Tavaly volt szerencsém két hetet Japánban tölteni (szinte Dr. Póti Lászlóval egyidőben), és szó szerint nem tudtam figyelmen kívül hagyni a reklámkultúrát. Óriási beszélő videós hirdetések a házfalakon, interaktív tabletek a drogériákban és az átkelőknél… Ilyen hírverés várható nálunk is a jövőben?

Japán fővárosában, Tokióban közel 15 millió ember él. Az agglomerációval együtt 36 millió főnek ad otthont és megélhetést. Ez a világ legnépesebb urbanizált területe – mégis ez a világ legélhetőbb városa. A saját szememmel láttam, a saját bőrömön tapasztaltam.

El sem tudom képzelni, mekkora célzási beállítással dolgozhat egy helyi hirdetési (PPC) specialista! Ha egy irányítószámot beállít, már az is több százezer emberhez tud eljutni!

Most nem a sokak által ismert Shibuya és Shinjuku-negyed óriás, világító 3D leadfalairól szeretnék említést tenni, hanem egyszerűbb, mégis hatásosabb reklámokról, amiket itthon még nem használunk.

Reklám a metrókocsiban

28 óra utazás után, 8 időzónát átugorva, kevésbé fitten zötykölődtem a tokiói metróban, és közben az ott futó reklámokat bámultam. Ezek minden kocsiajtó felett megtalálhatóak, és a megállók között smink, ruházati áruház, illetve ingatlanhirdetések szórakoztatják azon keveseket, akiknél nincs okostelefon és nem alszanak. (Szerencsére kint mindenki hang nélkül használja őket, és soha nem telefonálnak mások füle hallatára a tömegközlekedési eszközökön).

Találkoztam olyan fogászati hirdetéssel, ami QR-kódos, hagyományos matricás hirdetéssel készült. Nem tudom, mit reklámozhatott, és hivatalos vagy gerilla hirdetés volt-e, de megakadt rajta a szemem!

 

Hirdetések a jövőből! – Ilyen a japán reklám
Hirdetések a jövőből! - Ilyen a japán reklám

Beszélő tabletek az üzletekben, a sorok között

A népszerű drogériákban és boltokban mindenhol szembe jöttek velem a beszélő tabletes hirdetések. Mini reklámok, amik segítenek a konkrét termékválasztásban (pl. kozmetikumok, sminkek). Rendkívül zavarónak találtam, pedig nem értettem, mit szeretne eladni nekem. Ha nem nézed a képernyőt, a “személyre szabott” reklámüzenet így is-úgy is eljut hozzád.

Marketing szakemberként kiváló célzási lehetőségnek találom, magánemberként utáltam a többi zaj mellett, ott dolgozóként pedig egy óra után migrént kapnék tőle.

Videóban láthatod 0:29-nél és 1:21-1:24 között is.

@prudenceangl belanja makeup, skincare, softlens di Don Quijote Tokyo 👀 #donquijote #donki #donquijotejapan #donkihote #ドンキ #ドンキホーテ #japan #japanmakeup #japanskincareproducts #japanhaul #contactlenses ♬ Very cute melody by marimba tone(39813) – Mitsu Sound

“Beszélő plakátok” az utcán

Tokió felkapott negyedeiben népszerű a fenti reklám nagytestvére. A zebrára várva, század magunkkal meghallgathatjuk a legújabb ruházati márka vagy szolgáltatás aktuális ajánlatát. Tablet méretű képernyő is van hozzá, ha ennél részletesebben érdekelne minket.

Lokációs célzás kimaxolva – de remélem, a többi hangosan zenélő étterem, és csipogó zebra mellett ez sem holnap jön majd be hozzánk. (A magyar közbiztonságot ismerve nem is maradna túl sokáig a lámpaoszlopokon)

Hirdetések a jövőből! – Ilyen a japán reklám

Háztömbnyi ledfal, amelyen hangos reklám fut

Oszakában minden este elsétáltam a teljes háztömböt elfoglaló ledfal alatt, amely hanggal (!) népszerűsített egy bankot. El sem tudom képzelni, hogyan tudnak ott élni vagy dolgozni a helyiek anélkül, hogy beleőrülnének a percenként ismétlődő tartalomba, hang- és fényszennyezésbe.

Sajnos képet vagy videót nem találtam róla, de cserébe álljon itt néhány fogorvosi rendelő külső homlokzata. 🙂

Máskor is szeretnél hasonló dolgokról olvasni? Kövesd a munkánkat:

A hitelesség érték? Az OHI-S és a fogászati edukációs kurzusok

Tavaly találkoztam először az OHI-S orosz edukációs platform hirdetéseivel az Instagramon. Bár én nem vagyok fogorvos, mégis belekerültem a célzásukba. Ez valószínűleg azért lehet, mert a napom nagy részében orvosi oldalakat nézek vagy ezeket kezelem, illetve 2015 óta...

Mit tegyél, ha nem szexi a fogászati márkád?

Dolgoztam olyan fogászati kereskedőcéggel, akik nem számítottak "szexinek" a piacon, de ettől függetlenül gyorsan tudtak növekedni és rengeteg megrendelőjük volt. Náluk a klasszikus B2B kommunikáció NEM MŰKÖDÖTT. A kezdeti években kint voltunk a Dental World-ön,...

Külföldi tulajdonú fogorvosi rendelők helyzete

Mi történt a covid első és második hullámában a külföldi magyar tulajdonú rendelőkkel? Van-e vagy lesz-e hatással a magyar piacra a kiutazni nem tudó orvosok munkakeresése?

Karácsonyi látogatás az SOS Krízisközpont anyaotthonaiban

Karácsonyhoz közeledvén úgy gondoltuk, hogy újra meglátogatunk néhány szociális intézményt, hogy szájápolási termékeket és a „köszönöm-listákról” jó néhány kívánságot (tartós élelmiszert, higiénés árucikkeket) vigyünk a rászorulóknak.

Dr. Varga Endre és Késmárki László. A legmenőbb fogászati startup

A DentOwl Talk következő vendége Dr. Varga Endre és Késmárki László tech guru lesz a dicomLAB-tól. A fogászati vállalkozást idén a 2. legnagyobb potenciálú magyar startupnak választották.

Helyzetjelentés – Fogfeltöltés SEO teszt

Közel 3 hónapja osztottam meg veletek, hogy egy fogászati SEO tesztbe kezdtem. Számomra is meglepő módon nemrég rákérdeztek, hogy állok, szóval hoztam nektek egy rövid beszámolót! ☺️