Nézd meg a teljes beszélgetést itt:

Vagy olvasd el röviden most.

Petrekovits Marcival, a FatFlamingo webdizájnerével készítettünk egy videósorozatot a fogászati honlapokról. Az első adásunkban arról beszélgetünk, melyek azok a helyzetek, amikor érdemes lehet lecserélni egy rendelő weboldalát. 

A második adásban a leggyakoribb hibákat gyűjtöttük össze webdizájn és fogászati marketing szempontból. Ha még nincs marketingesed és nem tudod, mire is használhatnád a weboldalad, akkor hasznos lesz számodra ez a beszélgetés! Marci szerint két nagy csoportra bonthatók a rendelők.

(1) Ha nincs marketinges a rendelőben

Akkor a legtöbb esetben nem tudja a fogorvos, mire is szeretné használni a weboldalát. Sokszor előfordul az enciklopédiaszerű honlap, ahol ráborítják a látogatóra az orvosi szótárat vagy épp ellenkezőleg, csak a kötelező minimumra szorítkoznak.

A weboldalon nem történik páciensszerzés, az információközlés az elsődleges funkció.

(2) Ha van marketinges a rendelőben

Az a kolléga, aki a marketingért felel a rendelőben, át tudja adni, mit szeretne látni a honlapon, ami szerencsés a webdizájner szempontjából. Ám még így is előfordulhat, hogy azt gondolják, egy új honlap minden korábbi problémát megold és ömleni fognak a páciensek a rendelőbe. Ám sajnos ez nincs így! Egy jól felépített oldalt folyamatosan frissíteni kell például kulcsszavazott blogposztokkal, SEO tartalmakkal.

Leggyakoribb hibák

  • stockfotókból épül fel
  • nincs GDPR
  • rossz a szövegtördelés
  • nem működnek a gombok/linkek
  • nincs beállítva 404-es oldal
  • nagyon hosszú a user journey

Mit lát a fogászati marketinges?

Én azt látom, óriási teher a rendelőknek egy új honlap elkészítése. A szövegek elkészítése, a fotók-videók átadása akkora terhet ró az erre kijelölt kollégára, hogy hónapokba telik megbirkóznia vele. Szerintem célszerű lépésenként haladni: megtartani azt, amit érdemes és fejleszteni azokat a területeket, ahol szükség van rá.

Tavaly megkeresett egy fogászati turizmussal foglalkozó cég, hogy cseréljük le a tízéves honlapjukat, mert már „nagyon oldschool”. Megvizsgáltam az adatokat és azt láttam, minden rendben vele, hozza a betegeket szép számmal. Semmiképpen sem javasoltam egy óriási fejlesztést, inkább próbáltam rávezetni a praxismenedzsert, hol vannak elakadások, hogyan lehetne kisebb lépésekben optimalizálni a jelenlegi honlapot. Ezzel időt, energiát és nem kevés pénzt takarítottunk meg a cégnek az indokolatlan fejlesztések megakadályozásával.

Az átgondolatlanságot éreztem abban a honlapfejlesztésben is, amit egy korábbi partneremnek készített egy webdizájner cég. A rendelőnek közel 5 éven keresztül írtam SEO tartalmakat, dolgoztam a külső SEO-n is, így hatalmas organikus forgalmuk volt, elsőként szerepeltek rengeteg fogászati kulcsszóra. Elhűlve tapasztaltam, hogy az új oldalról minden korábbi tartalom eltűnt, évek munkája ment a kukába egy fejlesztési átgondolatlanság miatt. Természetesen jeleztem nekik a hiányosságokat, ami ez nem az én feladatom lett volna, hiszen akkor már évek óta nem voltunk üzleti kapcsolatban. A tervezési szakaszban kellett volna átbeszélnie a webesnek és a fogászaton dolgozó szakembernek, hogy mi legyen a hivatkozó tartalmakkal.

 

A két történet is mutatja, hogy egy jó szakember – mint mindenhol – itt is aranyat ér.

Azért, hogy te elkerülhesd ezeket a hibákat, összeállítottunk Petrekovits Marcival egy ellenőrzési listát

  • új weboldalad létrehozásához,
  • régi weboldalad költöztetéséhez,
  • weboldalad átalakításához

Máskor is szeretnél hasonló dolgokról olvasni? Kövesd a munkánkat:

DentOwl Talk – After Eight Dr. Lászlófy Csabával

A tavaszi karantén alatt DentOwl Talk címmel indítottunk élő, interaktív Zoom-beszélgetéseket, meghívott vendégekkel. Az első invitáltunk Dr. Lászlófy Csaba, szájsebész kolléga volt, aki most is első kérésre elfogadta meghívásunkat, hogy a márciusi korlátozások óta eltelt 9 hónapról, annak tanulságairól és személyes tapasztalatairól kötetlenül beszélgessen velünk.

Letiltott Facebook hirdetési fiók – Mit tehetsz?

Júniusban új együttműködést kezdtünk egy frissen induló ügyféllel: főként PPC kampányokban kérte a segítségem, azaz a Facebook és Google hirdetések tervezésében és kivitelezésében. Ám már a kampányindítás előtt problémába ütköztünk: le volt tiltva a hirdetési fiókja. Tanulságos kálvária-megosztás kezdődik.

Májusban indulunk? Re-start és infekciókontroll

DentOwl Talk INTERAKTÍV PANELBESZÉLGETÉS, melynek témája az esetleges májusi újra-indulás illetve az ezzel kapcsolatos fogászati infekciókontroll protokoll változtatás kérdései.

Így kérj véleményt a rendelőben – fizikai ötlettel!

A Facebook oldalamon már többször találkozhattál egy konkrét eszközzel, amivel véleményeket szoktunk kérni a fogászati rendelőben. Ez a technika megkönnyíti és meggyorsítja az értékelések bekérését, és akkor is működik, ha a recepció úszik a mindennapos feladataiban....

Karácsonyi látogatás az SOS Krízisközpont anyaotthonaiban

Karácsonyhoz közeledvén úgy gondoltuk, hogy újra meglátogatunk néhány szociális intézményt, hogy szájápolási termékeket és a „köszönöm-listákról” jó néhány kívánságot (tartós élelmiszert, higiénés árucikkeket) vigyünk a rászorulóknak.

Fejlesztő vagy designer? Melyik mellett dönts?

Már tudjuk, hogy változtatásra van szükség az oldalunkon, azt is megállapítottuk, hogy ezek milyen típusú változtatások legyenek. Most egy újabb nehéz kérdés elé nézünk: Kit bízzunk meg a feladattal? Fejlesztőre vagy webdesignerre lesz szükségünk?