Az interneten fellelhető képeket nem használhatod fel kedved szerint, hiszen azok valaki munkájának gyümölcsei, így jogosan tart igényt a jogdíj megfizetésére. Talán már Te is hallottál olyan „stockfotó” oldalakról, ahonnan 1-2 dollárért cserébe letölthetsz képeket, azonban jelenleg a költségcsökkentés a cé- lunk, így a kis- és középvállalkozásoknak nem ez a legjobb képforrás. Vannak azonban olyan oldalak, melyek lehetővé teszik, hogy forrásmeg- jelöléssel, vagy akár anélkül letölthess és használj képeket.

Az interneten található letölthető képek jogi háttere elég bonyolult, amit tudnod kell az az, hogy a CC (Creative Commons) joggal felruházott képeket forrásmegjelöléssel használhatod csak fel. Vannak olyan oldalak, melyek szabadon felhasználható, forrásmegjelölés nélküli képeket kínálnak, az alábbi listában ezek szerepelnek:

 

FONTOS!

Az alábbi oldalak mindegyike egyénileg jelöli a képek fel- használhatóságára vonatkozó jogokat, így minden esetben ügyelj arra, hogy ingyenes, vagy CC megjelöléssel ellátott képeket tölts le! Abban az esetben, ha szükséges a forrásmegjelölés, a képaláírásnál, vagy a bejegyzésed végén ezt jelölheted. Leggyakrabban a szerző nevét és az oldal címét kell megjelölni, ahonnan a képet letöltötted!

Szerző: Petrekovits Márton

Máskor is szeretnél hasonló dolgokról olvasni? Kövesd a munkánkat:

“Én nem használom ezt a marketingeszközt, tehát nincs értelme használni a cégemben sem!”

Az elmúlt hetekben többször is belefutottam a fenti gondolatmenetbe a marketing kampányok kapcsán: ha te valamit magánemberként nem használsz vagy nem szeretsz, akkor a teljes marketing eszköz értelmetlen, és ne is használjuk őket a cégben sem. De biztos ez a jó gondolatmenet?

Hirdetések a jövőből! – Ilyen a japán reklám

Tavaly volt szerencsém két hetet Japánban tölteni (szinte Dr. Póti Lászlóval egyidőben), és szó szerint nem tudtam figyelmen kívül hagyni a reklámkultúrát. Óriási beszélő videós hirdetések a házfalakon, interaktív tabletek a drogériákban és az átkelőknél… Ilyen hírverés várható nálunk is a jövőben?

Ilyen volt a tavalyi évem! 2022-es évértékelő

Nagyon szeretem olvasni mások, főleg szakmabeliek évértékelőjét, és úgy gondoltam, idén én is megpróbálkozom vele. Három szempontot fogok behozni: munka, szakmai kihívások, magánélet.

Yandex Direct – Így működik orosz “Google Ads”!

2024-ben volt alkalmam megismerni az “orosz Google Ads-t”, a Yandex Direct-et. Milyen lépéseken kell végigmenni ahhoz, hogy létrehozz egy hirdetési fiókot? Milyen mérési lehetőségek vannak? Miben különbözik a Google Ads-től? Mutatom!

Miért nem lesz páciens a bejelentkezőkből?

Minden bejelentkező ügyfél egy potenciális páciens, aki súlyos forintokba kerül a rendelőnek. Ha nincs is állandó hirdetésed, akkor is van: honlapod közösségi oldalaid (Facebook, Youtube, Instagram) nyomtatott anyagod (névjegy, ajánlókártya) hírleveleid amiért egyszer...

Mikor érdemes lecserélni a fogászat weboldalát?

Petrekovits Marcival, a FatFlamingo webdizájnerével készítettünk egy videósorozatot a fogászati honlapokról. Az első adásunkban arról beszélgetünk, melyek azok a helyzetek, amikor érdemes lehet lecserélni egy rendelő weboldalát.