“Hirdetésedet elutasítottuk!” – az egyik legbosszantóbb mondat, amit csak kaphatunk kampányidőszak alatt. A Meta keze gyakran jár el az egészségügyi hirdetések esetén, mert érzékeny tartalomnak minősül sok esetben. Hoztam 3 gyakori példát és megoldást az elutasított Facebook vagy Instagram hirdetésre.
“Foghiánnyal küzdesz?” Amikor a megfogalmazás szerencsétlen
A Meta az irányelveiben világosan megfogalmazza, hogy tilos minden olyan fizikai vagy mentális egészségre vonatkozó kijelentést megjelentetni, ami negatív érzéseket kelthet az olvasóban. A “Foghiánnyal küzdesz?” nyitómondat bár marketing szempontból rendkívül lényegretörő, sőt, még az érzésekre is hat, mégsem használható.
Az implant ajánlatok akkor fognak átmenni, ha általánosan fogalmazol, és inkább a kezelésre helyezed a hangsúlyt, vagy egy páciens történetébe ágyazod az üzenetedet. A marketing elveket (pl. érzelmekre hatás) nem érdemes elengedni, úgy kell megfogalmazni, hogy a kecske is jóllakjon, de a káposzta is megmaradjon.
Amiket nekem átengedett a rendszer címsorként vagy leírásként:
- Szájüregi rákszűrés a Sanoralban
- Fogászati implantátumon gondolkodik?
- Fogászati implantátumot szeretne? Nem tudja, hogy lehetséges-e a beültetés? Vagy egyszerűen csak kíváncsi?
Amikor a képek a ludasak
Sajnos nem csak a szövegre, hanem a hirdetéshez használt képekre is kiemelt figyelmet fordít a Meta rendszere. A túl közeli szájfotók, műtéti képek, előtte-utána anyagok, sőt, néhány kezelés közben használt illusztrációs fotó is kiveri a biztosítékot Zuckerberg csapatánál.
Bár több szituációban szoktam újraellenőrzést kérni, ám ilyenkor kifejezetten nem ajánlom, mert fiók tiltás vagy korlátozás lehet a vége. Egy fül-orr-gégészeti vizsgálati fotót tiltott le erőszakra hivatkozva, és hiába kértem többször manuális jóváhagyást, több napos tiltás lett a vége.
Korábban gyakran javasoltam, hogy az előtte-utána fotókból készüljön videógaléria, mert azt elfogadta a rendszer, ám az elmúlt időszakban azt is elkezdte tiltani. A hosszabb, kb 30 mp-es, videókból álló előtte-utána eredményt bemutató Reelseket viszont szereti a felület.
Amik gond nélkül működnek:
- AI generálta illusztrációs fotók
- Páciensekről készült utána képek
- Grafikus hirdetési anyagok
Amikor új csapattagot keresel
Az egészségügy mellett a munkaerő-keresés is a kifejezetten szigorú hirdetési kategóriába esik. Itt tilos szűkíteni érdeklődési körre, nemre vagy életkorra. Az egyedüli célzási lehetőség a lokáció: azt be tudod állítani, hogy milyen városból vagy megyéből keresel munkaerőt. Ám ezt is csak jó nagy ráhagyással (30 km távolsággal) szokta engedni, hogy az agglomerációból is érkezhessenek potenciális jelöltek.
A kampánybeállításnál a Kampány nevének megadása után kötelező beállítani a Speciális hirdetési kategória opcióknál az Employment / Foglalkoztatás lehetőséget.
Ezt a mezei hirdetéseknél, pl. promócióknál nem kell kitölteni, de az alábbi témáknál kötelező:
- ingatlanhirdetés
- politikai tartalom
- hitel
- álláshirdetés
Bár a mai PC világban ugye nem sok mindenre van ráhatásod, ha álláshirdetésről van szó, de a hirdetés kreatívjában használhatsz olyan nemű egyént, akire vágysz. Tehát ha asszisztens hölgyet keresel, akkor lehet a képen egyenruhás nő vagy a meglévő kollégáid.
Mit tehetsz, ha elutasították a hirdetésedet?
(1) Kérhetsz manuális felülbírálatot.
A Meta hirdetéseket nem valós emberek, hanem robotok kezelik különböző promtok alapján. Manuális felülbírálattal a legtöbb esetben átmegy a tiltott tartalom, de mindig olvasd el, milyen kategóriára hivatkozva tiltották le a hirdetésed. Többszöri (tehát 2-3) ellenőrzést nem javaslom, ilyenkor érdemes átírni a szöveget vagy cserélni a kreatívot.
(2) Módosítsd a hirdetésedet!
Ez a lehetőség a leggyorsabb, legkönnyebb és leghatékonyabb. Kerüld a személyes megfogalmazásokat, a kétértelmű kifejezéseket vagy negatív tartalmakat. Újraküldés után át szokott menni a rendszeren.
(3) Készíts másik hirdetést!
A duplikáció gombbal másodpercek alatt készíthetsz azonos célzási beállítással, de más szöveggel vagy képpel készített hirdetéseket. A fenti hibákat orvosolva tiszta lappal indulhatsz.
Ezt olvasva mégis elakadtál? Keress bizalommal az info@fogaszatikommunikacio.hu címen, 11 év hirdetési tapasztalattal tudok segíteni neked!