Tavaly volt szerencsém két hetet Japánban tölteni (szinte Dr. Póti Lászlóval egyidőben), és szó szerint nem tudtam figyelmen kívül hagyni a reklámkultúrát. Óriási beszélő videós hirdetések a házfalakon, interaktív tabletek a drogériákban és az átkelőknél… Ilyen hírverés várható nálunk is a jövőben?

Japán fővárosában, Tokióban közel 15 millió ember él. Az agglomerációval együtt 36 millió főnek ad otthont és megélhetést. Ez a világ legnépesebb urbanizált területe – mégis ez a világ legélhetőbb városa. A saját szememmel láttam, a saját bőrömön tapasztaltam.

El sem tudom képzelni, mekkora célzási beállítással dolgozhat egy helyi hirdetési (PPC) specialista! Ha egy irányítószámot beállít, már az is több százezer emberhez tud eljutni!

Most nem a sokak által ismert Shibuya és Shinjuku-negyed óriás, világító 3D leadfalairól szeretnék említést tenni, hanem egyszerűbb, mégis hatásosabb reklámokról, amiket itthon még nem használunk.

Reklám a metrókocsiban

28 óra utazás után, 8 időzónát átugorva, kevésbé fitten zötykölődtem a tokiói metróban, és közben az ott futó reklámokat bámultam. Ezek minden kocsiajtó felett megtalálhatóak, és a megállók között smink, ruházati áruház, illetve ingatlanhirdetések szórakoztatják azon keveseket, akiknél nincs okostelefon és nem alszanak. (Szerencsére kint mindenki hang nélkül használja őket, és soha nem telefonálnak mások füle hallatára a tömegközlekedési eszközökön).

Találkoztam olyan fogászati hirdetéssel, ami QR-kódos, hagyományos matricás hirdetéssel készült. Nem tudom, mit reklámozhatott, és hivatalos vagy gerilla hirdetés volt-e, de megakadt rajta a szemem!

 

Hirdetések a jövőből! – Ilyen a japán reklám
Hirdetések a jövőből! - Ilyen a japán reklám

Beszélő tabletek az üzletekben, a sorok között

A népszerű drogériákban és boltokban mindenhol szembe jöttek velem a beszélő tabletes hirdetések. Mini reklámok, amik segítenek a konkrét termékválasztásban (pl. kozmetikumok, sminkek). Rendkívül zavarónak találtam, pedig nem értettem, mit szeretne eladni nekem. Ha nem nézed a képernyőt, a “személyre szabott” reklámüzenet így is-úgy is eljut hozzád.

Marketing szakemberként kiváló célzási lehetőségnek találom, magánemberként utáltam a többi zaj mellett, ott dolgozóként pedig egy óra után migrént kapnék tőle.

Videóban láthatod 0:29-nél és 1:21-1:24 között is.

@prudenceangl belanja makeup, skincare, softlens di Don Quijote Tokyo 👀 #donquijote #donki #donquijotejapan #donkihote #ドンキ #ドンキホーテ #japan #japanmakeup #japanskincareproducts #japanhaul #contactlenses ♬ Very cute melody by marimba tone(39813) – Mitsu Sound

“Beszélő plakátok” az utcán

Tokió felkapott negyedeiben népszerű a fenti reklám nagytestvére. A zebrára várva, század magunkkal meghallgathatjuk a legújabb ruházati márka vagy szolgáltatás aktuális ajánlatát. Tablet méretű képernyő is van hozzá, ha ennél részletesebben érdekelne minket.

Lokációs célzás kimaxolva – de remélem, a többi hangosan zenélő étterem, és csipogó zebra mellett ez sem holnap jön majd be hozzánk. (A magyar közbiztonságot ismerve nem is maradna túl sokáig a lámpaoszlopokon)

Hirdetések a jövőből! – Ilyen a japán reklám

Háztömbnyi ledfal, amelyen hangos reklám fut

Oszakában minden este elsétáltam a teljes háztömböt elfoglaló ledfal alatt, amely hanggal (!) népszerűsített egy bankot. El sem tudom képzelni, hogyan tudnak ott élni vagy dolgozni a helyiek anélkül, hogy beleőrülnének a percenként ismétlődő tartalomba, hang- és fényszennyezésbe.

Sajnos képet vagy videót nem találtam róla, de cserébe álljon itt néhány fogorvosi rendelő külső homlokzata. 🙂

Máskor is szeretnél hasonló dolgokról olvasni? Kövesd a munkánkat:

III. Dental Meetup – Vendég: Járai Márk, a Halott Pénz énekese

Nagy sikerrel zajlott a III. Dental Meetup a DentOwl Academy és a Fogászati kommunikáció szervezésében. Vendégünk a Halott Pénz zenekar énekese, Járai Márk volt. Annó pécsi fogorvostan-hallgató volt, így akadt téma a fogászat kapcsán is bőven, de az élet nagy dolgai is szóba kerültek. 

I. Dental Meetup – Vendég: Dr. Volom András

A Dental Meetuppal az volt elsődleges célunk, hogy összehozzuk a szakma apraját-nagyját egy kötetelen, feltöltő, inspiráló együttlétre. Beszélgessünk – egy kicsit fogászatról, de leginkább az életről. Találkozzunk olyanokkal, akik előrébb akarják vinni a dolgokat. Így egy hét és rengeteg pozitív visszajelzés távlatából azt kell mondanom, jó döntés volt!

Mit tegyél, ha nem szexi a fogászati márkád?

Dolgoztam olyan fogászati kereskedőcéggel, akik nem számítottak "szexinek" a piacon, de ettől függetlenül gyorsan tudtak növekedni és rengeteg megrendelőjük volt. Náluk a klasszikus B2B kommunikáció NEM MŰKÖDÖTT. A kezdeti években kint voltunk a Dental World-ön,...

“Egy ilyen fogsor nekem csak álom” – Budapesti anyaotthonban jártunk

“Egy ilyen fogsor nekem csak álom” – hangzott el az egyik édesanya szájából a mondat, mikor Emese Mester-rel és Dr. Radánovics-Nagy Dániel – fogorvos-sal a közös képet készítettük. A Dental Meetup karitatív programjában egy budapesti anyaotthonban jártunk.

Mi lesz veled, fogászati turizmus?

Sokakat foglalkoztat a fogászati turizmus helyzete. Vagy azért, mert benne dolgozik, és lassan egy éve kell szembenéznie egy teljesen új rendszerrel, vagy pedig azért, mert őt is érinti a kiéleződő verseny a hazai betegekért.

Fejezzük már be az ítélkezést a pályatársaink felett!

Miért NEM JÓ neked sem hosszú távon, ha más orvosokat minősítesz a közösségi oldalakon? Hogyan csap vissza rád a saját „varázsigéd”? Nyílt levélnek szánt gondolatmenet.