Nézd meg a teljes beszélgetést itt:

Vagy olvasd el röviden most.

Petrekovits Marcival, a FatFlamingo webdizájnerével készítettünk egy videósorozatot a fogászati honlapokról. Az első adásunkban arról beszélgetünk, melyek azok a helyzetek, amikor érdemes lehet lecserélni egy rendelő weboldalát. 

Két irányból érdemes megvizsgálnod a kérdést: 

(1) Technikailag jól működik, teljesíti a vele kapcsolatos elvárásokat? 

Az általam kezelt honlapok mindegyikénél 60% felett van a mobilos keresések mennyisége. Van, ahol ez 80%-ra rúg! Ez azt jelenti, hogy a megkeresések jelentős része nem laptopról vagy asztali gépről, hanem mobiltelefonról történik. Mini képernyőn olvassák el az orvosok bemutatkozását vagy próbálják ellenőrizni az árlistát.

Elengedhetetlen, hogy mobilon és tableten is jól működő, gyorsan betöltődő weboldalad legyen, ahol néhány lépésből lehet online időpontot foglalni vagy egyetlen kattintással telefonon időpontot foglalni. 

Ha a korábbi fejlesztésed nem reszponzív, azaz nem alakul át az oldalad attól függően, hogy milyen eszközről nézik, akkor mindenképpen megérett az idő a cserére. 

Ha a képek, videók nem töltenek be, vagy elcsúsznak, ráfolynak a szövegre, akkor szintén szükséged lehet változtatásra. 

(2) Vizuálisan egységes? Dizájn szempontból működőképes?

Ahogy a fast fashion divatmárkáknál, a holnaptervezésben is vannak aktuális trendek. A színek, az elrendezés és a hátterek kapcsán is vannak ideig-óráig tartó népszerű megoldások. A fogászatban régóta kiemelt helyen szerepel a kék és a zöld minden árnyalata. A 2010-es években jött be a lila, a barna és a narancssárga a korábbiak mellé, a 2020-as években pedig a letisztult arany-fehér-fekete éli aranykorát.

A színeknek tudatalatti hatásuk van, amit érdemes kihasználni a tervezés során. A piros bár rendkívül aktivizáló, fogászati környezetben a vér, fájdalom asszociáció miatt nem ajánlott, nem is használják túl sokan szerencsére. Ideális esetben a célközönség ízlése határozza meg a weboldal kinézetét, nem pedig a praxismenedzser vagy rendelőtulajdonos kívánságai teljesülnek. 

A weboldal elrendezésében a 3D hatást és a parallax animációkat  látni sok helyen, ezek is dinamikusabbá teszik a honlapot. 

Petrekovits Marci javaslata szerint érdemes megtalálnunk a középutat ebben is. Az arculatban megjelenő elemek és színek köszönjenek vissza a honlapon. Egy jó szakember javaslatai alapján pedig tudunk tartós, időtálló megoldást készíteni. 

 

Máskor is szeretnél hasonló dolgokról olvasni? Kövesd a munkánkat:

Fogászati apróhirdetés – 3 tipp, hogy még sikeresebb legyen a hirdetésed!

Írtam egy újabb vendégposztot a Dental Menedzser oldalára a fogászati apróhirdetésekkel kapcsolatban. A marketing feladatok mellett toborzással is foglalkozom az ügyfeleimnél, így a saját bőrömön tapasztalom, milyen fontos egy jól megírt hirdetés.

Peres ügyek a rendelőben – Működő megoldások

Élő webinár a rendelői peres ügyekről. Miket tapasztalunk mostában, hogyan érdemes kezelni és hogyan nem a perrel fenyegő pácienseket

Esettanulmány: GYIK videók fogászati rendelőknek

Amikor GYIK tartalmat gyártunk, akkor összegyűjtjük azokat a témákat, amik a legtöbbször merülnek fel a páciensek fejében. Szakmabeliként ezek rendkívül egyértelműnek sőt, akár butaságnak is tűnhetnek, ám sokan mégsem tudják rá a választ.

Fórumok, chatszobák és zárt csoportok – Mi a közös bennük?

Tegnap jött a felismerés: minden maradt a régi, csak a platform változott. 2007-ben kezdtem el online marketing területen dolgozni. Akkoriban szinte minden honlapnak volt hozzászólás/chat/fórum funkciója, amit sokan használtak is, ott osztották meg kért-kéretlenül a véleményüket az adott tartalomról.

Telemedicina a jövő? Fogorvoslás a világhálón

A telemedicinát a fogorvoslásban egyre inkább izgalmas előrelépésként ismerik el. Ami viszont körvonalazódni látszik, hogy a távmedicina a szakmánkban még korlátozott lehetőségekkel bír.

Gyakran ismételt kérdések a fogászati marketinggel kapcsolatban

Nehezen igazodsz el a fogászati marketinggel kapcsolatos kifejezések között? Még csak ismerkedsz a különböző hirdetésekkel? Bizonytalan vagy a kezdő lépésekben? Összegyűjtöttem a legfontosabb kérdéseket és válaszokat a témában.