Nézd meg a teljes beszélgetést itt:

Vagy olvasd el röviden most.

Petrekovits Marcival, a FatFlamingo webdizájnerével készítettünk egy videósorozatot a fogászati honlapokról. Az első adásunkban arról beszélgetünk, melyek azok a helyzetek, amikor érdemes lehet lecserélni egy rendelő weboldalát. 

Két irányból érdemes megvizsgálnod a kérdést: 

(1) Technikailag jól működik, teljesíti a vele kapcsolatos elvárásokat? 

Az általam kezelt honlapok mindegyikénél 60% felett van a mobilos keresések mennyisége. Van, ahol ez 80%-ra rúg! Ez azt jelenti, hogy a megkeresések jelentős része nem laptopról vagy asztali gépről, hanem mobiltelefonról történik. Mini képernyőn olvassák el az orvosok bemutatkozását vagy próbálják ellenőrizni az árlistát.

Elengedhetetlen, hogy mobilon és tableten is jól működő, gyorsan betöltődő weboldalad legyen, ahol néhány lépésből lehet online időpontot foglalni vagy egyetlen kattintással telefonon időpontot foglalni. 

Ha a korábbi fejlesztésed nem reszponzív, azaz nem alakul át az oldalad attól függően, hogy milyen eszközről nézik, akkor mindenképpen megérett az idő a cserére. 

Ha a képek, videók nem töltenek be, vagy elcsúsznak, ráfolynak a szövegre, akkor szintén szükséged lehet változtatásra. 

(2) Vizuálisan egységes? Dizájn szempontból működőképes?

Ahogy a fast fashion divatmárkáknál, a holnaptervezésben is vannak aktuális trendek. A színek, az elrendezés és a hátterek kapcsán is vannak ideig-óráig tartó népszerű megoldások. A fogászatban régóta kiemelt helyen szerepel a kék és a zöld minden árnyalata. A 2010-es években jött be a lila, a barna és a narancssárga a korábbiak mellé, a 2020-as években pedig a letisztult arany-fehér-fekete éli aranykorát.

A színeknek tudatalatti hatásuk van, amit érdemes kihasználni a tervezés során. A piros bár rendkívül aktivizáló, fogászati környezetben a vér, fájdalom asszociáció miatt nem ajánlott, nem is használják túl sokan szerencsére. Ideális esetben a célközönség ízlése határozza meg a weboldal kinézetét, nem pedig a praxismenedzser vagy rendelőtulajdonos kívánságai teljesülnek. 

A weboldal elrendezésében a 3D hatást és a parallax animációkat  látni sok helyen, ezek is dinamikusabbá teszik a honlapot. 

Petrekovits Marci javaslata szerint érdemes megtalálnunk a középutat ebben is. Az arculatban megjelenő elemek és színek köszönjenek vissza a honlapon. Egy jó szakember javaslatai alapján pedig tudunk tartós, időtálló megoldást készíteni. 

 

Máskor is szeretnél hasonló dolgokról olvasni? Kövesd a munkánkat:

Hogyan érdemes jótékonykodni karácsonykor?

Az év végén sokakban merül fel igényként, hogy segítsenek a rászorulókon. Egyrészt magával hozza ezt a karácsonyi időszak ajándékhulláma és a már belénk égetett cipősdoboz akció, másrészt szeretnénk visszaadni abból a sok jóból, amit egész évben ért minket (covidtól függetlenül azért ért mindannyiunkat 2020-ban is). De hogyan érdemes ezt kommunikálni a páciensek felé?

Mit tegyél, ha nem szexi a fogászati márkád?

Dolgoztam olyan fogászati kereskedőcéggel, akik nem számítottak "szexinek" a piacon, de ettől függetlenül gyorsan tudtak növekedni és rengeteg megrendelőjük volt. Náluk a klasszikus B2B kommunikáció NEM MŰKÖDÖTT. A kezdeti években kint voltunk a Dental World-ön,...

Telemedicina a jövő? Fogorvoslás a világhálón

A telemedicinát a fogorvoslásban egyre inkább izgalmas előrelépésként ismerik el. Ami viszont körvonalazódni látszik, hogy a távmedicina a szakmánkban még korlátozott lehetőségekkel bír.

Miért nem lesz páciens a bejelentkezőkből?

Minden bejelentkező ügyfél egy potenciális páciens, aki súlyos forintokba kerül a rendelőnek. Ha nincs is állandó hirdetésed, akkor is van: honlapod közösségi oldalaid (Facebook, Youtube, Instagram) nyomtatott anyagod (névjegy, ajánlókártya) hírleveleid amiért egyszer...

Fejlesztő vagy designer? Melyik mellett dönts?

Már tudjuk, hogy változtatásra van szükség az oldalunkon, azt is megállapítottuk, hogy ezek milyen típusú változtatások legyenek. Most egy újabb nehéz kérdés elé nézünk: Kit bízzunk meg a feladattal? Fejlesztőre vagy webdesignerre lesz szükségünk?

Mi lesz veled, fogászati turizmus?

Sokakat foglalkoztat a fogászati turizmus helyzete. Vagy azért, mert benne dolgozik, és lassan egy éve kell szembenéznie egy teljesen új rendszerrel, vagy pedig azért, mert őt is érinti a kiéleződő verseny a hazai betegekért.