Könnyed tartalom az év végére: szubjektív magyar tartalomgyártói ajánló a TikTok egészségügyi szegmenséből. A legkevésbé sem a követők száma vagy az együttműködő márkák éves bevétele alapján kerültek be a listámba a csatornák. Sokkal inkább a tartalom minősége vagy a szimpátia döntött. A legtöbben orvosok vagy azok lesznek hamarosan, de bekerült 1 kakukktojás is közéjük. 

A mindennapjaim rendelői környezetben, műtéti fotók és orvosszakmai szövegek között telnek, így elkerülhetetlen, hogy szabadidőmben is felfigyeljek ezekre a tartalmakra. Kivételesen nem fogászat specifikus gyűjtést hoztam! Azt ajánlottam már podcastban, de hamarosan írok egy személyes kedvenc listát. Most jöjjenek a best of medical tartalomgyártók 2024-ből!

Akik még tanulnak

Gergő G.

https://www.tiktok.com/@gergo.vanlife

Gergő sokaknak lehet ismerős: költségcsökkentés miatt feladta a lakását és egy furgonban él. Ám ennél sokkal színesebb egyéniség! “Az elmúlt 3 napban összesen 7 órát aludtam.” – kezdte az egyik heti vlogját decemberben. A beszámolóit nekem néha nézni is fárasztó, nem hiszem, hogy ismerek nála aktívabb embert. Heti 60-80 órát dolgozik mentősként, ill. mérnökként, mellette idén a Semmelweis Egyetemen elkezdte az orvosi képzést (ha jól figyelem a videóit). Két 24 órás mentős műszak között előadásokra és gyakorlatokra jár, anatómiát tanul, házat újít, hegyet vagy falat mászik, jógázik, netalán leugrik a Velencei-tóhoz vagy kilátogat a Tátrába. 

Őt figyelve elhisszük, hogy tényleg arra van időnk, amire szeretnénk. 

Czirják Janka

https://www.tiktok.com/@jankaczirjk

Remélem, nem sértődik meg Janka, ha azt írom, hogy ő Gergő női megfelelője. Janka hatodéves a Semmelweis Egyetem Általános Orvosi Karán, tanulmányai lassan befejeződnek, 6 szigorlatból 4-et már teljesített. Ő a bizonyítéka annak, hogy az orvosi egyetem mellett is van élet: színházban játszik, énekkarral lép fel, számos szervezet tagja és vezetője, emellett aktívan influenszerkedik és háziasszonyként is feltűnt jópár eseményen. Számos márka kérte már fel együttműködésre. 

Bár orvosi tanácsot nem ad a csatornáján, ám mégis készül általános, edukatív (edutainment) tartalmakkal a szórakoztató napi vlogjai mellett.


My MedSchool Journey 

https://www.tiktok.com/@mymedschooljourney

Szebenyei Gréti ötödéves a Szegedi Tudományegyetem Szent-Györgyi Albert Orvostudományi karán. Napjai nagyrészt még a tanulás és vizsgák körül forognak, rendkívül hasznos tippeket ad az egész napos tanulás hatékonyabbá tételéhez. Én kivételesen csak egy képzést végzek a munka mellett, de örültem volna, ha ezeket 10-15 évvel ezelőtt hallom. Ha orvosira készülnék, akkor egyéb hasznos információhoz is hozzájutnék – de ez (még) nem szerepel a terveim között. 

A Mediwears is hitelesnek találta, így választották őt a Szegedi nagykövetüknek. Jó döntés volt! 🙂

Akiktől én tanulok

DiagnózisTeam

https://www.tiktok.com/@diagnozisteam

Mercédesz a medical edutainment koronázatlan királynője! Ő a csatorna arca, aki a “TikTok sztárság” mellett altatóorvosként dolgozik. A Diagnózis Team csapata tökéletesen kombinálja az azonnal használható egészségügyi tudást a trash mémkultúrával. Videóik gyorsak, pörgősek humorosak, mégis tartalmasak. A bonyolult orvosi témákat páciensbarát módon találják: ha vannak is latin kifejezések a videóikban, azokat azonnal megmagyarázzák és kontextusba helyezik. 

