Nézd meg a teljes beszélgetést itt:

Vagy olvasd el röviden most.

Petrekovits Marcival, a FatFlamingo webdizájnerével készítettünk egy videósorozatot a fogászati honlapokról. Az első adásunkban arról beszélgetünk, melyek azok a helyzetek, amikor érdemes lehet lecserélni egy rendelő weboldalát. 

Két irányból érdemes megvizsgálnod a kérdést: 

(1) Technikailag jól működik, teljesíti a vele kapcsolatos elvárásokat? 

Az általam kezelt honlapok mindegyikénél 60% felett van a mobilos keresések mennyisége. Van, ahol ez 80%-ra rúg! Ez azt jelenti, hogy a megkeresések jelentős része nem laptopról vagy asztali gépről, hanem mobiltelefonról történik. Mini képernyőn olvassák el az orvosok bemutatkozását vagy próbálják ellenőrizni az árlistát.

Elengedhetetlen, hogy mobilon és tableten is jól működő, gyorsan betöltődő weboldalad legyen, ahol néhány lépésből lehet online időpontot foglalni vagy egyetlen kattintással telefonon időpontot foglalni. 

Ha a korábbi fejlesztésed nem reszponzív, azaz nem alakul át az oldalad attól függően, hogy milyen eszközről nézik, akkor mindenképpen megérett az idő a cserére. 

Ha a képek, videók nem töltenek be, vagy elcsúsznak, ráfolynak a szövegre, akkor szintén szükséged lehet változtatásra. 

(2) Vizuálisan egységes? Dizájn szempontból működőképes?

Ahogy a fast fashion divatmárkáknál, a holnaptervezésben is vannak aktuális trendek. A színek, az elrendezés és a hátterek kapcsán is vannak ideig-óráig tartó népszerű megoldások. A fogászatban régóta kiemelt helyen szerepel a kék és a zöld minden árnyalata. A 2010-es években jött be a lila, a barna és a narancssárga a korábbiak mellé, a 2020-as években pedig a letisztult arany-fehér-fekete éli aranykorát.

A színeknek tudatalatti hatásuk van, amit érdemes kihasználni a tervezés során. A piros bár rendkívül aktivizáló, fogászati környezetben a vér, fájdalom asszociáció miatt nem ajánlott, nem is használják túl sokan szerencsére. Ideális esetben a célközönség ízlése határozza meg a weboldal kinézetét, nem pedig a praxismenedzser vagy rendelőtulajdonos kívánságai teljesülnek. 

A weboldal elrendezésében a 3D hatást és a parallax animációkat  látni sok helyen, ezek is dinamikusabbá teszik a honlapot. 

Petrekovits Marci javaslata szerint érdemes megtalálnunk a középutat ebben is. Az arculatban megjelenő elemek és színek köszönjenek vissza a honlapon. Egy jó szakember javaslatai alapján pedig tudunk tartós, időtálló megoldást készíteni. 

 

Máskor is szeretnél hasonló dolgokról olvasni? Kövesd a munkánkat:

Miért nem lesz páciens a bejelentkezőkből?

Minden bejelentkező ügyfél egy potenciális páciens, aki súlyos forintokba kerül a rendelőnek. Ha nincs is állandó hirdetésed, akkor is van: honlapod közösségi oldalaid (Facebook, Youtube, Instagram) nyomtatott anyagod (névjegy, ajánlókártya) hírleveleid amiért egyszer...

Az alázat ereje

Én hiszek az ALÁZAT erejében. Tudom, ez manapság már nem trendi, de én akkor is el fogom mondani minden adandó alkalommal, hogy mennyi mindent nyerhetsz azzal, ha alázatos vagy - a munkádban, a szakmádban, sőt, akár az életedben is. Ha alázattal végigtanulod az...

Telemedicina a jövő? Fogorvoslás a világhálón

A telemedicinát a fogorvoslásban egyre inkább izgalmas előrelépésként ismerik el. Ami viszont körvonalazódni látszik, hogy a távmedicina a szakmánkban még korlátozott lehetőségekkel bír.

Értékesítés az IDS-en

Marketingesként az IDS-en legizgalmasabb élmény a kultúrák különböző értékesítési stratégiája volt. Az amerikaiak a lenyűgöző standelemekkel, az izgalmas fogászati showműsorokkal és a dübörgő zenével fogtak meg. (Fogászati kiállításon hangos zene? Meglepett, de...

5 páciensszerző mentőöv fogászatoknak

Megcsappant a pácienseid száma? Jelen helyzetben kizárólag online eszközök vannak a kezedben, melyekkel hatást gyakorolhatsz a naptárad foglaltsági szintjére. Mit tegyél és mit ne?

7 fogászati marketing kampány, amivel neked már nem érdemes kísérletezned

Azt nem lehet rám mondani, hogy ne lennék kreatív ötletek híján, ha új fogászati marketing kampányokat kell kitalálni. Szeretek tesztelgetni, és szerencsére az ügyfeleim jelentős része is nyitott az újdonságokra. Vannak ötletek, amik eleve kudarcra voltak ítélve, de akadnak olyanok, amikről csak később derült ki, hogy nem fogják beváltani a hozzájuk fűzött reményeket.