“Hirdetésedet elutasítottuk!” – az egyik legbosszantóbb mondat, amit csak kaphatunk kampányidőszak alatt. A Meta keze gyakran jár el az egészségügyi hirdetések esetén, mert érzékeny tartalomnak minősül sok esetben. Hoztam 3 gyakori példát és megoldást az elutasított Facebook vagy Instagram hirdetésre.

“Foghiánnyal küzdesz?” Amikor a megfogalmazás szerencsétlen

A Meta az irányelveiben világosan megfogalmazza, hogy tilos minden olyan fizikai vagy mentális egészségre vonatkozó kijelentést megjelentetni, ami negatív érzéseket kelthet az olvasóban. A “Foghiánnyal küzdesz?” nyitómondat bár marketing szempontból rendkívül lényegretörő, sőt, még az érzésekre is hat, mégsem használható. 

Az implant ajánlatok akkor fognak átmenni, ha általánosan fogalmazol, és inkább a kezelésre helyezed a hangsúlyt, vagy egy páciens történetébe ágyazod az üzenetedet. A marketing elveket (pl. érzelmekre hatás) nem érdemes elengedni, úgy kell megfogalmazni, hogy a kecske is jóllakjon, de a káposzta is megmaradjon.

Amiket nekem átengedett a rendszer címsorként vagy leírásként: 

  • Szájüregi rákszűrés a Sanoralban
  • Fogászati implantátumon gondolkodik?
  • Fogászati implantátumot szeretne? Nem tudja, hogy lehetséges-e a beültetés? Vagy egyszerűen csak kíváncsi? 

Amikor a képek a ludasak

Sajnos nem csak a szövegre, hanem a hirdetéshez használt képekre is kiemelt figyelmet fordít a Meta rendszere. A túl közeli szájfotók, műtéti képek, előtte-utána anyagok, sőt, néhány kezelés közben használt illusztrációs fotó is kiveri a biztosítékot Zuckerberg csapatánál.

Bár több szituációban szoktam újraellenőrzést kérni, ám ilyenkor kifejezetten nem ajánlom, mert fiók tiltás vagy korlátozás lehet a vége. Egy fül-orr-gégészeti vizsgálati fotót tiltott le erőszakra hivatkozva, és hiába kértem többször manuális jóváhagyást, több napos tiltás lett a vége. 

Korábban gyakran javasoltam, hogy az előtte-utána fotókból készüljön videógaléria, mert azt elfogadta a rendszer, ám az elmúlt időszakban azt is elkezdte tiltani. A hosszabb, kb 30 mp-es, videókból álló előtte-utána eredményt bemutató Reelseket viszont szereti a felület.

Amik gond nélkül működnek:

  • AI generálta illusztrációs fotók
  • Páciensekről készült utána képek
  • Grafikus hirdetési anyagok
3 ok, amiért elutasítja a Facebook a hirdetésedet / Fogászati kommunikáció

Amikor új csapattagot keresel

Az egészségügy mellett a munkaerő-keresés is a kifejezetten szigorú hirdetési kategóriába esik. Itt tilos szűkíteni érdeklődési körre, nemre vagy életkorra. Az egyedüli célzási lehetőség a lokáció: azt be tudod állítani, hogy milyen városból vagy megyéből keresel munkaerőt. Ám ezt is csak jó nagy ráhagyással (30 km távolsággal) szokta engedni, hogy az agglomerációból is érkezhessenek potenciális jelöltek. 

A kampánybeállításnál a Kampány nevének megadása után kötelező beállítani a Speciális hirdetési kategória opcióknál az Employment / Foglalkoztatás lehetőséget. 

Ezt a mezei hirdetéseknél, pl. promócióknál nem kell kitölteni, de az alábbi témáknál kötelező:

  • ingatlanhirdetés 
  • politikai tartalom 
  • hitel
  • álláshirdetés

Bár a mai PC világban ugye nem sok mindenre van ráhatásod, ha álláshirdetésről van szó, de a hirdetés kreatívjában használhatsz olyan nemű egyént, akire vágysz. Tehát ha asszisztens hölgyet keresel, akkor lehet a képen egyenruhás nő vagy a meglévő kollégáid.

