Nézd meg a teljes beszélgetést itt:

Vagy olvasd el röviden most.

Petrekovits Marcival, a FatFlamingo webdizájnerével készítettünk egy videósorozatot a fogászati honlapokról. Az első adásunkban arról beszélgetünk, melyek azok a helyzetek, amikor érdemes lehet lecserélni egy rendelő weboldalát. Az erről készült videót itt találod. A második videóban igyekeztünk összegyűjteni a leggyakoribb hibákat, amiket ne kövess el, ha új weboldalt készíttetsz. Ha érdekel, itt tudod elolvasni vagy megnézni.

Fejlesztőre vagy webdesignerre lesz szükséged?

Már tudjuk, hogy változtatásra van szükség az oldalunkon, azt is megállapítottuk, hogy ezek milyen típusú változtatások legyenek. Most egy újabb nehéz kérdés elé nézünk:

  • Kit bízzunk meg a feladattal?
  • Fejlesztőre vagy webdesignerre lesz szükségünk?
  • Mennyi időt és energiát szánunk erre?

Kit bízzunk meg a feladattal?

Ahogy a fogászatban is, úgy a weboldal készítésben is vannak szakterületek. Valószínűleg nem implantológus szakorvoshoz fordulunk, ha tömésre van szükségünk – bár vannak olyan polihisztorok, akik szájsebészként is tudnak/szeretnek pepecselős munkákat végezni. Ugyanígy vannak olyan webfejlesztők, akik külföldi multicégek oldalait programozzák évek óta. Ezek a legtöbbször olyan rendszerek, amibe egy laikus felhasználó (jelen esetben te vagy a praxismenedzsered) NEM tud belenyúlni. A fejlesztő segítségére van szükség, ha észrevesztek egy elgépelést a szövegben vagy szeretnétek cserélni az egyik munkatárs fényképét.

Tapasztalatom szerint a legtöbb JÓ fejlesztőre sokat kell várni, mert sorban állnak a megrendelők a laptopja előtt, így az ilyen apróságok, mint a fentebb írtak, háttérbe szorulnak. Természetesen az is előfordulhat, hogy egy-két napon belül tud reagálni és proaktív, de nekem nem ez a tapasztalatom.

Mennyi időt és energiát szánunk erre?

Olcsón, gyorsan és jót – gondolom neked is ezek az elvárásaid a fogászati honlapoddal kapcsolatban. De a mi szakmánk sem különbözik a tiedtől: a fogászatban is választani kell a fenti háromból kettőt, hogy kijöjjön a matek.

El tud készülni egy honlap gyorsan (pár hét alatt), ha minden anyag a rendelkezésre áll, azaz megvannak a szövegek, a fotók, a tárhely és a domain is. Általában nem a webdesignerre kell várni hónapokat, hanem a szövegekre és a képekre. Ha az orvos írja, akkor azt munkaidő után, a szabadidőből lecsipegetve kell megtennie – erre kevesen hajlandóak. A szövegírók gyorsabban és rutinosabban dolgoznak, de plusz költséggel járnak.

Ha az első honlapodat készíted, akkor valószínűleg szeretnéd jobban átlátni és kézben tartani a folyamatot, így több mindent bevállalsz (például a fent említett szövegírás). Gyakorlottabb rendelőtulajdonosok tudják, hogy jobban megéri egy profi csapatra bízni a tervezést és a kivitelezést, így rövidebb idő alatt minőségi munka tud elkészülni.

Máskor is szeretnél hasonló dolgokról olvasni? Kövesd a munkánkat:

Ha nem a marketing miatt kell weboldal a rendelődnek – Dentique Budapest

Egy igazán különleges, kedves doktornőt ismertem meg nyáron az @inDent Digital&Classic közbenjárásával.

7 fogászati marketing kampány, amivel neked már nem érdemes kísérletezned

Azt nem lehet rám mondani, hogy ne lennék kreatív ötletek híján, ha új fogászati marketing kampányokat kell kitalálni. Szeretek tesztelgetni, és szerencsére az ügyfeleim jelentős része is nyitott az újdonságokra. Vannak ötletek, amik eleve kudarcra voltak ítélve, de akadnak olyanok, amikről csak később derült ki, hogy nem fogják beváltani a hozzájuk fűzött reményeket.

Értékesítés az IDS-en

Marketingesként az IDS-en legizgalmasabb élmény a kultúrák különböző értékesítési stratégiája volt. Az amerikaiak a lenyűgöző standelemekkel, az izgalmas fogászati showműsorokkal és a dübörgő zenével fogtak meg. (Fogászati kiállításon hangos zene? Meglepett, de...

DentOwl Talk – After Eight Dr. Lászlófy Csabával

A tavaszi karantén alatt DentOwl Talk címmel indítottunk élő, interaktív Zoom-beszélgetéseket, meghívott vendégekkel. Az első invitáltunk Dr. Lászlófy Csaba, szájsebész kolléga volt, aki most is első kérésre elfogadta meghívásunkat, hogy a márciusi korlátozások óta eltelt 9 hónapról, annak tanulságairól és személyes tapasztalatairól kötetlenül beszélgessen velünk.

Fórumok, chatszobák és zárt csoportok – Mi a közös bennük?

Tegnap jött a felismerés: minden maradt a régi, csak a platform változott. 2007-ben kezdtem el online marketing területen dolgozni. Akkoriban szinte minden honlapnak volt hozzászólás/chat/fórum funkciója, amit sokan használtak is, ott osztották meg kért-kéretlenül a véleményüket az adott tartalomról.

Hirdetések a jövőből! – Ilyen a japán reklám

Tavaly volt szerencsém két hetet Japánban tölteni (szinte Dr. Póti Lászlóval egyidőben), és szó szerint nem tudtam figyelmen kívül hagyni a reklámkultúrát. Óriási beszélő videós hirdetések a házfalakon, interaktív tabletek a drogériákban és az átkelőknél… Ilyen hírverés várható nálunk is a jövőben?