DentOwl Talk INTERAKTÍV PANELBESZÉLGETÉS, melynek témája az esetleges májusi újra-indulás illetve az ezzel kapcsolatos fogászati infekciókontroll protokoll változtatás kérdései.

Májusban indulunk? Re-start és infekciókontroll

Három szereplőt fogunk megszólítani

1. Egy állami NEAK-ellátásban tevékenykedő Kollégát: Dr. Gurzó Mária
2. Egy magánszektorban tevékenykedő, többszékes rendelőt üzemeltető Kollégát: Dr. Volom András
3. Egy magánszektorban tevékenykedő, egyszékes praxisban dolgozó Kollégát
 
A témafelvetések az alábbiak:
  • Egyre több forrásból hallani a májusi újra-nyitásról. Reális-e ez? Biztonságos-e ez? Egyáltalán ki mondja meg, mikor van vége a pandémiának?
  • Mostantól a fogászati ellátás szerves része lesz a „szkafanderbe” öltözött egészségügyi személyzet vagy ez csak a pandémia idejére szól?
  • Van-e hivatalos ajánlás vagy protokoll az infekciókontrollal kapcsolatban? Kik tettek javaslatokat erre „civilként” (Volom András, Gurzó Mária, Laborfalvi László, Horváth Zsombor, stb.) és hivatalos szervként (MOK, MFE)?
  • Az újfajta védekezés költsége nagyságrendileg mennyibe kerül egy beteg esetén és ez a plusz költség az orvost vagy a pácienst terheli? (Árképzés kérdése.)

Betegellátás NEAK rendelőkben

  • Az újfajta védekezés költsége a NEAK rendelőkben: hogyan lehet majd ezt kigazdálkodni?
  • Bár az állami rendelőkben is időpontra dolgoznak, mégis „divat” volt a rendelőbe beesni időpont nélkül fájó foggal. Ez a fajta akut ellátás szabályozható, esetleg előre bejelentkezéshez köthető?
  • Betegberendelési protokoll kérdése egy- és többszékes rendelőkben: ha 60-90 perc hatásidővel számolunk egy szék esetén, ez forgórendszerben megoldható, de mi lesz az egy széken üzemelő rendelőkkel? Rövidíthető-e ez az idő a légtisztítók vagy állandó szellőztetés segítségével?

A beszélgetést itt tudod visszanézni, ha lemaradtál róla:

Máskor is szeretnél hasonló dolgokról olvasni? Kövesd a munkánkat:

Hirdetések a jövőből! – Ilyen a japán reklám

Tavaly volt szerencsém két hetet Japánban tölteni (szinte Dr. Póti Lászlóval egyidőben), és szó szerint nem tudtam figyelmen kívül hagyni a reklámkultúrát. Óriási beszélő videós hirdetések a házfalakon, interaktív tabletek a drogériákban és az átkelőknél… Ilyen hírverés várható nálunk is a jövőben?

Nem megfelelő beteganyag? Ezért ne legyél „kuponos rendelő”!

A május 1-i Dentowl Talk komment szekciójában jót mulattak a fogorvosok a "kuponos rendelő" kifejezésen. A pandémiával járó leállás rengeteg fogászatot hozott nehéz helyzetbe - pont, mint a 2008-as gazdasági válság. Hiszem, vallom és tapasztalom, hogy nem kell állandó...

Fórumok, chatszobák és zárt csoportok – Mi a közös bennük?

Tegnap jött a felismerés: minden maradt a régi, csak a platform változott. 2007-ben kezdtem el online marketing területen dolgozni. Akkoriban szinte minden honlapnak volt hozzászólás/chat/fórum funkciója, amit sokan használtak is, ott osztották meg kért-kéretlenül a véleményüket az adott tartalomról.

“Én nem használom ezt a marketingeszközt, tehát nincs értelme használni a cégemben sem!”

Az elmúlt hetekben többször is belefutottam a fenti gondolatmenetbe a marketing kampányok kapcsán: ha te valamit magánemberként nem használsz vagy nem szeretsz, akkor a teljes marketing eszköz értelmetlen, és ne is használjuk őket a cégben sem. De biztos ez a jó gondolatmenet?

Fogászati SEO teszt – Fogfeltöltés

Márciusban megalkottam egy új fogászati szót, ami korábban nem létezett: a FOGFELTÖLTÉS nevet kapta.

Fejezzük már be az ítélkezést a pályatársaink felett!

Miért NEM JÓ neked sem hosszú távon, ha más orvosokat minősítesz a közösségi oldalakon? Hogyan csap vissza rád a saját „varázsigéd”? Nyílt levélnek szánt gondolatmenet.