Nézd meg a teljes beszélgetést itt:

Vagy olvasd el röviden most.

Petrekovits Marcival, a FatFlamingo webdizájnerével készítettünk egy videósorozatot a fogászati honlapokról. Az első adásunkban arról beszélgetünk, melyek azok a helyzetek, amikor érdemes lehet lecserélni egy rendelő weboldalát. 

A második adásban a leggyakoribb hibákat gyűjtöttük össze webdizájn és fogászati marketing szempontból. Ha még nincs marketingesed és nem tudod, mire is használhatnád a weboldalad, akkor hasznos lesz számodra ez a beszélgetés! Marci szerint két nagy csoportra bonthatók a rendelők.

(1) Ha nincs marketinges a rendelőben

Akkor a legtöbb esetben nem tudja a fogorvos, mire is szeretné használni a weboldalát. Sokszor előfordul az enciklopédiaszerű honlap, ahol ráborítják a látogatóra az orvosi szótárat vagy épp ellenkezőleg, csak a kötelező minimumra szorítkoznak.

A weboldalon nem történik páciensszerzés, az információközlés az elsődleges funkció.

(2) Ha van marketinges a rendelőben

Az a kolléga, aki a marketingért felel a rendelőben, át tudja adni, mit szeretne látni a honlapon, ami szerencsés a webdizájner szempontjából. Ám még így is előfordulhat, hogy azt gondolják, egy új honlap minden korábbi problémát megold és ömleni fognak a páciensek a rendelőbe. Ám sajnos ez nincs így! Egy jól felépített oldalt folyamatosan frissíteni kell például kulcsszavazott blogposztokkal, SEO tartalmakkal.

Leggyakoribb hibák

  • stockfotókból épül fel
  • nincs GDPR
  • rossz a szövegtördelés
  • nem működnek a gombok/linkek
  • nincs beállítva 404-es oldal
  • nagyon hosszú a user journey

Mit lát a fogászati marketinges?

Én azt látom, óriási teher a rendelőknek egy új honlap elkészítése. A szövegek elkészítése, a fotók-videók átadása akkora terhet ró az erre kijelölt kollégára, hogy hónapokba telik megbirkóznia vele. Szerintem célszerű lépésenként haladni: megtartani azt, amit érdemes és fejleszteni azokat a területeket, ahol szükség van rá.

Tavaly megkeresett egy fogászati turizmussal foglalkozó cég, hogy cseréljük le a tízéves honlapjukat, mert már „nagyon oldschool”. Megvizsgáltam az adatokat és azt láttam, minden rendben vele, hozza a betegeket szép számmal. Semmiképpen sem javasoltam egy óriási fejlesztést, inkább próbáltam rávezetni a praxismenedzsert, hol vannak elakadások, hogyan lehetne kisebb lépésekben optimalizálni a jelenlegi honlapot. Ezzel időt, energiát és nem kevés pénzt takarítottunk meg a cégnek az indokolatlan fejlesztések megakadályozásával.

Az átgondolatlanságot éreztem abban a honlapfejlesztésben is, amit egy korábbi partneremnek készített egy webdizájner cég. A rendelőnek közel 5 éven keresztül írtam SEO tartalmakat, dolgoztam a külső SEO-n is, így hatalmas organikus forgalmuk volt, elsőként szerepeltek rengeteg fogászati kulcsszóra. Elhűlve tapasztaltam, hogy az új oldalról minden korábbi tartalom eltűnt, évek munkája ment a kukába egy fejlesztési átgondolatlanság miatt. Természetesen jeleztem nekik a hiányosságokat, ami ez nem az én feladatom lett volna, hiszen akkor már évek óta nem voltunk üzleti kapcsolatban. A tervezési szakaszban kellett volna átbeszélnie a webesnek és a fogászaton dolgozó szakembernek, hogy mi legyen a hivatkozó tartalmakkal.

 

A két történet is mutatja, hogy egy jó szakember – mint mindenhol – itt is aranyat ér.

Azért, hogy te elkerülhesd ezeket a hibákat, összeállítottunk Petrekovits Marcival egy ellenőrzési listát

  • új weboldalad létrehozásához,
  • régi weboldalad költöztetéséhez,
  • weboldalad átalakításához

Máskor is szeretnél hasonló dolgokról olvasni? Kövesd a munkánkat:

II. Dental Meetup – Vendég: Makó János ftm

Makó János az ország – és talán a világ – egyik legismertebb fogtechnikus mestere. Milyen úgy összességében a fogászat a világ különböző részein? Erre ugyanis óriási rálátással bír, tekintettel arra, hogy összeszámolni is nehéz (mi azért megtettük), hány országban járt az elmúlt években kurzust tartani. De volt még sok más téma is, az Élet nagy dolgairól.

Ingyenes fotóbankok – Innen válogass!

Az interneten fellelhető képeket nem használhatod fel kedved szerint, hiszen azok valaki munkájának gyümölcsei, így jogosan tart igényt a jogdíj megfizetésére. Talán már Te is hallottál olyan „stockfotó” oldalakról, ahonnan 1-2 dollárért cserébe...

Dr. Varga Endre és Késmárki László. A legmenőbb fogászati startup

A DentOwl Talk következő vendége Dr. Varga Endre és Késmárki László tech guru lesz a dicomLAB-tól. A fogászati vállalkozást idén a 2. legnagyobb potenciálú magyar startupnak választották.

Értékesítés az IDS-en

Marketingesként az IDS-en legizgalmasabb élmény a kultúrák különböző értékesítési stratégiája volt. Az amerikaiak a lenyűgöző standelemekkel, az izgalmas fogászati showműsorokkal és a dübörgő zenével fogtak meg. (Fogászati kiállításon hangos zene? Meglepett, de...

Mi lesz veled, fogászati turizmus?

Sokakat foglalkoztat a fogászati turizmus helyzete. Vagy azért, mert benne dolgozik, és lassan egy éve kell szembenéznie egy teljesen új rendszerrel, vagy pedig azért, mert őt is érinti a kiéleződő verseny a hazai betegekért.

Fogászati apróhirdetés – 3 tipp, hogy még sikeresebb legyen a hirdetésed!

Írtam egy újabb vendégposztot a Dental Menedzser oldalára a fogászati apróhirdetésekkel kapcsolatban. A marketing feladatok mellett toborzással is foglalkozom az ügyfeleimnél, így a saját bőrömön tapasztalom, milyen fontos egy jól megírt hirdetés.