Miért NEM JÓ neked sem hosszú távon, ha más orvosokat minősítesz a közösségi oldalakon? Hogyan csap vissza rád a saját „varázsigéd”? Nyílt levélnek szánt gondolatmenet.

A minap belefutottam a TikTok algoritmusnak hála egy videóba, ahol a fogorvos egy komment alapján állította a hozzászólónak, hogy “félrekezelnek téged.” 

Anélkül, hogy látta volna a beteg száját, az aktuális állapotot, egyeztetett volna a jelenlegi orvosával 1f449_1f3fb.png több ezer, de akár százezer felhasználóhoz jutott el ez az üzenet.

Sajnos az algoritmus napok óta úgy véli, hogy releváns számomra ez a fogorvosi csatorna, így láttam, hogy ezt a minősítést nem egy videójában, hanem rendszeresen megteszi. A gondolatmenetével mindig oda lyukad ki, hogy ő (és az ő rendelője) az egyetlen, aki megoldást tud nyújtani a KONTÁR fogorvosok munkájára. (Ez a kifejezés el is hangzik az egyik videóban.)

Így rontjuk az egész fogorvos-közösség megítélését

A videó alapot ad arra, hogy a páciens a környezetében már úgy adja tovább, hogy: “Képzeld, az az idióta fogorvosom félrekezel engem! Pedig mennyi pénzt hagytam nála! Látszik, hogy csak a pénzre hajt az összes orvos!” (Biztos olvastatok ennél cifrábbakat is)

Azzal, hogy helyt adunk az ilyen jellegű etikátlan megnyilvánulásoknak, sőt, szítjuk azokat, vagy akár mi magunk is megfogalmazunk ilyen kijelentéseket NYILVÁNOSAN, azzal a teljes fogorvos-közösség megítélését rontjuk, ami hosszú távon a saját praxisunkra is kihat. Hiszen hogyan lehetnénk mi különbek, ha egyébként az egyetemekről csak dilettánsok kerülnek ki?!

Hogyan lehet finomítani az ilyen jellegű megnyilvánulásokat?

A közösségi média óriási eszköz, de felelősségünk is van, hogyan használjuk. A fenti durva, minősítő KIJELENTÉS helyett lehetett volna úgy fogalmazni, hogy:

  • “A vér sajnos nem jó jel. Érdemes lenne felkeresned egy parodontológus fogszakorvost, aki tud segíteni ebben.” (És itt ajánlhatja a saját csapatában lévő szakorvost.) 1f449_1f3fb.png Majd készíthet egy magyarázó videót, mit csinálnak az egyes szakterületek orvosai. 
  • Vagy fogalmazhat E/1-ben: “Én ezt úgy szoktam…”, “Tapasztalatom szerint…” Ebben az esetben nem másokról beszél, hanem a saját gyakorlatáról. Ezzel el is kerülhető mások minősítése.
Fejezzük már be az ítélkezést a pályatársaink felett!
 

Valamint…

Nem vagyok naiv, tisztában vagyok vele, hogy minden szakterületnek vannak kiemelkedő és kevésbé kiemelkedő alakjai. Mindenki másban jó: lehet, hogy akit egy videóban lenézel, azok extrém munkabírással és türelemmel rendelkeznek, vagy kiválóan kommunikálnak a nehezebb páciensekkel. De akár anyag- és eszközhiány mellett is tudnak korrekt gyógyítást végezni.

Attól, ha valakit lehúzunk, minősítünk, ország-világ előtt lehordjuk, mi nem leszünk jobbak a saját munkánkban. Hosszú távon érdeke az orvos közösségnek, hogy ilyen mondatok nyilvánosság előtt ne hangozzanak el többet! 

Erre a megkülönböztetésre IS való a fogászati marketing: kiemelni, megmutatni azokat az értékeket, amikkel rendelkezünk, anélkül, hogy minősítést mondanánk más rendelőkről, vagy összehasonlítanánk magunkat velük.

Máskor is szeretnél hasonló dolgokról olvasni? Kövesd a munkánkat:

Így kérj véleményt a rendelőben – fizikai ötlettel!

A Facebook oldalamon már többször találkozhattál egy konkrét eszközzel, amivel véleményeket szoktunk kérni a fogászati rendelőben. Ez a technika megkönnyíti és meggyorsítja az értékelések bekérését, és akkor is működik, ha a recepció úszik a mindennapos feladataiban....

Fogászati arculat FOG nélkül?

Ha hosszú távon gondolkozol, és a praxisodat 5-10 éven belül bővíteni szeretnéd egyéb kiegészítő szolgáltatásokkal (pl. esztétikai kezelésekkel, sebészettel, Cantienica-módszerrel stb) vagy csak unod a sablonos fogászati logókat, akkor azt javaslom, LÉGY EGYEDI és...

Miért nem lesz páciens a bejelentkezőkből?

Minden bejelentkező ügyfél egy potenciális páciens, aki súlyos forintokba kerül a rendelőnek. Ha nincs is állandó hirdetésed, akkor is van: honlapod közösségi oldalaid (Facebook, Youtube, Instagram) nyomtatott anyagod (névjegy, ajánlókártya) hírleveleid amiért egyszer...

Helyzetjelentés – Fogfeltöltés SEO teszt

Közel 3 hónapja osztottam meg veletek, hogy egy fogászati SEO tesztbe kezdtem. Számomra is meglepő módon nemrég rákérdeztek, hogy állok, szóval hoztam nektek egy rövid beszámolót! ☺️

MÁSODVÉLEMÉNY = minősítés?

Rengeteg alkalom adódik, amikor másodvéleményt kell adni egy páciensnek, akár házon belül, akár ismeretlen fogorvos ajánlatával kapcsolatban. Ebben az esetben SOHA nem ajánlott a minősítés - még akkor sem, ha te a kiadott kezelési tervvel semmilyen szempontból nem...

Nem megfelelő beteganyag? Ezért ne legyél „kuponos rendelő”!

A május 1-i Dentowl Talk komment szekciójában jót mulattak a fogorvosok a "kuponos rendelő" kifejezésen. A pandémiával járó leállás rengeteg fogászatot hozott nehéz helyzetbe - pont, mint a 2008-as gazdasági válság. Hiszem, vallom és tapasztalom, hogy nem kell állandó...