Nézd meg a teljes beszélgetést itt:

Vagy olvasd el röviden most.

Petrekovits Marcival, a FatFlamingo webdizájnerével készítettünk egy videósorozatot a fogászati honlapokról. Az első adásunkban arról beszélgetünk, melyek azok a helyzetek, amikor érdemes lehet lecserélni egy rendelő weboldalát. 

A második adásban a leggyakoribb hibákat gyűjtöttük össze webdizájn és fogászati marketing szempontból. Ha még nincs marketingesed és nem tudod, mire is használhatnád a weboldalad, akkor hasznos lesz számodra ez a beszélgetés! Marci szerint két nagy csoportra bonthatók a rendelők.

(1) Ha nincs marketinges a rendelőben

Akkor a legtöbb esetben nem tudja a fogorvos, mire is szeretné használni a weboldalát. Sokszor előfordul az enciklopédiaszerű honlap, ahol ráborítják a látogatóra az orvosi szótárat vagy épp ellenkezőleg, csak a kötelező minimumra szorítkoznak.

A weboldalon nem történik páciensszerzés, az információközlés az elsődleges funkció.

(2) Ha van marketinges a rendelőben

Az a kolléga, aki a marketingért felel a rendelőben, át tudja adni, mit szeretne látni a honlapon, ami szerencsés a webdizájner szempontjából. Ám még így is előfordulhat, hogy azt gondolják, egy új honlap minden korábbi problémát megold és ömleni fognak a páciensek a rendelőbe. Ám sajnos ez nincs így! Egy jól felépített oldalt folyamatosan frissíteni kell például kulcsszavazott blogposztokkal, SEO tartalmakkal.

Leggyakoribb hibák

  • stockfotókból épül fel
  • nincs GDPR
  • rossz a szövegtördelés
  • nem működnek a gombok/linkek
  • nincs beállítva 404-es oldal
  • nagyon hosszú a user journey

Mit lát a fogászati marketinges?

Én azt látom, óriási teher a rendelőknek egy új honlap elkészítése. A szövegek elkészítése, a fotók-videók átadása akkora terhet ró az erre kijelölt kollégára, hogy hónapokba telik megbirkóznia vele. Szerintem célszerű lépésenként haladni: megtartani azt, amit érdemes és fejleszteni azokat a területeket, ahol szükség van rá.

Tavaly megkeresett egy fogászati turizmussal foglalkozó cég, hogy cseréljük le a tízéves honlapjukat, mert már „nagyon oldschool”. Megvizsgáltam az adatokat és azt láttam, minden rendben vele, hozza a betegeket szép számmal. Semmiképpen sem javasoltam egy óriási fejlesztést, inkább próbáltam rávezetni a praxismenedzsert, hol vannak elakadások, hogyan lehetne kisebb lépésekben optimalizálni a jelenlegi honlapot. Ezzel időt, energiát és nem kevés pénzt takarítottunk meg a cégnek az indokolatlan fejlesztések megakadályozásával.

Az átgondolatlanságot éreztem abban a honlapfejlesztésben is, amit egy korábbi partneremnek készített egy webdizájner cég. A rendelőnek közel 5 éven keresztül írtam SEO tartalmakat, dolgoztam a külső SEO-n is, így hatalmas organikus forgalmuk volt, elsőként szerepeltek rengeteg fogászati kulcsszóra. Elhűlve tapasztaltam, hogy az új oldalról minden korábbi tartalom eltűnt, évek munkája ment a kukába egy fejlesztési átgondolatlanság miatt. Természetesen jeleztem nekik a hiányosságokat, ami ez nem az én feladatom lett volna, hiszen akkor már évek óta nem voltunk üzleti kapcsolatban. A tervezési szakaszban kellett volna átbeszélnie a webesnek és a fogászaton dolgozó szakembernek, hogy mi legyen a hivatkozó tartalmakkal.

 

A két történet is mutatja, hogy egy jó szakember – mint mindenhol – itt is aranyat ér.

Azért, hogy te elkerülhesd ezeket a hibákat, összeállítottunk Petrekovits Marcival egy ellenőrzési listát

  • új weboldalad létrehozásához,
  • régi weboldalad költöztetéséhez,
  • weboldalad átalakításához

Máskor is szeretnél hasonló dolgokról olvasni? Kövesd a munkánkat:

Átmeneti otthonba látogatott a Dental Meetup csapata

Az idei nyár utolsó helyszíneként az SOS Krízisalapítvány egyik fővárosi intézményében járt a Dental Meetup csapata. A 13 család átmeneti befogadására alkalmas otthon lakóinak vittek korcsoport specifikus szájhigiénés termékeket a Jordan Hungary jóvoltából. Az ott...

Fogászati SEO teszt – Fogfeltöltés

Márciusban megalkottam egy új fogászati szót, ami korábban nem létezett: a FOGFELTÖLTÉS nevet kapta.

Esettanulmány: GYIK videók fogászati rendelőknek

Amikor GYIK tartalmat gyártunk, akkor összegyűjtjük azokat a témákat, amik a legtöbbször merülnek fel a páciensek fejében. Szakmabeliként ezek rendkívül egyértelműnek sőt, akár butaságnak is tűnhetnek, ám sokan mégsem tudják rá a választ.

Fogászati asszisztensi kompetenciák a digitális munkafolyamatokban

Meggyőződésünk ugyanis, hogy számos digitális munkafolyamatba tevékenyen involválódhatnak a fogászati asszisztensek – persze csak akkor, ha rendelkeznek a megfelelő elméleti és gyakorlati tudással; ha viszont felvértezik magukat ezzel a tudással, úgy elképesztő lépéselőnybe kerülnek a munkaerőpiacon.

Fogászati videós tartalmak készítése – 3 tipp

A fogászati videós tartalmak a legkedveltebb játszótereimmé váltak az elmúlt években! Szerencsére nagyon jól teljesítenek, így összeköthetem a kellemest a hasznossal. Írtam nektek egy kisokost a Dental Menedzser oldalára, milyen videókat érdemes készíteni a Youtube-ra.

Fogászati marketing: TikTok podcast

Sosem tagadtam, hogy komoly függőségem alakult ki 2017-ben a TikTok miatt (akkori nevén Musical.ly)… De mit tud hozzáadni egy fogászat marketingjéhez, ha tudatosan használjuk? Erről beszélgettünk a Dental Menedzser legújabb podcast adásában.