Plantprotecting Rita

https://www.tiktok.com/@plantprotecting?lang=hu-HU

Gyuris Rita növényorvos és PhD hallgató, így kicsit kakukktojás a többi orvos mellett, de talán elnézitek nekem. Rita a tesztvideóival lett híres: szinte minden használati eszközünket megvizsgálta már, mennyi baktériumot tartalmaz. Agarlemezre viszi fel a levett mintát, amit napokig/hetekig “keltet”, majd beszámol a végeredményről. Állandó kérések érkeznek felé, mi mindent vizsgáljon még meg: az üdítősdobozok szélét, a telefon képernyőjét, a fülhallgató dugóját vagy a lakásban használt papucs talpát. Több, mint 5 millió lájkot kaptak ezek a tartalmai.

A fentieken kívül a növénybetegségek témájában gyárt edukatív tartalmat, valamint lelkes pillangóbarát, aki egzotikus pilléket nevel otthonában.

The Microboim Girl 

https://www.tiktok.com/@themicrobiomegirl

Trenka Andrea Petra dietetikus és viselkedéselemző (ezt a titulust a Pszichológia alapszakot végzettek használhatják). Szerintem ő a tökéletes “sztereotip medical influencer”: rendkívül fiatal, attraktív külsővel megáldva, híján az X és Y-generációra jellemző perfekcionizmusnak. Probléma nélkül gyárt edukatív tartalmat a szőnyegen fekve, ébredés után közvetlenül vagy hozza fel témaként a fesztiválozás-ivás-droghasználat melletti étkezést a csatornáján. Van mit tanulnunk tőle, az biztos!

 

Ki az, akit ismertél a fenti listából? És kik azok, akiket még nem és szívesen beköveted majd őket a jövőben? Ki az, akit még nem követek, de szerinted érdemes lenne?

Máskor is szeretnél hasonló dolgokról olvasni? Kövesd a munkánkat:

Beszélgetés Rátonyi József fogtechnikus mesterrel

Rátonyi József fogtechnikus mester az érték- és hagyományteremtés vágyától fűtve életre hívta az I. Prágai Géza Protetikai Emlékversenyt.

Esettanulmány: GYIK videók fogászati rendelőknek

Amikor GYIK tartalmat gyártunk, akkor összegyűjtjük azokat a témákat, amik a legtöbbször merülnek fel a páciensek fejében. Szakmabeliként ezek rendkívül egyértelműnek sőt, akár butaságnak is tűnhetnek, ám sokan mégsem tudják rá a választ.

Ezért készíts Google Cégem fiókot, ha még nincs!

Hogyan szerezhetsz havi 2500 megtekintést 0 Ft-nyi kiadással? Az ingyenes Google Cégem-cégprofil segítségével fokozhatod a helyi ügyfelek elköteleződését a Google Keresésben és a Térképen.

Karácsonyi látogatás az SOS Krízisközpont anyaotthonaiban

Karácsonyhoz közeledvén úgy gondoltuk, hogy újra meglátogatunk néhány szociális intézményt, hogy szájápolási termékeket és a „köszönöm-listákról” jó néhány kívánságot (tartós élelmiszert, higiénés árucikkeket) vigyünk a rászorulóknak.

“Én nem használom ezt a marketingeszközt, tehát nincs értelme használni a cégemben sem!”

Az elmúlt hetekben többször is belefutottam a fenti gondolatmenetbe a marketing kampányok kapcsán: ha te valamit magánemberként nem használsz vagy nem szeretsz, akkor a teljes marketing eszköz értelmetlen, és ne is használjuk őket a cégben sem. De biztos ez a jó gondolatmenet?

Gyakran ismételt kérdések a fogászati marketinggel kapcsolatban

Nehezen igazodsz el a fogászati marketinggel kapcsolatos kifejezések között? Még csak ismerkedsz a különböző hirdetésekkel? Bizonytalan vagy a kezdő lépésekben? Összegyűjtöttem a legfontosabb kérdéseket és válaszokat a témában.