krízisközpont anyaotthonaiban

Karácsonyhoz közeledvén úgy gondoltuk, hogy újra meglátogatunk néhány szociális intézményt, hogy szájápolási termékeket és a „köszönöm-listákról” jó néhány kívánságot (tartós élelmiszert, higiénés árucikkeket) vigyünk a rászorulóknak.

MIKOR érdemes egy telített piacra új szereplőként belépni?

Évente sok ezerrel nő az új rendelők száma. A fiatal orvosgeneráció már el sem tudja képzelni, hogy 5-10 év munka után ne nyisson saját rendelőt. De vajon érdemes-e? És ha igen, mikor érdemes belevágni? A piac egyre szegmentáltabb lesz. A specifikus rendelők előnnyel...