Tavaly volt szerencsém két hetet Japánban tölteni (szinte Dr. Póti Lászlóval egyidőben), és szó szerint nem tudtam figyelmen kívül hagyni a reklámkultúrát. Óriási beszélő videós hirdetések a házfalakon, interaktív tabletek a drogériákban és az átkelőknél… Ilyen hírverés várható nálunk is a jövőben?

Japán fővárosában, Tokióban közel 15 millió ember él. Az agglomerációval együtt 36 millió főnek ad otthont és megélhetést. Ez a világ legnépesebb urbanizált területe – mégis ez a világ legélhetőbb városa. A saját szememmel láttam, a saját bőrömön tapasztaltam.

El sem tudom képzelni, mekkora célzási beállítással dolgozhat egy helyi hirdetési (PPC) specialista! Ha egy irányítószámot beállít, már az is több százezer emberhez tud eljutni!

Most nem a sokak által ismert Shibuya és Shinjuku-negyed óriás, világító 3D leadfalairól szeretnék említést tenni, hanem egyszerűbb, mégis hatásosabb reklámokról, amiket itthon még nem használunk.

Reklám a metrókocsiban

28 óra utazás után, 8 időzónát átugorva, kevésbé fitten zötykölődtem a tokiói metróban, és közben az ott futó reklámokat bámultam. Ezek minden kocsiajtó felett megtalálhatóak, és a megállók között smink, ruházati áruház, illetve ingatlanhirdetések szórakoztatják azon keveseket, akiknél nincs okostelefon és nem alszanak. (Szerencsére kint mindenki hang nélkül használja őket, és soha nem telefonálnak mások füle hallatára a tömegközlekedési eszközökön).

Találkoztam olyan fogászati hirdetéssel, ami QR-kódos, hagyományos matricás hirdetéssel készült. Nem tudom, mit reklámozhatott, és hivatalos vagy gerilla hirdetés volt-e, de megakadt rajta a szemem!

 

Hirdetések a jövőből! – Ilyen a japán reklám
Hirdetések a jövőből! - Ilyen a japán reklám

Beszélő tabletek az üzletekben, a sorok között

A népszerű drogériákban és boltokban mindenhol szembe jöttek velem a beszélő tabletes hirdetések. Mini reklámok, amik segítenek a konkrét termékválasztásban (pl. kozmetikumok, sminkek). Rendkívül zavarónak találtam, pedig nem értettem, mit szeretne eladni nekem. Ha nem nézed a képernyőt, a “személyre szabott” reklámüzenet így is-úgy is eljut hozzád.

Marketing szakemberként kiváló célzási lehetőségnek találom, magánemberként utáltam a többi zaj mellett, ott dolgozóként pedig egy óra után migrént kapnék tőle.

Videóban láthatod 0:29-nél és 1:21-1:24 között is.

@prudenceangl belanja makeup, skincare, softlens di Don Quijote Tokyo 👀 #donquijote #donki #donquijotejapan #donkihote #ドンキ #ドンキホーテ #japan #japanmakeup #japanskincareproducts #japanhaul #contactlenses ♬ Very cute melody by marimba tone(39813) – Mitsu Sound

“Beszélő plakátok” az utcán

Tokió felkapott negyedeiben népszerű a fenti reklám nagytestvére. A zebrára várva, század magunkkal meghallgathatjuk a legújabb ruházati márka vagy szolgáltatás aktuális ajánlatát. Tablet méretű képernyő is van hozzá, ha ennél részletesebben érdekelne minket.

Lokációs célzás kimaxolva – de remélem, a többi hangosan zenélő étterem, és csipogó zebra mellett ez sem holnap jön majd be hozzánk. (A magyar közbiztonságot ismerve nem is maradna túl sokáig a lámpaoszlopokon)

Hirdetések a jövőből! – Ilyen a japán reklám

Háztömbnyi ledfal, amelyen hangos reklám fut

Oszakában minden este elsétáltam a teljes háztömböt elfoglaló ledfal alatt, amely hanggal (!) népszerűsített egy bankot. El sem tudom képzelni, hogyan tudnak ott élni vagy dolgozni a helyiek anélkül, hogy beleőrülnének a percenként ismétlődő tartalomba, hang- és fényszennyezésbe.

Sajnos képet vagy videót nem találtam róla, de cserébe álljon itt néhány fogorvosi rendelő külső homlokzata. 🙂

Máskor is szeretnél hasonló dolgokról olvasni? Kövesd a munkánkat:

Kedvenc medical tartalomgyártóim a TikTokon

Könnyed tartalom az év végére: szubjektív magyar tartalomgyártói ajánló a TikTok egészségügyi szegmenséből. A legkevésbé sem a követők száma vagy az együttműködő márkák éves bevétele alapján kerültek be a listámba a csatornák. Sokkal inkább a tartalom minősége vagy a szimpátia döntött. A legtöbben orvosok vagy azok lesznek hamarosan, de bekerült 1 kakukktojás is közéjük. 

A befektetett munka gyümölcse – DentalWorld2019

Reggel, amikor megláttam a Dental World kék szőnyegét, kitörő öröm lett úrrá rajtam. Valósággá vált 6 hónapnyi befektetett munka! Sohasem látott, ultraprofi standok, rengeteg ember a térben, tucatnyi egyidejű, telházas workshop... A kapocs pedig mi vagyunk mindehhez!...

7 fogászati marketing kampány, amivel neked már nem érdemes kísérletezned

Azt nem lehet rám mondani, hogy ne lennék kreatív ötletek híján, ha új fogászati marketing kampányokat kell kitalálni. Szeretek tesztelgetni, és szerencsére az ügyfeleim jelentős része is nyitott az újdonságokra. Vannak ötletek, amik eleve kudarcra voltak ítélve, de akadnak olyanok, amikről csak később derült ki, hogy nem fogják beváltani a hozzájuk fűzött reményeket.

Telemedicina a jövő? Fogorvoslás a világhálón

A telemedicinát a fogorvoslásban egyre inkább izgalmas előrelépésként ismerik el. Ami viszont körvonalazódni látszik, hogy a távmedicina a szakmánkban még korlátozott lehetőségekkel bír.

Mi lesz veled, fogászati turizmus?

Sokakat foglalkoztat a fogászati turizmus helyzete. Vagy azért, mert benne dolgozik, és lassan egy éve kell szembenéznie egy teljesen új rendszerrel, vagy pedig azért, mert őt is érinti a kiéleződő verseny a hazai betegekért.

“Én nem használom ezt a marketingeszközt, tehát nincs értelme használni a cégemben sem!”

Az elmúlt hetekben többször is belefutottam a fenti gondolatmenetbe a marketing kampányok kapcsán: ha te valamit magánemberként nem használsz vagy nem szeretsz, akkor a teljes marketing eszköz értelmetlen, és ne is használjuk őket a cégben sem. De biztos ez a jó gondolatmenet?