Mit tehetsz, ha elutasították a hirdetésedet?

(1) Kérhetsz manuális felülbírálatot.

A Meta hirdetéseket nem valós emberek, hanem robotok kezelik különböző promtok alapján. Manuális felülbírálattal a legtöbb esetben átmegy a tiltott tartalom, de mindig olvasd el, milyen kategóriára hivatkozva tiltották le a hirdetésed. Többszöri (tehát 2-3) ellenőrzést nem javaslom, ilyenkor érdemes átírni a szöveget vagy cserélni a kreatívot. 

(2) Módosítsd a hirdetésedet!

Ez a lehetőség a leggyorsabb, legkönnyebb és leghatékonyabb. Kerüld a személyes megfogalmazásokat, a kétértelmű kifejezéseket vagy negatív tartalmakat. Újraküldés után át szokott menni a rendszeren.

(3) Készíts másik hirdetést!

A duplikáció gombbal másodpercek alatt készíthetsz azonos célzási beállítással, de más szöveggel vagy képpel készített hirdetéseket. A fenti hibákat orvosolva tiszta lappal indulhatsz.

Ezt olvasva mégis elakadtál? Keress bizalommal az info@fogaszatikommunikacio.hu címen, 11 év hirdetési tapasztalattal tudok segíteni neked! 

Máskor is szeretnél hasonló dolgokról olvasni? Kövesd a munkánkat:

Értékesítés az IDS-en

Marketingesként az IDS-en legizgalmasabb élmény a kultúrák különböző értékesítési stratégiája volt. Az amerikaiak a lenyűgöző standelemekkel, az izgalmas fogászati showműsorokkal és a dübörgő zenével fogtak meg. (Fogászati kiállításon hangos zene? Meglepett, de...

Mik a leggyakoribb hibák a fogászati weboldalaknál?

Nézd meg a teljes beszélgetést itt:Vagy olvasd el röviden most. Petrekovits Marcival, a FatFlamingo webdizájnerével készítettünk egy videósorozatot a fogászati honlapokról. Az első adásunkban arról beszélgetünk, melyek azok a helyzetek, amikor érdemes lehet lecserélni...

Fejezzük már be az ítélkezést a pályatársaink felett!

Miért NEM JÓ neked sem hosszú távon, ha más orvosokat minősítesz a közösségi oldalakon? Hogyan csap vissza rád a saját „varázsigéd”? Nyílt levélnek szánt gondolatmenet.

Fogászati asszisztensi kompetenciák a digitális munkafolyamatokban

Meggyőződésünk ugyanis, hogy számos digitális munkafolyamatba tevékenyen involválódhatnak a fogászati asszisztensek – persze csak akkor, ha rendelkeznek a megfelelő elméleti és gyakorlati tudással; ha viszont felvértezik magukat ezzel a tudással, úgy elképesztő lépéselőnybe kerülnek a munkaerőpiacon.

MIKOR érdemes egy telített piacra új szereplőként belépni?

Évente sok ezerrel nő az új rendelők száma. A fiatal orvosgeneráció már el sem tudja képzelni, hogy 5-10 év munka után ne nyisson saját rendelőt. De vajon érdemes-e? És ha igen, mikor érdemes belevágni? A piac egyre szegmentáltabb lesz. A specifikus rendelők előnnyel...

Hogyan érdemes jótékonykodni karácsonykor?

Az év végén sokakban merül fel igényként, hogy segítsenek a rászorulókon. Egyrészt magával hozza ezt a karácsonyi időszak ajándékhulláma és a már belénk égetett cipősdoboz akció, másrészt szeretnénk visszaadni abból a sok jóból, amit egész évben ért minket (covidtól függetlenül azért ért mindannyiunkat 2020-ban is). De hogyan érdemes ezt kommunikálni a páciensek felé?