Pénteken egy privát oktatáson szóba került a DARK és a szürke MARKETING. Ma reggel pedig ócsárolni kezdtek egy meghatározó praxist az egyik szakmai Facebook csoportban.

Sajnos rendszeresen hallok történeteket arról, hogyan járatják le egymást a „konkurens rendelők”:

Facebookon egy álnéven írt negatív komment, Google-ben egy rossz értékelés, szakmai pletykák terjesztése, névtelen üzenet az ÁNTSZ-nek…

Már írtam erről, de most is nagyon fontosnak tartom megjegyezni: az áskálódás, a konkurencia lehúzása (nyilvánosan vagy „csak” online) NEM vezet sehova. A te idődet, energiádat elveszi, mert addig sem a SAJÁT DOLGAIDDAL foglalkozol. Minden negatív komment visszaüt rád – nem most, majd egy másik csoportban.

A felesleges kommentelgetés helyett nézd meg, mi zavar téged abban a bizonyos másikban:

(1) Ha mindenhol vele, az ő hirdetésével találkozol

Tanulj tőle, használj te is remarketinget, csoportosíts nagyobb büdzsét az online hirdetésekre és optimalizáld jobban a kampányaidat. Vagy tiltsd le a hirdetéseit minden felületen!

(2) Szakmaiatlannak tartod az üzletpolitikáját

Fordíts nagyobb figyelmet az edukációra a saját csatornáidon. Mutasd meg a leendő pácienseknek, mivel kaphatnak nálad többet. Magyarázz meg mindent az alapoktól! Tüntesd fel a szakmai sikereidet (páciensnyelven is érthető formában) a honlapon és a közösségi oldalakon.

(3) „Nem is jó orvos, csak híres!”

Ki gátol meg téged, hogy YouTube csatornát indíts? Vagy szakmai anyagokat publikálj? Vagy előadj hazai és nemzetközi konferenciákon? Keresd meg a szervezőket, kezdd kicsiben. Ha meg nem akarsz híres lenni, mert „inkább gyógyítasz”, akkor fogadd el, hogy neki a szereplés jutott, ő ebben jó, te pedig valami másban.

Máskor is szeretnél hasonló dolgokról olvasni? Kövesd a munkánkat:

I. Dental Meetup – Vendég: Dr. Volom András

A Dental Meetuppal az volt elsődleges célunk, hogy összehozzuk a szakma apraját-nagyját egy kötetelen, feltöltő, inspiráló együttlétre. Beszélgessünk – egy kicsit fogászatról, de leginkább az életről. Találkozzunk olyanokkal, akik előrébb akarják vinni a dolgokat. Így egy hét és rengeteg pozitív visszajelzés távlatából azt kell mondanom, jó döntés volt!

Letiltott Facebook hirdetési fiók – Mit tehetsz?

Júniusban új együttműködést kezdtünk egy frissen induló ügyféllel: főként PPC kampányokban kérte a segítségem, azaz a Facebook és Google hirdetések tervezésében és kivitelezésében. Ám már a kampányindítás előtt problémába ütköztünk: le volt tiltva a hirdetési fiókja. Tanulságos kálvária-megosztás kezdődik.

Milyen szakértőn ne spórolj?

Én minden partneremet arra biztatom, hogy tanácsadók bevonása helyett az edukációra fordítson nagyobb figyelmet: így a tudás házon belül marad, és ez hosszú távon sokkal kifizetődőbb a rendelőnek. Viszont vannak olyan területei a fogászati marketingnek, amibe...

5 páciensszerző mentőöv fogászatoknak

Megcsappant a pácienseid száma? Jelen helyzetben kizárólag online eszközök vannak a kezedben, melyekkel hatást gyakorolhatsz a naptárad foglaltsági szintjére. Mit tegyél és mit ne?

Ilyen volt 2023! Évértékelő

Megvan az a jelenet az Indiana Jones első részéből, amikor Indi egy óriási kőgolyó elől menekül fejvesztve? Ilyennek éreztem a tavalyi évem…

Ha most kezdeném a marketing szakmát, kitől tanulnék?

Két kérdés is érkezett az elmúlt időszakban ezzel kapcsolatban és úgy gondoltam, szívesen összefoglalom másoknak is a saját élményeim. Természetesen számomra hiteles szakembereket is ajánlok majd a cikkben!