Nézd meg a teljes beszélgetést itt:

Vagy olvasd el röviden most.

Petrekovits Marcival, a FatFlamingo webdizájnerével készítettünk egy videósorozatot a fogászati honlapokról. Az első adásunkban arról beszélgetünk, melyek azok a helyzetek, amikor érdemes lehet lecserélni egy rendelő weboldalát. 

A második adásban a leggyakoribb hibákat gyűjtöttük össze webdizájn és fogászati marketing szempontból. Ha még nincs marketingesed és nem tudod, mire is használhatnád a weboldalad, akkor hasznos lesz számodra ez a beszélgetés! Marci szerint két nagy csoportra bonthatók a rendelők.

(1) Ha nincs marketinges a rendelőben

Akkor a legtöbb esetben nem tudja a fogorvos, mire is szeretné használni a weboldalát. Sokszor előfordul az enciklopédiaszerű honlap, ahol ráborítják a látogatóra az orvosi szótárat vagy épp ellenkezőleg, csak a kötelező minimumra szorítkoznak.

A weboldalon nem történik páciensszerzés, az információközlés az elsődleges funkció.

(2) Ha van marketinges a rendelőben

Az a kolléga, aki a marketingért felel a rendelőben, át tudja adni, mit szeretne látni a honlapon, ami szerencsés a webdizájner szempontjából. Ám még így is előfordulhat, hogy azt gondolják, egy új honlap minden korábbi problémát megold és ömleni fognak a páciensek a rendelőbe. Ám sajnos ez nincs így! Egy jól felépített oldalt folyamatosan frissíteni kell például kulcsszavazott blogposztokkal, SEO tartalmakkal.

Leggyakoribb hibák

  • stockfotókból épül fel
  • nincs GDPR
  • rossz a szövegtördelés
  • nem működnek a gombok/linkek
  • nincs beállítva 404-es oldal
  • nagyon hosszú a user journey

Mit lát a fogászati marketinges?

Én azt látom, óriási teher a rendelőknek egy új honlap elkészítése. A szövegek elkészítése, a fotók-videók átadása akkora terhet ró az erre kijelölt kollégára, hogy hónapokba telik megbirkóznia vele. Szerintem célszerű lépésenként haladni: megtartani azt, amit érdemes és fejleszteni azokat a területeket, ahol szükség van rá.

Tavaly megkeresett egy fogászati turizmussal foglalkozó cég, hogy cseréljük le a tízéves honlapjukat, mert már „nagyon oldschool”. Megvizsgáltam az adatokat és azt láttam, minden rendben vele, hozza a betegeket szép számmal. Semmiképpen sem javasoltam egy óriási fejlesztést, inkább próbáltam rávezetni a praxismenedzsert, hol vannak elakadások, hogyan lehetne kisebb lépésekben optimalizálni a jelenlegi honlapot. Ezzel időt, energiát és nem kevés pénzt takarítottunk meg a cégnek az indokolatlan fejlesztések megakadályozásával.

Az átgondolatlanságot éreztem abban a honlapfejlesztésben is, amit egy korábbi partneremnek készített egy webdizájner cég. A rendelőnek közel 5 éven keresztül írtam SEO tartalmakat, dolgoztam a külső SEO-n is, így hatalmas organikus forgalmuk volt, elsőként szerepeltek rengeteg fogászati kulcsszóra. Elhűlve tapasztaltam, hogy az új oldalról minden korábbi tartalom eltűnt, évek munkája ment a kukába egy fejlesztési átgondolatlanság miatt. Természetesen jeleztem nekik a hiányosságokat, ami ez nem az én feladatom lett volna, hiszen akkor már évek óta nem voltunk üzleti kapcsolatban. A tervezési szakaszban kellett volna átbeszélnie a webesnek és a fogászaton dolgozó szakembernek, hogy mi legyen a hivatkozó tartalmakkal.

 

A két történet is mutatja, hogy egy jó szakember – mint mindenhol – itt is aranyat ér.

Azért, hogy te elkerülhesd ezeket a hibákat, összeállítottunk Petrekovits Marcival egy ellenőrzési listát

  • új weboldalad létrehozásához,
  • régi weboldalad költöztetéséhez,
  • weboldalad átalakításához

Máskor is szeretnél hasonló dolgokról olvasni? Kövesd a munkánkat:

7 fogászati marketing kampány, amivel neked már nem érdemes kísérletezned

Azt nem lehet rám mondani, hogy ne lennék kreatív ötletek híján, ha új fogászati marketing kampányokat kell kitalálni. Szeretek tesztelgetni, és szerencsére az ügyfeleim jelentős része is nyitott az újdonságokra. Vannak ötletek, amik eleve kudarcra voltak ítélve, de akadnak olyanok, amikről csak később derült ki, hogy nem fogják beváltani a hozzájuk fűzött reményeket.

Dark marketing – te meddig mész el?

Pénteken egy privát oktatáson szóba került a DARK és a szürke MARKETING. Ma reggel pedig ócsárolni kezdtek egy meghatározó praxist az egyik szakmai Facebook csoportban. Sajnos rendszeresen hallok történeteket arról, hogyan járatják le egymást a "konkurens rendelők":...

Külföldi tulajdonú fogorvosi rendelők helyzete

Mi történt a covid első és második hullámában a külföldi magyar tulajdonú rendelőkkel? Van-e vagy lesz-e hatással a magyar piacra a kiutazni nem tudó orvosok munkakeresése?

Fogászati asszisztensi kompetenciák a digitális munkafolyamatokban

Meggyőződésünk ugyanis, hogy számos digitális munkafolyamatba tevékenyen involválódhatnak a fogászati asszisztensek – persze csak akkor, ha rendelkeznek a megfelelő elméleti és gyakorlati tudással; ha viszont felvértezik magukat ezzel a tudással, úgy elképesztő lépéselőnybe kerülnek a munkaerőpiacon.

Gyakran ismételt kérdések a fogászati marketinggel kapcsolatban

Nehezen igazodsz el a fogászati marketinggel kapcsolatos kifejezések között? Még csak ismerkedsz a különböző hirdetésekkel? Bizonytalan vagy a kezdő lépésekben? Összegyűjtöttem a legfontosabb kérdéseket és válaszokat a témában. 

Milyen szakértőn ne spórolj?

Én minden partneremet arra biztatom, hogy tanácsadók bevonása helyett az edukációra fordítson nagyobb figyelmet: így a tudás házon belül marad, és ez hosszú távon sokkal kifizetődőbb a rendelőnek. Viszont vannak olyan területei a fogászati marketingnek, amibe...