Nézd meg a teljes beszélgetést itt:
Vagy olvasd el röviden most.
Petrekovits Marcival, a FatFlamingo webdizájnerével készítettünk egy videósorozatot a fogászati honlapokról. Az első adásunkban arról beszélgetünk, melyek azok a helyzetek, amikor érdemes lehet lecserélni egy rendelő weboldalát.
A második adásban a leggyakoribb hibákat gyűjtöttük össze webdizájn és fogászati marketing szempontból. Ha még nincs marketingesed és nem tudod, mire is használhatnád a weboldalad, akkor hasznos lesz számodra ez a beszélgetés! Marci szerint két nagy csoportra bonthatók a rendelők.
(1) Ha nincs marketinges a rendelőben
Akkor a legtöbb esetben nem tudja a fogorvos, mire is szeretné használni a weboldalát. Sokszor előfordul az enciklopédiaszerű honlap, ahol ráborítják a látogatóra az orvosi szótárat vagy épp ellenkezőleg, csak a kötelező minimumra szorítkoznak.
A weboldalon nem történik páciensszerzés, az információközlés az elsődleges funkció.
(2) Ha van marketinges a rendelőben
Az a kolléga, aki a marketingért felel a rendelőben, át tudja adni, mit szeretne látni a honlapon, ami szerencsés a webdizájner szempontjából. Ám még így is előfordulhat, hogy azt gondolják, egy új honlap minden korábbi problémát megold és ömleni fognak a páciensek a rendelőbe. Ám sajnos ez nincs így! Egy jól felépített oldalt folyamatosan frissíteni kell például kulcsszavazott blogposztokkal, SEO tartalmakkal.
Leggyakoribb hibák
- stockfotókból épül fel
- nincs GDPR
- rossz a szövegtördelés
- nem működnek a gombok/linkek
- nincs beállítva 404-es oldal
- nagyon hosszú a user journey
Mit lát a fogászati marketinges?
Én azt látom, óriási teher a rendelőknek egy új honlap elkészítése. A szövegek elkészítése, a fotók-videók átadása akkora terhet ró az erre kijelölt kollégára, hogy hónapokba telik megbirkóznia vele. Szerintem célszerű lépésenként haladni: megtartani azt, amit érdemes és fejleszteni azokat a területeket, ahol szükség van rá.
Tavaly megkeresett egy fogászati turizmussal foglalkozó cég, hogy cseréljük le a tízéves honlapjukat, mert már „nagyon oldschool”. Megvizsgáltam az adatokat és azt láttam, minden rendben vele, hozza a betegeket szép számmal. Semmiképpen sem javasoltam egy óriási fejlesztést, inkább próbáltam rávezetni a praxismenedzsert, hol vannak elakadások, hogyan lehetne kisebb lépésekben optimalizálni a jelenlegi honlapot. Ezzel időt, energiát és nem kevés pénzt takarítottunk meg a cégnek az indokolatlan fejlesztések megakadályozásával.
Az átgondolatlanságot éreztem abban a honlapfejlesztésben is, amit egy korábbi partneremnek készített egy webdizájner cég. A rendelőnek közel 5 éven keresztül írtam SEO tartalmakat, dolgoztam a külső SEO-n is, így hatalmas organikus forgalmuk volt, elsőként szerepeltek rengeteg fogászati kulcsszóra. Elhűlve tapasztaltam, hogy az új oldalról minden korábbi tartalom eltűnt, évek munkája ment a kukába egy fejlesztési átgondolatlanság miatt. Természetesen jeleztem nekik a hiányosságokat, ami ez nem az én feladatom lett volna, hiszen akkor már évek óta nem voltunk üzleti kapcsolatban. A tervezési szakaszban kellett volna átbeszélnie a webesnek és a fogászaton dolgozó szakembernek, hogy mi legyen a hivatkozó tartalmakkal.
A két történet is mutatja, hogy egy jó szakember – mint mindenhol – itt is aranyat ér.
Azért, hogy te elkerülhesd ezeket a hibákat, összeállítottunk Petrekovits Marcival egy ellenőrzési listát
- új weboldalad létrehozásához,
- régi weboldalad költöztetéséhez,
- weboldalad átalakításához